Gå til innhold

Bruke ram av forskjellige merker?

klovn7

Anbefalte innlegg

Hei har 256*2 ddr pc 2100 på mitt hovedkort! husker ikke merket akkuratt nå. Jeg hadde tenkt å oppgradere med mer ram men siden jeg ikke har så mye penger tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en brikke om gangen. Tenkte først på en PC3200 brikke på 256mb. Vet at denne brrikken vil kjøre på PC2100 hastighet til jeg har skaffa 3 identiske brikker. Men det jeg lurte var om det vil funke og kjøre Ram fra flere fosekjellige produsenter samtidig, og om det vil ha noe spesielt å si. La oss si 256 mb Geil, og 256 mb Apache?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har 256*2 ddr pc 2100 på mitt hovedkort! husker ikke merket akkuratt nå. Jeg hadde tenkt å oppgradere med mer ram men siden jeg ikke har så mye penger tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en brikke om gangen. Tenkte først på en PC3200 brikke på 256mb. Vet at denne brrikken vil kjøre på PC2100 hastighet til jeg har skaffa 3 identiske brikker. Men det jeg lurte var om det vil funke og kjøre Ram fra flere fosekjellige produsenter samtidig, og om det vil ha noe spesielt å si. La oss si 256 mb Geil, og 256 mb Apache?

Du trenger ikke 3 men to indentiske brikker for å kjøre dual, men du kan jo selvfølgelig kjøpe 1 stk 3200 brikke nå og skulle den ikke funke sammen med din kan du kjøpe en tilsvarende senere.

Det er nemmelig umulig å sitte her og svare ja eller nei om de vil funke sammen, da dette varierer fra brikke til brikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...