Gå til innhold

Guide: Kjøp riktig minnekort til mobilen

Anbefalte innlegg

(50£ + 2 £ frakt) * 9,9 kr/£ * 1,25 (mva) + 133 kr (fortollingsgebyr) = 776,5 kr

(62£ + 2 £ frakt) * 9,9 kr/£ * 1,25 (mva) + 133 kr (fortollingsgebyr) = 925 kr

Sandisk skiller ikke på de ulike produktnr av dette kortet så jeg antar det er minimale forskjeller som forpakning. Kanskje det følger med SD-adapter, veiledning på et annet språk eller noe sånt.

Så lenge du skal bruke det med den telefonen/nettbrettet du har nå så ser jeg ikke poeng med å framtidssikre det. Kjøp heller nytt kort når du oppgraderer telefon/nettbrett, hvis det skulle være behov. Jeg tipper at det ikke blir behov for høyere hastighet enn 4K opptak de nærmeste årene. Skal du f.eks kjøpe et nettbrett med 8K opptak om x antall år får du antagelig mye større, raskere og billigere kort når det året kommer. Inntil du kjøper noe som trenger over 30 MB/s blir det bare unødvendig jåleri å kjøpe f.eks 80 MB/s kort.

Jeg vet ikke hvor man får kjøpt 128 GB SDXC-kort, men det er lansert så det blir vel tilgjengelig om ikke så alt for lenge. Edit: Jovist, har du sett på maken. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg vet ikke hva som er forskjellen. Som sagt tipper jeg at emballasjen er forskjellig.

Ja, mva kommer i tillegg til fortollingsgebyret (alternativt gebyr for oppbevaring i forbindelse med egenfortolling, som har nøyaktig samme beløpstørrelse).

Slik regner man:

50 £ + 2 £ frakt = 52 £. (Gratis frakt gjelder kun for UK)

52£ konvertert til norske kroner er 514,79 kr (dagens midtkurs)

Mva er 25% av hele beløpet (vare + frakt), altså 25% av 514,79 kr = 128,70 kr

Fortollingsgebyret varierer fra befrakter til befrakter, men minnekort fra mymemory havner hos Posten Norge AS og deres gebyr er på 133 kr fram til nyttår og 135 kr etter nyttår. Gebyret er betaling for at posten beregner mva, oppbevarer pakken, rapporterer og betaler mva til tollvesnet.

gebyret kommer i tillegg til mva.

Så summerer du beløpene: 514,79 kr + 128,70 kr + 133 kr = 776,49 kr, som jeg avrundet til 776 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke hva som er forskjellen. Som sagt tipper jeg at emballasjen er forskjellig.

Ja, mva kommer i tillegg til fortollingsgebyret (alternativt gebyr for oppbevaring i forbindelse med egenfortolling, som har nøyaktig samme beløpstørrelse).

Slik regner man:

50 £ + 2 £ frakt = 52 £. (Gratis frakt gjelder kun for UK)

52£ konvertert til norske kroner er 514,79 kr (dagens midtkurs)

Mva er 25% av hele beløpet (vare + frakt), altså 25% av 514,79 kr = 128,70 kr

Fortollingsgebyret varierer fra befrakter til befrakter, men minnekort fra mymemory havner hos Posten Norge AS og deres gebyr er på 133 kr fram til nyttår og 135 kr etter nyttår. Gebyret er betaling for at posten beregner mva, oppbevarer pakken, rapporterer og betaler mva til tollvesnet.

gebyret kommer i tillegg til mva.

Så summerer du beløpene: 514,79 kr + 128,70 kr + 133 kr = 776,49 kr, som jeg avrundet til 776 kr.

Ok, fint du oppklarte det for meg. Det kortet du linket til er feilbeskrevet. Er bare vanlig SD, finner ikke ut noen om 128 GB kort på nettet, nærmeste blir denne: http://www.picstop.co.uk/memory-cards/micro-sdxc?memorycards_capacity=483, men den har vært oppe en stund. Virker ut som de første kortene kommer rundt årskiftet, så tror jeg venter litt. Har et 32 GB klasse 10 som holder intill videre.

Note 3 sin 4k-innspilling er begrenset til 5 minuttersopptak og tilsvarer ca 2-3 GB så 32 GB bør vel holde til 50-60 min. med opptak.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...