mick87 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Har tenkt å kjøpe Samsung 830 SSD, men bærbaren min bruker 9,5mm for lagringenheter, mens Samsungen er en 7mm. Så jeg lurte på om det finnes en adaptor til dette, i så fall hvor? Eller er det ikke nødvendig med en slik adaptor? -Mick Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Se på http://hardforum.com/showthread.php?p=1039021804 En der anbefaler teip eller lim, greit å bruke pistollim i så fall, er enklere å ta bort igjen. Ellers så er det vel kun høyden som er forskjellen antar jeg hvis du får skru den fast sitter den. Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Kjøper du laptop kit følger adapteret med Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Vet ikke hvor du får kjøpt sånne spacere, men har sett de tidligere. Siden du antageligvis ikke vil gå for en annen SSD disk så kan du vel putte noe imellom lokket og disken som holder den på plass utenom å ødelegge disken eller maskinen. Noen av 830 diskene kom faktisk med avstandsstykke i esken. Men den tiden er vel over siden de fleste ikke får den med lenger. Min anbefaling er å putte noe imellom. Håper det er noen her på forumet som vet om en slik adapter man kan få limt på eller noe. For å skru den på kan du bare glemme. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Eller så kan du kjøpe vertex 4 fra ocz som er like god. skal være hårfin foskjell mellom disse uansett. Den er jo selvfølgelig 9,5 mm Endret 13. august 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
mick87 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Takk for alle svar. Tror jeg kjøper samsung 830-en og ser om jeg kan legge noe i mellom. Ellers så bare bruker jeg angreretten og kjøper vertex 4. Men er det noen måter jeg kan skjekke om jeg har SATA 6Gb elr 3Gb grensesnitt? Har en toshiba satellite c660-1mf Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du får kjøpt upgrade kits til din maskin med 6bit SSD så da antar jeg at det vil funke for deg. Hvis du bestiller Samsung 830 SSD disken som upgrade kit til din maskin så får du sikkert med den Spaceren som skal ligge i mellom 7mm - 9,5mm. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du velger ikke noe OCZ ssd. Samsung, Crucial og Intel er veien og gå. Crucialen skal være 9mm viss jeg husker rett. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Vertex serien har forandret seg sveibuen. Bruker ikke SandForce lenger. Ja de har en tendens til å betateste produkter på kunder men Vertex 4 disken er et untak. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Men du får bedre ytelse og stabilitet fra Samsung, Crucial og Intel. Du har også Sandisk. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Du får ikke mye bedre ytelse hvor det er hårfin forskjell du merker mellom diskene. Vertex 4 yter og er basert på en annen controller noe som gjør den mer stabil. OCZ har gitt SandForce fyken grunnet stabilitets problemene med Vertex 3 og Octane. OCZ bruker silikonbaserte controllere nå. Men på en annen side så er jeg enig med deg at det kanskje er litt usikkert å velge OCZ grunnet rykte. Siden dette handler om å få en stabil disk som folk har gode erfaringer med, så er 830 et sikkert valg. Men er veldig nysjerrig på OCZ sitt nye påfunn her. Crucial m4 har et godt rykte som en stabil og god disk til en billig penge, du skal og ha problemer med å merke forskjellen på Samsung sitt alternativ som er noe dyrere. Så enten kjøp upgrade-kit med 830 til din maskin så får du med spacer, eller så kjøper du Crucial sin disk som er 9,5mm høy og problemet ditt er løst. Da er Crucial m4 alternativet som er kjekkest for lommeboka. enig med sveibuen Endret 14. august 2012 av bajamsen 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Her har du 128GB Crucial til 779kr https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CT128M4SSD2&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CT128M4SSD2 og 256GB til 1528kr: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CT256M4SSD2&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CT256M4SSD2 Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Har personlig dårlig erfaring med ocz, men som sagt forrige generasjon med sandforce controller. Kjører i dag 3 Samsung 830 på 3 forskjellige maskiner og er veldig fornøyd med den. Tenk litt på hva du trenger før du kjøper. Laptop kitet inneholder i tillegg til spaceren en s-ata til USB controller og programvare for å klone din eksisterende disk over på ssd'en. Trenger du dette, kjøp laptop kit. Trenger du det ikke klarer du deg med basis kitet og legger noe i mellom. Er jo en viss prisforskjell på de to.... Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Der gjentok du alt det som stod over egentlig. Lenke til kommentar
Lemie Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Der gjentok du alt det som stod over egentlig. Beklager hvis du synes posten var overflødig bajamsen, men kan ikke se at noen har nevnt hverken min erfaring med 830, s-ata controlleren eller programvare for å klone eksisterende disk. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det er mange som har god erfaring med 830. At det følger med muligheter for kloning er ikke uvanlig i upgrade kits. Men bra du nevner at det følger med fordi det er veldig relevant og har ikke blitt nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå