Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subwoofer i reservehjulsbrønn med hjul i

loncheey

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte noe brukt utstyr for en billig penge av han jeg kjøpte merca av for en stund siden..

Nå har forsterkeren gått, og jeg vurderer å kjøpe nytt.

Må ha av samme som jeg hadde, bagasjeromme på merca er jo bittelite.

Subben jeg hadde var en komplett kasse av noe skrapmerke med en åttetommer til reservehjulsbrønnen, vel å merke inni hjulet. Kan sjekke i morgen tidlig.

Ikke noe kongelyd, men funka helt greit for meg.

Har trålet nettet etter sånne kasser, men har ikke greid å finne noe på nettet.

Noen som har sett noe sånt?

Eventuelt har du dette..

http://www.judysbils...er/tomme-kasser

Diameter på hullet er vel.. 40 cm? Får jeg lurt nedi noe mer enn åtte tommer nedi der om jeg gjør det selv?

Jeg beklager irrasjonelle ideer og dårlige formuleringer, prøvde å sove for fem timer siden, gikk bare ikke, hurra for arbeid om fire timer :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er begrenset hva man kan få plassert inni felgen i reservehjulet. Man kan selvsagt bygge noe selv, og ende opp med en langt lavere kostnad, men jeg kjenner ikke til så mange alternativer som kommer ferdig til dette bruket, med forsterker innebygget. Har riktignok ikke testet den selv.

Lenke til kommentar

Trenger vel egentlig ikke å ha hjulet der - bilen har ikke store området den kjører på.

Men hitlerkjelken begynner å bli gammal, ikke godt å si hva den finner på ;)

Var en noe kompleks situasjon dette, jeg tenkte å kjøpe høyttaleren med en CUBE forsterker, spiller, ryggekamera og annet dritt.

Men siden forsterkeren gikk under før jeg fikk testa den skikkelig leverer jeg tilbake sakene.

Jeg fant akkurat en annonse på Finn med akkurat samme typen for 700kr, så jeg kjøper den og en ny forsterker.

http://www.inno-elec....asp?ProID=1480

Ettersom jeg husker er den forsterkeren som følger med der av gammel type, den har altså ikke RCA-inngang.

Derfor burde jeg ha en brukbar forsterker. Bedre forsterker gir bedre lyd, riiight?

Om jeg skjønner disse stereo-sakene riktig er det tokanals forsterker jeg trenger, en til suben og en jeg kan peise på de to(snart fire? trenger jeg flere kanaler? wuut) diskantene og få delefilter på de også?

Endret av loncheey
Lenke til kommentar

Huff da... Kan du ikke gjøre det litt skikkelig med en gang da?? Hvis du skal ha 4 høyttalere og en sub, så sier det seg igrunn selv at du trenger 5 kanaler, eller i det minste 3. To til fronthøyttalere, og en til sub, så lar du bakhøyttalerene være koblet til spilleren. Men den "saken" du linker til, den vet jeg ikke om jeg vil kalle sub akkurat.

Lenke til kommentar

Er china-ware på sitt beste ja..

Burde vel vurdere å fjerne reservehjul og mekke kasse med noe skikkelig i selv, iallefall hvis det blir til at jeg skal ha bilen til den går under.

Forrige eier satte i et par med 5,5" i hattehylla som går på spiller. De to i dørene framme er ute av drift - skal sette inn nye snart. Kan da kjøre disse med på trekanals forsterker. Vi får se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...