Gå til innhold

[Løst] Hvordan kontakte DELL-sjefer?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trodde Dell var blant de beste når det gjaldt service og kundebehandling, men jeg tok tydeligvis feil. Jeg vil gjerne kontakte sjefen(e) for DELL i Norge. Er det mulig å gjøre dette? I så fall, hvordan kontakter jeg dem?

Takk :)

-Sari

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal bli spurt om du er fornøyd med service på telefon, ved service og i enkelte tilfeller i ettertid.

Om du ikke er fornøyd med service som ble utført eller på telefon kan du ringe inn senere og melde ifra om dette. Skal ikke trenge å ta kontakt med en Sjef, som mest sannsynlig gir deg svaret som nevnt ovenfor...

Dell måler knallhardt hvor mye kundene er fornøyd med sin service iogmed at det meste av service fra telefonsupport til selve reperasjonen ikke utføres av Dell direkte men en servicepartner.

Vil du utdype hva du er misfornøyd med?

Lenke til kommentar

Jeg hadde et ublidt møte med Dell support i fjor. De lovte hver gang å ringe opp igjen eller sende meg en mail, noe de aldri gjorde.

Løsningen min ble å kontakte Dell bedrift via innkjøpsansvarlig på jobben, og ta klagen den veien. Da ble jeg nærmest umiddelbart oppringt av en fyr som var innstilt på å løse problemet mitt, men likevel tok det et par uker til (over 2 måneder totalt) å få igjen penger for et produkt jeg ikke hadde bestilt. (Fikk feil produkt, og deretter feil produkt igjen da de "rettet opp" første gangen..)

Er ganske sikker på at jeg aldri kommer aldri til å handle noe hos Dell igjen. :)

Lenke til kommentar

Takk! :D

Vil du utdype hva du er misfornøyd med?

Jo, saken min er dette: Jeg ringte Dell på telefon ca. 1 måned siden og fikk et supertilbud. Dette innebar en Alienware M14x bærbar med beste specs ( 750HDD + 32GB cache, siden SSD koster litt). Uka etter fikk jeg levert dataen og begynte å beundre den. Midt i all beundringen fant jeg flere produksjonsfeil: limrester, løse skruer og løs bunnplate. Jeg ringte og sa dette er svært skuffende når Dell og Alienware står for kvalitet og kvalitetsprodukter. Etter 2 uker med telefon til kundeservice, de ringer meg opp og flere samtaler er svaret jeg får at de kan heve kjøpet. Jeg hadde allerede sagt at jeg kunne akseptere en prisreduksjon eller få en tilsvarende pc til samme pris, men de to alternativene var ikke mulig. Jeg ringte salgsavdelingen deres i dag og fikk vite at jeg kunne få en tilsvarende system for 600kr mer.

Man får dilemmaet at man enten hever kjøpet eller dropper det hele og benytter det dårlige produktet.

De ringer meg opp igjen på onsdag for å vite mitt endelige svar angående dette. Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Henvis til kjøpslov og dine betingelser i Norge. Dette er noe de aller fleste butikker feiler på, de prøver å lure seg unna kjøpsloven så lenge kunden ikke påpeker det. Trist men sant.

Du finner endel om dine rettigheter på forumet og ellers om du googler.

Hvordan klage:

http://www.xn--forbrukerrdet-yfb.no/klage/klage-til-selger

Div:

http://www.xn--forbrukerrdet-yfb.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/rettigheter-n%C3%A5r-noe-er-feil

Lenke til kommentar

Henvis til kjøpslov og dine betingelser i Norge. Dette er noe de aller fleste butikker feiler på, de prøver å lure seg unna kjøpsloven så lenge kunden ikke påpeker det. Trist men sant.

Du finner endel om dine rettigheter på forumet og ellers om du googler.

Hvordan klage:

http://www.xn--forbr...lage-til-selger

Div:

http://www.xn--forbr...A5r-noe-er-feil

Tusen takk for hjelpen! Jeg lurer på hvilke paragrafer og lover går under min sak? Kan svært lite om kjøpsloven og kunders rettigheter :s

I og med jeg også har svært lite erfaring med klager mot selskaper, kunne dere muligens gi meg tips på hvordan jeg skal formulere meg, eller lage en formulering som passer til saken min? :p

Jeg ber om mye, men det er til stor hjelp om jeg får det slik jeg vil med Dell :D

Lenke til kommentar

De har väl då provat att hjälpa dig på ett klart positivt vis...de erbjöd sig att köpa tillbaka maskinen så får du alla pengarna tillbaka. De behöver de egentligen inte göra innan tredje reparationsförsök (om det är samma fel).

Varför du ringer salg är för mig en gåta..de har ingenting med reparation eller reklamation att göra. De vill sälga, till så mycket pengar de kan. När du fått alla pengarna tilbaka, DÅ går du till salg och provar att få en bättre pris, och DÅ lägger du fram det du har upplevt. Varför i hela världen vill du behålla en helt ny maskin som är så dåligt byggd? Den blir väl inte bättre av att den är några hundralappar billigare?

Dell har ingen som helst intresse av att du som kunde har en maskin som inte är komplett. Det får de bara returer av förr eller senare. Men det kanske är detta du vill för att på ett senare tilfälle prova häva köpet?

Här har du fått mer (raskare tilbud om heving) hjälp än det du har krav på. I alla fall efter den information du skriver. No offense meant från min sida.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å ta kontakt med sjefen i Dell fordi du er misfornøyd med kunderservice er som å prøve å kontakte sjefen av Statoil fordi du er misfornøyd med servicen på den lokale bensinstasjonen din. Med mindre dere er gamle kamerater så er det fåfengt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mackanz, et par innlegg over har så rett, så rett. Høres ut som han har satt seg godt inn i dette, og kanskje til og med har/hatt jobb på et serviceverksted.

Dell vil åpenbart ikke at du skal ha den ufullstendige maskinen, for slike tilfeller har det med å bli en slags livsinvestering for enkelte gniere der ute; du har maskinen i 4 år og 11 måneder, og får akkurat inn en "tredje gang samme feil", og forkynner forbrukerkjøpsloven som en ortodoks jøde, og legger inn dinside og forbrukerrådet som cc på klagemailen. Da får du ny tilsvarende eller bedre maskin med 5 års reklamasjonsrett.

Ikke 100% meningen å anklage deg for dette, men prøv å se det litt fra produsentens side også. Å "kontakte sjefen" for Dell høres ut som det kommer fra en veslevoksen 17-åring :)

Lenke til kommentar

Haha, takk for informativ svar! :D Jeg prøver egentlig å skjønne meg litt på hvordan ting fungerer :p Som "en veslevoksen 17-åring" har jeg lyst til å prøve ut ting også :-p Takk for alle svar.Jeg blir ikke fornærmet, jeg er glad det er noen som har anledning til å lære meg litt om denne typen sak :D Men ut i fra Mack og skrivefeil, så kommer jeg til å heve kjøpet og kjøpe meg en ultrabook :)

Once again, takk for alle svar! :D

-Sari, "en veslevoksen 17-åring" :p

Lenke til kommentar

Bra du tok til fornuft ;)

Det er verken i din eller Dell sin interesse at du har en maskin som tilsynelatende er så dårlig bygget at det kan bli mange feil på den senere. Å tilby deg å heve kjøpet før du i det hele tatt har fått utført et avhjelpsforsøk er faktisk meget god service, og vil spare begge parter for mye irritasjon og krefter senere :)

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hej

Jeg er meget ked af at høre om din oplevelse med supporten. Det er bestemt ikke den slags service vi bestræber os på at give vores kunder.

Du må meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så vil jeg med glæde tage et kig på sagen, og videregive din oplevelse til de ansvarlige. Dette er naturligvis under ingen omstændigheder acceptabelt.

Endnu engang beklager jeg den oplevelse du har haft.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fint at dere i Dell følger med og svarer i tråden, men jeg synes da ikke det er dårlig service å tilby kunden å heve kjøpet så han kan kjøpe en ny maskin, da hans maskin tydeligvis er et mandagsprodukt? Det er faktisk det totalt motsatte; nemlig over det man kan forvente av god service.

Eller bare slenger dere ut denne standardposten i alle emner der noen klager over Dell uten å sette seg inn i saken først?

Lenke til kommentar

Hej Bergendahl

Det glæder mig, at du syntes at servicen i denne sag, har været tilfredsstillende, og er både enig og uening.

Jeg har sat mig så meget ind i sagen, som det kan lade sig gøre, udfra denne tråd. Da jeg desværre ikke har kundens servicetag, kan jeg ikke se den præcise sagshåndtering fra vores kundeservice.

De ting jeg syntes vi kunne have gjort bedre, er som følgende:

1. Kunden skal ikke være nødsaget til at have en 2 ugers korrenspodance med os, før han får en løsning. Det er al for lang tid.

2. Udfra hvad kunden selv skriver, syntes jeg klart vi kunne have fundet en bedre løsning, der passede hans behov. Enten at ombytte maskinen til en ny identisk computer, uden fejl. Sagen er den, at han ved en retur kan opleve, at prisen i mellemtiden har ændret sig, som faktisk ser ud til at være sagen her. Udfra kundens indlæg, så er produktet steget med 600 NOK. Det skal naturligvis ikke koste ham ekstra at få et fungerende produkt.

3. Kunden skriver også, at han selv har foreslået en pris reduktion. Nu ved jeg ikke hvor meget han har haft i tankerne, men det kunne efter min overbevisning, også have været en mulighed, så længe beløbet lå inde for rimelighedens grænser.

Hos Dell bestræber vi os på, at yde mere end det forventede, og er derfor også nødt til at forsøge at finde passende løsninger i alle sager, da ikke to sager er ens.

Jeg håber dette gav lidt klarhed omkring, hvorfor jeg mener at vi ikke har levet op til den servicestandard, som vi bestræber os på.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ked af at høre, at du ikke i din sag fandt en tilfredsstillende løsning med os. Specielt fordi vi altid arbejder stærkt på, at forsøge at løse alle problemer på en god måde - Både for forbruger, og firmaer.

Du har dog helt ret i, at der er nogle begrænsninger når man handler som firme, men derfor skal der bestemt helst findes en acceptabel løsning mellem os og kunden.

Nu kender jeg ikke din sag, men du skal vide, at du altid kan række ud til mig her i forummet, hvis du nogensinde skulle få brug for et ekstra kig på en sag.

Hav en god dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...