Rubicon80 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Har et lite problem som jeg egentlig hadde løsningen på, men så rotet jeg det vekk på et vis Har 2 kolonner med 20 celler i hver. I hver celle i kolonne A kan man velge fra en liste som er basert på kolonne B. Så kommer utfordringen: Hvis innholdet i f.eks. celle A5 er lik innholdet i en av cellene i B1 til B20 så skal den cellen i kolonne B få formatering. Jeg skal ha samme formateringen i alle cellene i kolonne B. Endret 13. august 2012 av Rubicon80 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ser for meg noe i denne stilen. Sub Formatsjekk() For Each c In Worksheets("Sheet1").Range("B1:B20").Cells if Activecell.value = c.value then c.font.bold=true Next End Sub Lenke til kommentar
Horge Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du har jo egentlig skrevet svaret i overskriften allerede: betinget formatering. Nå sier du ikke hvilken versjon eller språk du har, men hvis vi tar utgangspunkt i norsk 2010, så markerer du cellene i kolonne B, og fra betinget formatering velger du "ny regel". Dernest må du velge "bruk en formel...", hvilket lar deg konstruere en formel til å styre om formatering skal benyttes. Mange veier til mål her, men hvis du skal sjekke om innholdet i en av cellene matcher en eller flere celler i kolonne A, så kan du bruke noe slikt: =ANTALL.HVIS($A$1:$A$20;$B1)>0 Merk $B1, for det er viktig at alle cellene i kolonne B skal referere til sin egen rad (altså seg selv), og da kan du ikke låse av raden. Lenke til kommentar
Rubicon80 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Takk for svar Horge. Jeg tror jeg gjorde det på en annen måte sist, men dette fungerte jo utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå