Gå til innhold

Forsterker til PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en del Karaoke videoer og liggende på min PC.... Riktig festlig når man har fest. Har gode høytalere så det blir fet lyd. Vi har brukt ekstern forsterker som ikke er knyttet til PC'en til mikrofonen. Nå lurer jeg på om det finnes en forsterker som kan kobles til PC'en slik at mikrofonlyden kommer ut av PC høytalerne. Da kan man jo ta opp den falske sangen og sende som julegave. Noen som har ideer? Er Creative Extigy god til dette f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg forklarer meg vanskelig

Vil bare ha PC til å være forsterker. Jeg kan ikke justere lyden på min mikrofon vha av lydkortet i dag. Lyden fra mikrofonen kan ikke overdøve musikken..... Men det er et relativt gammelt lydkort (2 år) så om de nye lydkorte fixer dete er jo alt greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjenner ikke lydkortet ditt, men du trenger følgende:

Et full duplex lydkort med flere kanaler.

Du spiller av karaokeprgramet i en kanal (stereo) og kjører mikrofonforsterkeren inn i pc-mixeren i en annen kanal.

Dette kan du så mixe sammen og kjøre sammen ut på høytalerne og ta opp samtidig til wavefil.

Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i dette, men tror det finnes ganske rimelige løsninger.

Og tro meg, her kan du også få budsjettsprekk deluxe. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...