nysgjerrigper123 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg lurer på hvor lang tid det var før sukkeret blir omdannet til fett? Altså, hvis jeg da til frokost spiser 2 brødskiver med nughatti, og deretter legger meg i senga i 4-5 timer, og deretter stikker på trening, vil da det sukkeret ha blitt omdannet til fett innen den tid? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du vil forbrenne en del av dette og resten vil gå over til fett. Umulig å si noe om nøyaktig hvor mye det er fordi det er helt avhengig av din personlige biokjemi. Lenke til kommentar
nysgjerrigper123 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Hvordan kan noe av dette gå over til fett om det ikke går på et overskudd? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du har helt rett i det. Hvis forbrenningen din er høy nok og forholdene tilsier det så vil du gå i energiunderskudd og da vil du forbrenne all energien. Men med den energimengden så vil du lagre unna fett fordi blodsukkeret mest sannsynlig blir for høyt og senere vil du sannsynligvis forbrenne det hvis du får nok glukagon som promoterer fettforbrenning innen den tid, ellers blir man bare trøtt om man får en hyperekskresjon av insulin fra pankreas. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Jeg lurer på hvor lang tid det var før sukkeret blir omdannet til fett? Altså, hvis jeg da til frokost spiser 2 brødskiver med nughatti, og deretter legger meg i senga i 4-5 timer, og deretter stikker på trening, vil da det sukkeret ha blitt omdannet til fett innen den tid? Sukker er karbohydrat og karbohydrat er energi som blir omdannet til fett hvis det ikke blir brukt opp. Det finnes ingen fasit på hvor lang eller kort tid kroppen bruker på å omdanne mat til fett. Prosessen kan ta opptil 2-7 timer avhengig av hvor mye muskler du har på kroppen. Er du en veltrent person med muskler så er det også en stor sjanse at dine brødskiver med nugatti har alt blitt tatt opp av kroppen og ikke blitt omdannet til fett. Hvor mye muskler og fett du har på kroppen fra før av har mye si om hvordan din forbrenning fungerer. Jo mer muskler du har jo raskere blir din forbrenning og energi opptak. Hilsen Apotekniker eXalpha Endret 21. august 2012 av eXalpha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå