Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å selge min nåværende kameraløsning til fordel for fullframe løsning.

Og i den anledning lurer jeg på hva jeg kan ta for utstyret mitt samlet i en pakke eller eventuelt hver for seg men det ville være kjipt å ende opp med å ikke få solgt alt dersom jeg selger separat.

Følgende vil i så fall bli lagt ut for salg:

Panasonic Lumix DMC-GH2 m/14-42mm Sort 6.945,-

Panasonic Lumix G Vario 7-14mm f/4 ASPH. 9.165,-

Panasonic Lumix G 100-300mm f/4-5.6 4.885,-

Olympus Zuiko MFT 45mm 1.8 2.235,-

Totalt 23.230,-

Dette er prisene hos Japan Photo som jevnt over er billigste butikk for fotoutstyr i Norge. Alt er handlet i Norge, alt har garanti og jeg har kvitteringer for alt.

Det følger i tillegg med:

- Panasonic veske med plass til 2 objektiver, filtre og batterier av ymse slag i tillegg til annet småtteri som remote osv. Meget pen å se på, se ny ut.

- Fotolys, justerbare LED's med 3 forskjellige fargefiltre som også diffuserer lyset

- 4stk filtre: Circular Polarizer, ND-filter ND8, UV-filter og Star-filter, alle er 52mm og passer 14-42mm objektivet.

- Solblender til Olympus 45mm F1.8 objektivet da dette ikke følger med ved bestilling av dette objektivet (utrolig nok)

Sikkert noe mer også, må ta en titt når jeg kommer hjem, husker ikke alt i farten nå :)

Men hva mener dere er en fair pris å ta for alt sammen?

Bilde av baggen:

EDIT: Sorry hvis jeg postet i feil tråd, bare flytt den om nødvendig :)

post-131058-0-89671600-1344847663_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slik at du alltid får mer penger ved å selge ting hver for seg. Jeg ville solgt hus + kit og bag med diverse stuff som en pakke, og objektivene hver for seg. Da 45mm med solblender om en pakke.

Når det gjelder priser, så pleier man å si 60-70% av nåværende nypris; avhengig av hvor populær objektivet er. On du kjøpte objetkivet i går eller for to år siden; så har det lite å si på prisen.

Kamerahus med kit? Tror det blir vanskelig å få noe mer enn 3-3.500,- for det.

Lenke til kommentar

Har lagt ut annonsen nå, så lar jeg den stå i 60 dager og om ingen kjøper det innen den tid beholder jeg det selv og tar og kjøper 5D Mark III som et "tilleggskamera".

GH2 er jo langt langt bedre til video enn noen av 5d-ene, så det kan uansett være greit å ha begge.

Dessuten kan jeg da kjøre dual cam produksjoner uten å låne ekstra utstyr. Det kan være praktisk å ha en liten sensor til klippene man ønsker med høy dybdeskarphet, og fullformat til sekvensene med lav dybdeskarphet.

Får bare se hvordan det går da :)

Lenke til kommentar

Forresten, vet du ca hva 5D MKIII kommer til å ligge på i pris til våren? Er jo nesten 3 kvartaler til, men kan vente til da med å handle et MKIII. Vurderer å egentlig bare holde på utstyret mitt. Taper jo så mye penger på det, og nå har jeg fått nesten alt jeg ønsker

Mangler kun Oly 75mm 1.8 og Pana 20mm 1.7/PanaLeica 25mm 1.4

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om hva prisen vil ligge på til våren. Mye vil avhenge av hva som blir lansert i løpet av høsten. Hvis det kommer en 6D (rimelig FF) og en 3D* så vil det måtte bli en prisdifferansiering.

*) Har ingen tro på navnet 5Dx - at 1Dx heter 1Dx er fordi Canon slå sammen 1D og 1Ds serien.

Lenke til kommentar

Vel, da tror jeg rett og slett jeg lar annonsene stå til 17900,- uansett, og er det ingen som kjøper, så er det ingen som kjøper så beholder jeg heller alt og kjøper 5D MKIII til våren.

Eller er MKII et like greit valg nå som Magic Lantern kommer med firmware 2.3?

Nå tenker jeg mest på video.

Vet ikke helt hvordan magic lantern systemet funker, men antar at de må lage en egen hack til MKIII for å få den like god og funksjonell på video som MKII? Og det kan jo kanskje ta en stund?

Lenke til kommentar

Det høres ut som en grei plan. Bare vær oppmerksom på at svindelerene er meget aktiv på Finn; så du får vel en henvendelse fra noen av de snart.

Magic Lantern kommer nok til 5DMkIII etterhvert også. Men de trenger nok litt tid til å finne ut hva som må til...

Lenke til kommentar

Har du ikke vurdert Nikon D800 da, den har en styrker som ikke 5d3 har samt den er litt rimeligere.

Jeg tror ikke video er en av de tingene D800 er bedre enn 5DmkII på.

Ja, det kan godt være 5D 3 er bedre en D800 på video så da er vel 5D3 beste valg for trådstarter.

Endret av jonash92
Lenke til kommentar

Ville, som nevnt før i tråden, delt opp pakken. Jeg har allerede hus og de fleste objektivene jeg trenger til m4/3, men er smålig interessert i 7-14mm. For noen andre kan det være 100-300mm-en din, og andre igjen 45mm-en. Bagger, filtere og annet fjas er stort sett ikke noe jeg er interessert i å betale ekstra for, og jeg tror ikke jeg er alene der.

Selger du alt samlet, må du prise deg vesentlig lavere for at det skal være interessant. Følger godt med på bruktmarkedet, og det er vanlig at folk ligger et par-tre tusen under laveste bruktpris når det er snakk om hus + 2-3 objektiver. Om du faktisk vil selge pakken, så ville jeg priset objektene individuelt etter vanlige satser (2/3 - 3/4 av nypris) og nevnt at du gjerne slår av litt ved kjøp av flere ting samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg skrev over:

"Vel, da tror jeg rett og slett jeg lar annonsene stå til 17900,- uansett, og er det ingen som kjøper, så er det ingen som kjøper så beholder jeg heller alt og kjøper 5D MKIII til våren."

Men jeg har bestemt meg for å beholde alt. Sålenge jeg faktisk ikke får igjen hver krone av det jeg selv gav for alt (noe jeg SELVFØLGELIG vet jeg ALDRI ville fått :)) vil jeg ikke selge. Da er det bedre å heller ikke ha gått ei krone i tap men i tillegg spare til å få MK3 og bruke dette på de områdene det er "bedre" enn GH2 på (dof og slikt).

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...