petterhol Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hei Jeg vurderer å kjøpe en brukt WV Polo '96-modell. Jeg kan ingenting om bil, men har opparbeidet meg noen tips. Preferanser: Jeg tenker å ha bilen i ett år. Etter det vil jeg selge den eller skrote den. Jeg setter forsikringen på en person som har en del bonus fra før av. Dette er min første bil. Alt annet er øvelseskjørt. Turer på mellom 20 og 70 km per dag. Jeg skal ikke kjøre hver dag. Noen uker kanskje bare 20 km*2. Andre 70*3. "Billig i drift" er veldig relevant. Jeg kan bruke ca. 20 000 kr. Jeg er interessert i alt under også, uten at det blir for skrotete. Her er bilen jeg ser på: 1,4 175 000 km Oljeskift utført i juni EU til 2014 Kjøper skriver "litt overflaterust og shoppingbulker" (har det noe å si?) På Facebook antyder en annen bileier 0,7-0,8 blandakjøring. Registerreim bytta ved 120 000 km. 15 000 kr. Kan dere gi meg noen tips og råd om denne bilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Hørtes meget greit ut, overflaterust og shoppingbulker er kun surt vist du skal ha en kosmetisk fin bil. Dog, har bilen fått rust er det ofte pga. dårlige vedlikehold (vasking osv), så å sjekke nøye etter mer rust kan være lurt. Registerreima er byttet for 55 000km siden, men for hvor mange år siden? Gummi blir også dårligere med årene. Forbruket hørtes høyt ut, tror nok en fint skal grei å kjøre langt mer økonomisk enn det. Edit: Minner forsåvidt veldig om bilen jeg var med å kjøpte til eksen min, da bare med 1 literen. Endret 13. august 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
petterhol Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Selger er bilmekaniker sjæl, så rusten burde han kunne vurdere (eventuelt vite hvordan han slipper unna). Tok med meg en bilkyndig gamling for å se på i dag. Han er enig to andre vurderinger som var uten visning, at prisen var litt for stiv. Hvordan skal jeg sjekke etter rust? Hvor lang tid "bør" reg.reima være innenfor? Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Dog, har bilen fått rust er det ofte pga. dårlige vedlikehold (vasking osv), så å sjekke nøye etter mer rust kan være lurt. Mitt inntrykk er at golf\polo(etter å ha eid noen og bekjente som eier) fra denne tiden ruster uansett med mindre du vasker den hver eneste dag. Bakluke, hjulbuer, dører og takt rett over frontrute er klassikk VAG "rusteplasser". Endret 13. august 2012 av trra Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hvor lang tid "bør" reg.reima være innenfor? 5 års intervall på bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå