Gå til innhold

Sølte øl over Huawei Honor'en min, nå funker ikke touchen.

aneher

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så sølte eg øl over Huawei Honor'en min på en fest, jeg rakk jo selvsagt ikke å springe inn på et bad å tørke den for festen var ute. Det jeg lurte på var om jeg skal sende den på reperasjon, bestille ny eller om jeg eventuelt kan fikse den selv?

Har ikke hatt den mer enn en måned engang så det er veldig kjipt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny mobil på fest er altid morro helt til man søler øl på den.

Desverre så blir fuktskader blir normalt ikke reparert av verksteder da det er vansklig og beregner skadeomfanget og reparere uten gjøre en reprasjon som ikke koster 5 ganger mere enn en ny telefon ville kostet.

Lenke til kommentar

Desverre så blir fuktskader blir normalt ikke reparert av verksteder da det er vansklig og beregner skadeomfanget og reparere uten gjøre en reprasjon som ikke koster 5 ganger mere enn en ny telefon ville kostet.

Er enig med Donnybrook, du kan heller kjøpe en ny telefon, lønnes ikke og reparere den :/

Lenke til kommentar

Er enig med Donnybrook, du kan heller kjøpe en ny telefon, lønnes ikke og reparere den :/

Okei, kjipt å kjøpe 2 mobiler på en måned. jaja :/

Lenke til kommentar

Da min søster mistet mobilen i trappa(mur), knuste touch skjermen.

Jeg gikk på ebay og bestilte ny skjerm til 150 kr ~, fikk med verktøy til alle skruer du måtte komme over.

Sjekket ut en youtube video, skrudde opp, fjernet og installerte ny skjerm.

Mobilen fungerer knall nå.

Det eneste man må være forsiktig med er at man bestiller eksakt modell, hvis ikke kan det hende at høyttalertilkoblingen ikke passer.

Ole :)

Lenke til kommentar

Okei, kjipt å kjøpe 2 mobiler på en måned. jaja :/

Vis du er mye ute og fester, kan jeg anbefale, SAMSUNG GALAXY XCOVER

''Galaxy Xcover tåler både vær, vind og en omgang i oppvaskmaskinen.''

den burde være solid nok :p ?

Les test HER

Endret av Jarle.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at alle disse som skryter over "vanntett" mobil ikke vil stå bak reklamene sine, ref. f.eks. http://www.dinside.n...a-ikke-bli-vaat

(merk, i dette tilfellet var det Chess som viste fornuft, ikke produsenten)

Sånne "Oops" forsikringer fra butikk er som regel ikke verd penga, men om du er litt tommelfingra eller rett og slett opplever mer uhell enn statestikken tilsier at du bør ha, så kan det være en ide? ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Merkelig at alle disse som skryter over "vanntett" mobil ikke vil stå bak reklamene sine, ref. f.eks. http://www.dinside.n...a-ikke-bli-vaat

(merk, i dette tilfellet var det Chess som viste fornuft, ikke produsenten)

Sånne "Oops" forsikringer fra butikk er som regel ikke verd penga, men om du er litt tommelfingra eller rett og slett opplever mer uhell enn statestikken tilsier at du bør ha, så kan det være en ide? ;)

Dekselet på telefonen er vanntett, men om en luke ikke er skikkelig lukket, så blir den ikke vanntett lengere, så med andre ord er den ikke idiotsikker, og da kan heller ikke produsentene stille med en idiotsikker garanti på produktet. Og det reklameres som regel med at de er motstandsdyktig mot vann, ikke vanntett.

Men klart jeg ser ofte at reklamene for disse telefonene kan være misledende.

Lenke til kommentar

Som det nevnes i artikkelen, er mobilen avertert som IP67 godkjent, skal den tåle å bli lagt 1 meter under vann... hvis det ikke kvalifiserer som vanntett så vet ikke jeg. Selvsagt må man ta høyde for brukerfeil, men om alle forhåndsregler er tatt og den fremdeles ikke tåler det?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...