Pwiur Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 På min Acer Aspire 4810TZ henger programmer seg opp når jeg drar ut eller setter i laderen. Jeg har spesielt problem med spill og VLC. Noen som kan hjelpe meg. Har hatt dette problemet alt for lenge. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Er det bare at hele greia henger i et kort sekund, eller henger PC-en seg helt opp og du må inn på oppgavebehandling? Lenke til kommentar
Pwiur Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Er det bare at hele greia henger i et kort sekund, eller henger PC-en seg helt opp og du må inn på oppgavebehandling? Først går skjermen svart i 2-3 sekund, og så slutter (Football Manager er det verste) spillet å funke. Altså "svarer ikke". Da må jeg inn på oppgavebehandling for å avslutte spillet. Har ikke problem med nettleser eller Word som jeg som regel kjører. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Det høres rart ut. Vet du hva slags prosessor, RAM og skjermkort du har? Når du drar ut laderen, så får PC-en plutselig ikke mer forsyning av strøm, og da bytter den over til en strømsparingsfunksjon og setter ned lysstyrken. Men jeg skjønner ikke hvordan det kan gjøre at programmene kræsjer, med mindre PC-en er veldig utdatert. Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Heisann, er vel gjerne at PC'n har to "skjermkort" et dedikert og et som drives av cpu. når du har laderen ibruker du det dedikerte. idet du tar ut laderen, skifter windows over til cpu. da vil en rekke spill crashe samt vlc, stoppe avspillingen. dette skjer også med min acer 4820 TG. to ting du kan gjøre er og stille inn i bios slik at du alltid bruker det dedikerte skjermkortet. (heter descrete) in min bios, det andre er og sette opp en strøm oppsett i windows som ikke bytter om på skjermkortene når pcn, kjører på batteri. Er litt usikker på om acer sitt epower program også spiller inn her, men det er sikkert noen andre som kan forklare litt bedre. I noen programmer(spill) så hindrer driveren for skjermkortet at det byttes mellom grafikkenhetene. For eksempel bytter ikke min data hvis jeg spiller WoW Lenke til kommentar
pmLai Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det er nok ikke bare fordi den skifter mellom dedikert og CPU grafikk, men også at CPUen som regel klokkes ned når den går på batteri på de fleste laptoper. Dette er ganske normalt, og det er ikke så vanskelig å endre innstillinger for dette. Burde gå fint å google. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Må også ha i baktanke at å kun bruke det dedikerte skjermkortet vil øke strømforbuket som igjen vil nedsette batterilevetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå