Gå til innhold

Registrerings og påloggingskjema

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder fortsatt på med siden min, og trenger nå hjelp til det å få laget et registrasjons og påloggingsystem.

Har søkt mye på nettet og sett utallige videoer, men ingen ser å løse det jeg ønsker. Altså jeg vil lage en standard (og trygg) registreringsløsning ved bruk av Dreamweaver/HTML, mySQL, Query Browser osv.

På siden min skal folk ha mulighet for å registrere seg, logge på og dermed få forskjellig side basert på hvem som er logget inn og personlige preferanser (noe ala facebook). I selve HTML koden har jeg laget et <form> med tekstbokser og submit knapp. Men jeg må få dette til å kommunisere med en server, og jeg ønsker å bruke det simpleste jeg vet om: mySQL og Query Browser. For nå vil jeg bare ha lokal testing på datamaskinen min, og vil da bare bruke WAMP. I fremtiden vil jeg nok laste den opp på et webhotell, og hvis den blir populær skal jeg sette opp min egen server hjemmefra.

Så, i Query Browser, hvordan skal jeg sette det opp? Med tanke på brukernavn, epost, passord og få alt til å funke? Ønsker også at de skal skrive inn epost og passord to ganger for å bekrefte, og vil da at det skal komme opp en feilmelding om de ikke stemmer overens. Og når jeg har laget dette skjemaet, hvordan kobler jeg det opp med html siden via dreamweaver? Sånn at jeg kan skrive inn på siden og det vil automatisk gå inn i skjemaet mitt? Og jeg vil gjerne gjøre det på en sikker måte, litt profesjonellt sånn at om det skulle skje noe så blir jeg ikke saksøkt av en eller annen amerikaner for at det ikke er sikkert nok :p

Også ønsker jeg at dette skal kommunisere med et påloggingskjema, slik at de bare kan skrive inn brukernavn og passord, og trykke logg inn. Her også vil jeg at det skal komme opp en melding med feil passord om det ikke stemmer.

Til slutt er et av poengene med dette at når du logger på så får du se en personlig og privat side som du kan customize (gjøre endringer på). Slik at jeg må ha et system for at de og de tingene (f.eks. bildene) er sammenkoblet med den og den profilen. Jeg må også ha det slik at når jeg logger på med et brukernavn og passord så får jeg se akkurat min side (jeg vil også at profilen skal kunne kobles sammen med facebook, men jeg ønsker et eget pålogginssystem)..

Dette er mye å svare på, så kanskje noen av dere vet om en side eller en video som kan hjelpe? Men om dere har erfaring fra dette punktet selv, og kan hjelpe meg steg for steg så er det selvsagt det beste!

Tusen hjertelig takk for all hjelp hitill, og for all fremtid!

- Aleksander ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...