FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ok, jeg kjører Windows XP Pro. og jeg har en hardisk på 120GB og en på 10GB men som jeg ikke bruker. okay, det siste året nå så har det skjedd mye rart, masse rare feilmeldinger, men som jeg ettervært lærte meg og fikse, men nå kommer toppen av kaka. etter jeg har installert windows Xp.. så går det kanskje 1-7dager også plutselig når jeg skal boote opp så kommer det "C:windowssystem32config is missing or corrupt. press R at the first setup screen on the windows Xp setup to try and repair that file. for det første, kan jeg ikke ta repair, og jeg må re-installere windows... etter uendelige mange re-installeringer av windows (kan serial keyen min utenatt for å si det sånn). Så fikk jeg en ide, jeg setter en den lille 10GB hardisken og kjører windows på den. ja, god ide. satt inn og formaterte den lille i forigårs, og nå fikk jeg "C:windowssystem32config is missing or corrupt press r.. blablabalba... nå er jeg ikke så sikker på om det er noe galt med hardisken lenger. men hva kan det da være? jeg har ringt rundt til diverse data butikker o.l men ingen vet råd. plz, jeg trenger hjelp! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Nye deler / helt ny datamaskin? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hadde det samme probl. Vasket selve XP-CDèn med lunkent vann, og vips, da fikk jeg inst. alle filene igjen. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 ??? så det er XP cden det er noe galt med? hvis jeg vasker den så vil jeg ikke ha problemet lenger? da kan jeg bare formatere og re-installere og vips.. "Enjoy"? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg hadde rett og slett dritt på CDèn min. Cdèn kan jo være skadet også. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 skal ikke se bort ifra at HD'en er deffekt. event på cache nivå at filer som Windows trenger, blir sendt, men kommer aldri frem dit det skal... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 ja men har jo testet 2 forksjellige hardisker nå.. og jeg kan love deg.. hehe den ene er splitter ny og den andre er jævla gammal.. ikke så veldig mye likt i de 2 hardiskene! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Siden du får den samme meldingen med to HDDèr, så tipper jeg at CDèn er skadet. Kan jo også være defekt HW ? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 vær oppmerksom på at jeg kan installere windows Xp, men etter et par dager så får jeg feil meldingen, og da er det bare å re-installere igjen.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kopier CD'n inn på HD og kjør installasjonen (winnt) fra I386 mappen, sparer masse tid og slipper problemer. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 har hatt samme problemet. det eg gjorde for å få d te å funka va å bytte ut rammen.... hadde kjøpt meg ny ram, men da va d plutselig mange filer som manglet når eg boota XP... prøv med ein aen RAM Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 hmm, det tviler jeg på at stemmer, jeg har 3x 256mb twinmos ram brikker.. helt like Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kjør et minnetest program ala Memtest, så finner du raskt ut om det er minnet som er ødelagt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 hmm, kan gi meg navnet på et par sånne programmer? jeg har kjørt masse benchmarks o.l og ingen finner noe feil med minnet mitt.. bare positive ting Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ikke for å være gnåle men høres mistenkelig ut som brente XP plater, mi søster kjøpte maskin og fikk med WindowsXP Home cd. Skulle formatere i går (hennes maskin) og plata så HEEEEEEEELT j.. ut, altså så ut som en liten by med riper. Uansett, installasjonen går som smurt.. Hehe slutt med piratkopiering !! Fra spøk til alvor, prøv også velge "COPY INSTALL FILES TO HDD" når du installerer og se om det løser noen problemer. Hvis ikke, forsøk det med RAM-brikkene.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 hehehe.. joa du har et poeng der. men igjen dette med ram brikkene høres helt rart ut, samme ram brikker, bare 3 av dem, og ingen benchmarks har reagert på dem. når det gjelder dette med XP cden var det fordi at jeg lånte den bort, mistet, kopierte blabalbalblalba.. vel jeg har fått tak i min gamle orginale så jeg får teste og re-installere og formaterte osv.. se om det funker.. hvis ikke er jeg ganske hjelpeløs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå