Gå til innhold

Anbefale 4X space spill

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om det var noen som har spilt Sins of a Solar Empire: Rebellion, Legends of Pegasus, Endless Space, Distant Worlds og/eller andre (helst turnbased) 4X spill her?

Slike spill tar som kjent mye tid og kan ikke fordype meg i alle så lurte på hvem av dem som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legends of Pegasus ville jeg ha ventet en stund med, da det er ekstremt med gamebreaking bugs i det for øyeblikket.

Endless Space ble litt for grunt for meg, men det har et stort potensial.

Om du ikke har noe i mot å gå 4-5 år tilbake i tid, så er det siste gode 4X spillet (imho) Galactic Civilizations II. Kan plukke det opp på steam for 15 euro inkludert alle expansions.

Lenke til kommentar

Ok, takk for tips! Ja ser det er en haug med ekspansions til GC 2, er disse standalone? Er det noen av dem som kan anbefales spesielt?

Edit: Ser at de får glimrende metascore alle tre(?) så er vel evnt bare å slå til og kjøpe hele pakka :)

Andre som har prøvd Sins of Solar Empire/ SoS: Rebellion her?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Jeg er totalt forelsket i Sins of the solar empire, etter jeg spillte rebillion kjøpte jeg trinity fordi det var så masse mods til de eldre spillene.

Spillet fokuserer mest på exterminate delen av 4x, selv om det er mulig å vinne andre måter, ender det ofte med at du bare utsletter fienden, selv om det ofte er ganske vansklig det også.

Jeg har faktisk for første gang på 8 år kjøpt en collectors edition, og det var av rebellion.

Utrolig lekkert spill, vansklig spill, gøy spill, kompleks spill men mer kompleks på det militære enn det økonimske og diplomatiske.

Det vil også komme masse mods til rebellion, de fleste av modene som nå er til trinity vil bli portet til rebellion. Du har B5 mods, Star trek mods(den beste moden) star wars, BSG.

Det finnes også mindre mods som fikser div små ting osv. Er også moder som gjør spillet mer ekte 4x der økonomi og dipomati er større del av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...