Harald Gjerholm Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Den gang... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Eit stemningsfullt og vakkert bilete i storslått natur. Jakt og fiske har nok vore ei viktig næring i gamal tid. Bra dette! Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Mange takk. Utgangsbildet var ikke noe å skryte av, mørkt og trist derfor ble støy et stort problem for meg under etterbehandlingen og et par omaganger med støyrens måtte til. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Liker det maleriske uttrykket veldig godt! Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Vakkert bilde med nydelige farger,det ble veldig bra,skulle nesten sett før og etter bilde av dette... smil Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Vakkert bilde med nydelige farger,det ble veldig bra,skulle nesten sett før og etter bilde av dette... smil Jeg skal se om jeg kan legge det ut. Ellers takk r kommentaren Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Liker det maleriske uttrykket veldig godt! Takkar. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Så flott at du viste oss originalen. Nå er jeg enda mer imponert over kunstverket! Inspirende for oss nybegynner å få se hva som går an Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Så flott at du viste oss originalen. Nå er jeg enda mer imponert over kunstverket! Inspirende for oss nybegynner å få se hva som går an Dette er ikke så vanskelig dersom du har rette verktøyet. Jeg har kjørt 3 like bilder i Photomatix med justeringer av parametrene der. PM lager 3 nye bilder med forskjellig eksponering og setter dem sammen til ett bilde hvor alle nyansene er med. Dette sluttresultatet har jeg etterjustert i Digital Photo Professional og tatt to støyreduksjoner, etterskarping og litt finsustering ellers. Regner med at dette avdekket mystikken. Men det er jo valgene jeg gjør underveis som gir sluttresultatet. Det er ditt eget øye som må avgjøre. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Så flott at du viste oss originalen. Nå er jeg enda mer imponert over kunstverket! Inspirende for oss nybegynner å få se hva som går an Dette er ikke så vanskelig dersom du har rette verktøyet. Jeg har kjørt 3 like bilder i Photomatix med justeringer av parametrene der. PM lager 3 nye bilder med forskjellig eksponering og setter dem sammen til ett bilde hvor alle nyansene er med. Dette sluttresultatet har jeg etterjustert i Digital Photo Professional og tatt to støyreduksjoner, etterskarping og litt finsustering ellers. Regner med at dette avdekket mystikken. Men det er jo valgene jeg gjør underveis som gir sluttresultatet. Det er ditt eget øye som må avgjøre. Så flott at du viste oss originalen. Nå er jeg enda mer imponert over kunstverket! Inspirende for oss nybegynner å få se hva som går an Dette er ikke så vanskelig dersom du har rette verktøyet. Jeg har kjørt 3 like bilder i Photomatix med justeringer av parametrene der. PM lager 3 nye bilder med forskjellig eksponering og setter dem sammen til ett bilde hvor alle nyansene er med. Dette sluttresultatet har jeg etterjustert i Digital Photo Professional og tatt to støyreduksjoner, etterskarping og litt finsustering ellers. Regner med at dette avdekket mystikken. Men det er jo valgene jeg gjør underveis som gir sluttresultatet. Det er ditt eget øye som må avgjøre. Så flott at du viste oss originalen. Nå er jeg enda mer imponert over kunstverket! Inspirende for oss nybegynner å få se hva som går an Dette er ikke så vanskelig dersom du har rette verktøyet. Jeg har kjørt 3 like bilder i Photomatix med justeringer av parametrene der. PM lager 3 nye bilder med forskjellig eksponering og setter dem sammen til ett bilde hvor alle nyansene er med. Dette sluttresultatet har jeg etterjustert i Digital Photo Professional og tatt to støyreduksjoner, etterskarping og litt finsustering ellers. Regner med at dette avdekket mystikken. Men det er jo valgene jeg gjør underveis som gir sluttresultatet. Det er ditt eget øye som må avgjøre. Tusen takk Harald, for mail og oppskriften her! :) Nå er høsten her, og forskjellige kurs starter, så nå blir det mye å gjøre Jeg tror nok ikke det bare er lett, man må jo ha blikket. Noen har det i seg, som et kunstnerisk talent. Andre som meg må lære og øve, og håper på at det går. Til sist så har jeg lyst til å si at er det noe jeg setter stor pris på, og mennesker jeg respekterer, så er det de som bruker av sin egen tid til å dele med andre Så tusen takk! Ha en fin uke Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Flott bilde fra denne gamle sætra i fjellheimen.., liker dette i HDR.., fin gråværsstemning..,, synes absolutt du har fått til det du var ute etter..kan like dette. Godt jobba!!.Versjon 2 , derimot, er ikke så bra, samt at det heller mye til venstre, sonm ødelegger helhetsintrykket. Mvh. Jan Åge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg