HakiMiMi Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Tidligere i dag ble jeg nysgjerrig på noe angående trafikkregler. Det finnes jo mange merkelige trafikkregler; men det spesifikke jeg lurer på er om det er noe sted i loven det står at såpebobler er ulovlig? Da typ blåse det ut av vinduet o.l. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Tidligere i dag ble jeg nysgjerrig på noe angående trafikkregler. Det finnes jo mange merkelige trafikkregler; men det spesifikke jeg lurer på er om det er noe sted i loven det står at såpebobler er ulovlig? Da typ blåse det ut av vinduet o.l. Hvis man som sjåfør sitter og blåser såpebobler samtidig som man kjører, så konsentrerer man seg ikke om trafikken. Og vegtrafikkloven er veldig spesifikk på at man skal konsentrere seg om trafikken når man sitter bak rattet. Ellers bryter man vel ingen lov dersom man som passasjer sitter og blåser bobler ut av vinduet. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 ..lurer på er om det er noe sted i loven det står at såpebobler er ulovlig? Da typ blåse det ut av vinduet o.l. Her må du nesten forklare HVORFOR du spør om dette!! Har du blitt bøtelagt? Lenke til kommentar
HakiMiMi Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 ..lurer på er om det er noe sted i loven det står at såpebobler er ulovlig? Da typ blåse det ut av vinduet o.l. Her må du nesten forklare HVORFOR du spør om dette!! Har du blitt bøtelagt? Neida, ingen bot. Jeg har bare selv sittet som passasjer og blåst såpebobler i de siste to dagene. Da må man jo nesten undre om noen kan ta meg for det. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Er litt usikker. Hvis boblene fyker ut av vinduet kan de forstyrre dine medtrafikanter, og de er ikke lovlig. I tillegg så vil jo boblene sprekke etterhvert og etterlate seg såperester. Hvis dette skjer i veibanen så kan jo veien bli såpeglatt. Fortsett gjerne med såpebobleblåsingen, men hold boblene inne i bilen. Da er du på trygg grunn. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Nja. Det kan jo forstyrre sjåføren. Foreslår at man holder såpebobleblåsingshobbyen hjemme eller utendørs i kontrollerte miljøer. Neste gang eg hører om såpeglatte veier kommer eg garantert til å tenke på trådstarter og denne tråden. Lenke til kommentar
HakiMiMi Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Nja. Det kan jo forstyrre sjåføren. Foreslår at man holder såpebobleblåsingshobbyen hjemme eller utendørs i kontrollerte miljøer. Neste gang eg hører om såpeglatte veier kommer eg garantert til å tenke på trådstarter og denne tråden. Jeg er nok uskyldig. Jeg ser dialekten din ut fra skrivemåten din og vi er ikke i nærheten av hverandre. Lenke til kommentar
Gary Busey Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg føler at terskelen for å lage en tråd på dette forumet er altfor lav. Står det no sted i loven om at sidemann i bilen ikke kan drikke vann mens bilen kjører fordi korken kan sprette borti føreren? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Vegtrafikkloven omtaler blandt anna føraren sin plikt til å sørge for at kjøyretøyet er innretta og utstyrt slik at det kan brukes uten å volde unødig fare eller ulempe. Bilføraren kan derfor bli straffa dersom andre trafikkanter blir forstyrra av gjenstander som kjem frå bilen. Men dette vil være situasjonsbetinga. Normalt sett så tviler eg på at manuelt produserte såpebobbler vil kunne forårsake ei ulykke med mindre det blir så mange eller store bobbler at dei hindrer sikta for andre trafikkanter. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Du kan bli bøtlagt hvis noen i baksettet eller passasjer sette lager faenskap. Veit om flere saker angående kjente folk som har mistet lappen pga dette. Så er sjåføren sitt ansvar at alle sitter pent osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå