Gå til innhold

Bytte jobb midt i/under prosjekter. Hva synes arbeidsgivere?

Feh

Anbefalte innlegg

Har nå jobbet et drøy år som webutvikler i en liten nisjebedrift etter jeg var ferdig på skolen (først 6 mnd via bemanningsbyrå, så fast stilling siste 9 mnd). De siste månedene har jeg begynte å merke at min personlige utvkling har stangnert en del (jobber mest alene, selvdrevet). Pr. dags dato er jeg ferdig med et større prosjekt, et enda større prosjekt har vært under utvikling simultant og er ca. 50% på vei i forhold til målene og deres nettbutikk er stadig under utvikling. Flere andre prosjekter ligger på tegnebrettet, men har ikke startet.

Jeg tenker derfor litt på å bytte jobb og forhåpentligvis komme i et miljø der jeg kan lære mer og utvikle meg selv i større og raskere grad enn jeg klarer alene, men jeg føler på en måte litt ansvar for å fullføre prosjektene jeg driver med slik at bedriften jeg jobber for ikke sitter der med et halvferdig prosjekt. De hadde tidligere ingen utvikler og har helt klart sett behovet for et dedikert hode til den biten så jeg får nok ganske sikkert en arvtager.

Men hvordan tar arbeidsgivere slike ting? Jeg kan se for meg at det kan bli litt misnøye siden da muligens lar noe ligge igjen halvferdig. Og hvordan ser dette ut for en potensiell ny arbeidsgiver når jeg skal presentere ting jeg har gjort, og viser frem noe halvferdig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 3 mnd oppsigelse. Løsningen utvikles med moduler/funksjonalitet som blir lagt til etter hvert som det er ferdig og ca. 80% er stipulert ferdig i september. Den siste delen er dog den største enkeltfunksjonen som er planlagt.

Lenke til kommentar

Det vil jo alltid være fint å ha noe å vise til når du skal søke ny jobb. Og om tidligere arbeidsgiver i tillegg er fornøyd med deg og kan legge inn et godt ord så er det mye verdt. På en annen siden vil det jo alltid komme nye prosjekter, og arbeidsgiveren din har nok tenkt litt frem i tid, så for å time oppsigelsen riktig tror jeg det beste er å snakke med arbeidsgiver og forklare at du vil slutte, men gjerne vil fullføre det du har begynt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville nok vært den mest ryddige løsningen, men samtidig er det veldig mange spennende stillinger ute om dagen og jeg kan ikke si at motivasjonen for å gjøre det ferdig er helt tilstede. Ikke vet jeg hvor lang tid den siste biten av prosjektet vil ta heller da det er en ganske teknisk utfordrende funksjon.

Jeg har også gjort mange mindre prosjekter, så jeg har alltids noe å vise frem. Løsningen det er snakk om her er jo også fungerende og kan vises frem (den har blitt brukt av kunder i flere måneder allerede). Det er bare noe funksjonalitet som i tilfellet ikke vil være på plass.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Du skal ikke ha noen dårlig samvittighet for at du ønsker å utvikle deg faglig. Hvis føler at du ikke gjør det der du jobber nå, så kan du jo ta dette opp med arbeidsgiver. Kanskje du kan ta noen kurs, osv. Hvis det ikke hjelper, så får du tenke på å komme deg videre.

At du er så og si den eneste som jobber med disse prosjektene, det er jo en situasjon som din arbeidsgiver lenge har hatt mulighet til å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...