Gå til innhold

Rikomagic MK802II

Anbefalte innlegg

Har selv en Mk808B, og er egentlig fornøyd med den, helt til den tok kveld.

Netflix (norsk/amerikansk) fungerer veldig bra, samme med xbmc. Dog så klarer den ikke spille av HD i xbmc.

Skal teste den litt grundigere når jeg får den nye fra Bristol.

http://ronnytesterpa...ter-mk808b.html

Takk for fin link!

Hvordan "tok den kvelden?"

Litt synd det da, her er vi nesten blitt avhengig av vår Rikomagic 802 III, har fungert i fint i flere uker nå..

Det er vel en litt annen type enn din, men så langt jeg kan se er det "samme greia".

Den neste blir nok en Rikomagic 802 III S, den har en ekstar USB port og innebygget Bluetooth.

Kjøper fra DX.com, tar litt tid, men greitt nok.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fin link!

Hvordan "tok den kvelden?"

Litt synd det da, her er vi nesten blitt avhengig av vår Rikomagic 802 III, har fungert i fint i flere uker nå..

Det er vel en litt annen type enn din, men så langt jeg kan se er det "samme greia".

Den neste blir nok en Rikomagic 802 III S, den har en ekstar USB port og innebygget Bluetooth.

Kjøper fra DX.com, tar litt tid, men greitt nok.

Takk.

Den frøs fra tid til annen, eller bare restartet. Når den først skulle starte opp igjen, ville den ikke engang komme inn på systemet. Hvis jeg ventet en times tid, lagde komler og utførte en regndans, kunne det være den ville starte opp som normalt. I ca. fem minutter...

Prøvde alle mulige slags strømadaptere og. iPad, S3, den som fulgte med - til og med Xboxen sine usb porter. Ingen virkning.

Endret av unik42
Lenke til kommentar

Jeg bestilte min fra Aliexpress.com. Kortere leveringstid og billigere enn DX. :)

Ja, faktisk $ 4.8 billigere! Må nok vurdere Aliexpress.

Hvor lang leveringstid?

Fikk nettopp en pakke fra DX, bestilt 20.02, motatt 6.3. det skulle bli ca 15 dager.

Bestillingen ble lagt inn rett etter nyttårsfeiringen deres (1 - 17 feb).

Det hadde nok hopet seg opp endel ordre i løpet av den perioden.

Lenke til kommentar

Lastet ned MK802 III appen fra Playstore:

....Download APK "MK802 III" from google store and install into your smart phone or tablet pc.

Da kan man bla. slå av og på Rikomagic (eller tilsvarende) fra sofaen.

For mus drar man fingren på brettet...og klikk, ... som på en laptop.

Bare prøv, enkel i bruk, nesten selvforklarende.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg klarer ikke å finne ut om mk808 eller tilsvarende "pinne" er i stand til å sende lyd i flere kanaler via HDMI, altså surround.

Har dere koblet dem opp mot surroundandlegg og fått ekte digital surround?

Slik jeg forstår det etter googling, så gir ikke mk808 surround....?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om Rikomagic mk802 klarer surround:

http://www.squidoo.com/mk802-troubleshooting-guide#module161732396

"Unfortunately, no one has found a way to get the MK802 to do a pass thru of digital surround sound audio through the HDMI cable. It always get down mixed to stereo. If you have found a way to get surround sound from the MK802, please let me know."

Jeg kjøpte Rikomagic mk802IIIS på komplett.no nå når den er nedsatt til kr 499, antakelig fordi IVS kommer. Nye mk802IVS er priset til 999.DuVS, men den kommer først 4. juni (ubekreftet).

Forskjeller:

Artig sak, brukt den litt som HTPC. Koplet seg greit inn på Wifi, min router er veldig nær så det burde ikke være noe problem.

Bruker den med Rikomagic 702 tastatur/fjernkontroll og det er litt fiklete med "air-mouse".

Noen som har prøvd Logitech K400?

Pga litt fiklete air-mouse, synes jeg ikke det er noe særlig å bruke RM til f eks surfing, men det går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Airmouse tastatur Rikomagic 702 er tungvint å bruke, appen fra Google store er faktisk greiere som mus.

https://www.google.n....47534661,d.bGE

Så regner med at at Logitech K400 er en veldig klar forbedring. Min RM 702 har problemer med av/på-knappen så er mulig jeg returnerer den og går for K400.

Det som er kjekt med 702 er at det er fjernkontroll på baksiden, den er programmerbar, Ulempen er at programmeringen ikke har fungert helt bra for meg.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fått K400 nå og det er langt bedre. Leste posten din igjen og ser dette med venstre museknapp på venstre side av tastaturet oppdaget det ikke med en gang.

Men hjem-knappen så jeg kjapt og den er grei å ha.

Fikk ikke æøå, men det er ikke så farlig når det stort set er soft-tastatur fremme.

Unik, har du æøå?

Regner vel med at det samt andre ting som ekstra funksjoner ikke virker pga manglende driver.

Det er jo også en litt barbert versjom av android.

Hvordan fungerer æøå på android-nettbrett med ekstra tastatur?

Lenke til kommentar

Oppfatter deg slik at du har installert "nullkeyboard" som fjerner skjermtastatur og da har du problemer med æøå.

(Oppfatter videre at)

Skjermtastaturet har æøå når norsk er valgt i settings på RM 802IIIS, slik er det for meg også.

Men har som deg problemer med æøå på K400.

På nettbrett skal vel (tilbehør)tastatur ha æøå.

Derfor lurer på om det er noen settings som er fjernet på 802IIIS?

Trodde RM 802 var såpass kraftig at den kunne kjøre ICS stock.

(Hvis ikke) Kanskje det er mulig å roote den slik at man kan legge inn stock android og få æøå?

Vil prøve litt nå med K400 og beholde skjermtastaturet. kanskje jeg gjør som de å installerer nullkeyboard, hvis ikke tap av æøå er for stor ergrelse.

Lenke til kommentar

Har nå kun WIMP som følger med Canal Digital og det virker ikke på nettbrett, siden det ikke er betalt utgave.

Min Spotify-gratis virker ikke på RM802 heller.

Tenkte jeg skulle greie meg Wimp siden det fulgte med Canal Digital, men jeg må kanskje kjøpe Spotify eller Wimp for å kunne spille fra nett på TV-en.

Noen som har noen gode forslag?

Kjører også Plex på både PC, mobil og RM802 som jeg bruker til å streame film fra PCen,

Jeg har også en del musikk på PC, men virker ikke som det er noen mulighet å lage spillelister på Plex.

Noen andre program som streamer fra PC til RM802 (TV)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

XBMC er også et alternativ. Ettersom jeg har forstått har Plex og XBMC begge styrker. Jeg valgte Plex for en tid tilbake så holder vel på den foreløpig. Synes Plex fungerer bra på film, men ikke mulig å lage musikklister.

Jeg gikk for Wimp på kort sikt, da får jeg musikk via streaming. Synes dette med lister er bedre på Wimp enn spotify. Jeg har hatt spotify i årevis, men ikke blitt helt fortrolig med det. Så jeg oppdaterte til fullt medlemskap på Wimp og prøver det en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...