Gå til innhold

Skal snekre gaming PC til ca 15 000kr!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv PCen min greide å kjøre BF3 relativt greit, men spørsmålet er hvor store forskjellene blir hos de kommende spillene. Hvis 670 kjører like bra som 680 hvorfor er prisforskjellen så enorm?

It doesn't make sense!

Sånn er det med alt. Du har alltid noen rikinger som er villig til å betale dobbel pris for 10% bedre ytelse. Med 670 kommer du til å kunne kjøre alt av spill på høyeste grafikkinnstillinger de neste 2 årene. Og om 2 år kan du bytte det ut.

600kr for 15% mer ytelse er ikke akkuratt ille da :p rikinger my ass ^^ kjører dual 680 og de skalerer bedre enn 670 ^^ hvertfall skjedde det for meg!

Jeg sa vel aldri 600kr for 15% mer ytelse? ;) Jeg snakker om de som bruker 10k på GTX 690 når de får 680 eller 670 som ikke er så langt unna i ytelse, men som bare koster 3-4k. De kjøper det ikke fordi de trenger det, men fordi de vil ha det beste på markedet.

Lenke til kommentar

Selv PCen min greide å kjøre BF3 relativt greit, men spørsmålet er hvor store forskjellene blir hos de kommende spillene. Hvis 670 kjører like bra som 680 hvorfor er prisforskjellen så enorm?

It doesn't make sense!

Det er da ingenting. Det er mye verre med i7 3930K og i7 3960X, se her på forskjellen i ytelse: http://www.anandtech.com/bench/Product/443?vs=552 . Husk også at i7 3960X er klokket 100MHz høyere, noe som endres på 5 sek i BIOS.

Kan du gjette prisforskjellen?

Det er over 3400kr i forskjell!

Lenke til kommentar

It doesn't make sense!

Sånn er det med alt. Du har alltid noen rikinger som er villig til å betale dobbel pris for 10% bedre ytelse. Med 670 kommer du til å kunne kjøre alt av spill på høyeste grafikkinnstillinger de neste 2 årene. Og om 2 år kan du bytte det ut.

600kr for 15% mer ytelse er ikke akkuratt ille da :p rikinger my ass ^^ kjører dual 680 og de skalerer bedre enn 670 ^^ hvertfall skjedde det for meg!

Jeg sa vel aldri 600kr for 15% mer ytelse? ;) Jeg snakker om de som bruker 10k på GTX 690 når de får 680 eller 670 som ikke er så langt unna i ytelse, men som bare koster 3-4k. De kjøper det ikke fordi de trenger det, men fordi de vil ha det beste på markedet.

GTX 690 er ikke så galt, enkelt og greit for de som vil ha 2xGTX670/680 ytelse, men tar mindre plass og har lavere strømforbruk. GTX 690 koster dat samme som 2xGTX 680

Lenke til kommentar

It doesn't make sense!

GTX 690 er ikke så galt, enkelt og greit for de som vil ha 2xGTX670/680 ytelse, men tar mindre plass og har lavere strømforbruk. GTX 690 koster dat samme som 2xGTX 680

Mhm, det er mulig, det. Er ikke helt på det hardware-nivået selv, så jeg vet ikke hva som gir best ytelse av 2x680 eller 1x690. Men uansett, så er poenget mitt at du kan kjøre alt av spill på markedet uten problemer med 1x670. Og om et år eller to, når det blir nødvendig å tenke på oppgradering, er sikkert prisen på 690 halvert.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Kunne spart 900 kr på å kjøpe et Radeon HD 7950 istedenfor, det er ikke store ytelses forskjellen, men det er ikke like future proofed når det kommer til div grafikk filter in game for smoothere grafikk.

Veldig overclock friendly også.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

2xGTX 680 = GTX 690. Ting som BF3 @ 120Hz krever flere skjermkort, eventuelt dual GPU som GTX 690. Samme med andre krevende spill.

det er dette jeg gjør og da lønte det seg med 2 680 siden de skalerer bedre i sli enn 670! også kostet oppsette for meg totalt det samme da jeg fikk noen veldig gode deal ^^ skulle man kjøpt et sdvakere kort for samme pris bare fordi det er mer logisk? lol beste er best uansett og 690 gruser et 670 så grundig at det ikke er morro en gang ^^ derimot 2 690 er ganske poengløst ^^

Kunne spart 900 kr på å kjøpe et Radeon HD 7950 istedenfor, det er ikke store ytelses forskjellen, men det er ikke like future proofed når det kommer til div grafikk filter in game for smoothere grafikk.

jeg kan love deg at 680 er bedre enn 7950.. i tilegg til at jeg liker at sli fungerer bra uten bugs og random crashes og at drivere funger bra uten at det tar flere måpneder før det blir fikset og må kjøre gamle drivere.. er ikke imponert over 7000 serien til ati. ja det overklokker men folk sier 680 stock ikke overklokker! med min vannkjøling har jeg fått 1350mhz på kjernen og 1800 på minnet. lykke til på en 7970 med det! skjer ikke :p sorry ass!

Lenke til kommentar

jeg kan love deg at 680 er bedre enn 7950.. i tilegg til at jeg liker at sli fungerer bra uten bugs og random crashes og at drivere funger bra uten at det tar flere måpneder før det blir fikset og må kjøre gamle drivere.. er ikke imponert over 7000 serien til ati. ja det overklokker men folk sier 680 stock ikke overklokker! med min vannkjøling har jeg fått 1350mhz på kjernen og 1800 på minnet. lykke til på en 7970 med det! skjer ikke :p sorry ass!

900 kr billigere enn 670, clocker mye lettere en 670 på stock kjøler. ikke verd pris forskjellen for min del, maxer BF3 på 40-60 FPS. Overclockinga er så enkel at hunden min kunne fiksa det uten problemer, just saying. gtx 670 og 680 er jevelig bra skjermkort, men de er også en del dyrere!

Edit: Kutta ned quotene

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

2xGTX 680 = GTX 690. Ting som BF3 @ 120Hz krever flere skjermkort, eventuelt dual GPU som GTX 690. Samme med andre krevende spill.

det er dette jeg gjør og da lønte det seg med 2 680 siden de skalerer bedre i sli enn 670! også kostet oppsette for meg totalt det samme da jeg fikk noen veldig gode deal ^^ skulle man kjøpt et sdvakere kort for samme pris bare fordi det er mer logisk? lol beste er best uansett og 690 gruser et 670 så grundig at det ikke er morro en gang ^^ derimot 2 690 er ganske poengløst ^^

Unnskyld, men du har vel ikke kjørt SLI i det siste året du?

Joda, du har nok det, men utifra hva du skriver, har du ikke hatt det....

Det har blitt adskikkelig bedre, men langt ifra bra nok.

SLI er og vil alltid være et mareritt.

Micrsotuttering, random BSOD, dårlig ytelse i mange spill, helt forferdelig skalering i de spillene som støtter det, og listen fortsette i all evighet.

Det er 100% bullshit at nvidia sin multigpu teknologi er bug fri og er veldig mye bedre enn CFX.

Ja, SLI har overtaker pr dags dato, men det er fortsatt to løsninger som ikke fungerer i lengden, og er forbehold entusiaster som liker å fikle.

(CFX skalerer forresten bedre enn SLI)

600 og 7000 serien er knallgode kort uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

Og det er faktum, at 7000 serien klokke bedre enn 600. Om du har fått en særskilt god chip tilsier ikke at resten av opplaget er slik.

Forresten: Selvfølgelig gruser et 690 et 670. 690 er MultiGPU og er i praksis 680 i SLI.

Derimot, 670 SLI og 690 er noe helt annet...

Da er plutselig ikke avstanden i ytelsen så veldig stor lengre, og siden et klokket 670 kan yte bedre enn 680, så vil et klokket 670 SLI oppsett gruse 690.

til 2000 kr mindre....

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Unnskyld, men du har vel ikke kjørt SLI i det siste året du?

Joda, du har nok det, men utifra hva du skriver, har du ikke hatt det....

Det har blitt adskikkelig bedre, men langt ifra bra nok.

SLI er og vil alltid være et mareritt.

Micrsotuttering, random BSOD, dårlig ytelse i mange spill, helt forferdelig skalering i de spillene som støtter det, og listen fortsette i all evighet.

Det er 100% bullshit at nvidia sin multigpu teknologi er bug fri og er veldig mye bedre enn CFX.

Ja, SLI har overtaker pr dags dato, men det er fortsatt to løsninger som ikke fungerer i lengden, og er forbehold entusiaster som liker å fikle.

(CFX skalerer forresten bedre enn SLI)

600 og 7000 serien er knallgode kort uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

Og det er faktum, at 7000 serien klokke bedre enn 600. Om du har fått en særskilt god chip tilsier ikke at resten av opplaget er slik.

Forresten: Selvfølgelig gruser et 690 et 670. 690 er MultiGPU og er i praksis 680 i SLI.

Derimot, 670 SLI og 690 er noe helt annet...

Da er plutselig ikke avstanden i ytelsen så veldig stor lengre, og siden et klokket 670 kan yte bedre enn 680, så vil et klokket 670 SLI oppsett gruse 690.

til 2000 kr mindre....

jeg kjører sli nå og har kjørt det det siste 2 åra. funker knallbra. microstuttering merka jeg litt på 500 serien men 600 serien har jeg ikke merka noe på i det hele tatt. med mine 560ti skalerte de rundt 1.9 i gjennomsnitt og vil ikke si at det er dårlig. bsod hadde jeg i bf3 med 560ti men har ikke hatt det med hverjken 670 eller 680. (kjører 680 sli nå med massiv overclock. lykketil å få den ytelsen med noe annet en 3 sli lol) kan si med hånda på hjertet at sli er bedre enn xfire. men xfire er bra det og. driverne til nvidia har vært veldig gode, hadde litt trøbbel før jul med 560ti oppsettet men det er alt. og NEI et overklokket 670 oppsett gruser ikke 690, i tilegg til at 690 fungerer som en drøm mens det kan vøre bugs på 670 sli akkuratt som alle andre sli. er enig i at 7000 serien er knallbra, var veldig skuffet over 6000 serien. og NEI xfire skalerer ikke alltid bedre enn sli. og hey, begge korta mine klokker lett med godt kjøling 350mhz så har jeg vært doublelucky da?

Lenke til kommentar

Heldig du.

Jeg har hatt masse trøbbel med mine 670er. Da hovedsakelig alt annet enn microstuttering (!)

Jo, et klokket 670 SLI vil yte like godt - sannsynligvis bedre enn 690.

Nvidia har egentlig lobotomert seg selv i markedet, ved å gi ut så gode kort som 670ene.

De yter ca 7 % dårligere enn 680, noe som kan ELEGANT klokkes inn.

690'en yter noe dårligere enn 680 sli,

Her har du en test med stock 670'er VS 690.

LINK

Som du ser, så ligger de kortene helt i tet på hverandre.

Utifra disse tallene, kan man da ikke påstå at 690 gruser 670 SLI?

Det er heller omvendt, hvertfall når vi ser ann prisen.

Du skal være rimelig hjerneskadet for å kjøpe 690 når du får samme ytelse til 2000kr mindre....

Tjah... Du har en ekstrem ytelse på dine 2 kort, men jeg tviler meget sterkt (hvertfall i gaming) at mine yter nevneverdig dårligere, selv på luft!

SLI er og blir 100% trøbbel, uansett.

Og, 7000 serien som alltid de som klokker best, selvom du har vært (griseheldig?) med dine kort.

Jeg hadde nesten håpet arni90 kom inn og utdyper litt, for mine kunnskaper innen dette området begynner å bli tomt.

Edit: Registerte akkurat at jeg gikk veldig offtopic, og beklager dette.

Ble bare fryktelig engasjert i SLI debatten.

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

et 690 er bra det, for da slipper du sli trøbbel i samme grad og du får ETT kort istedenfor 2. for lanpcen min skal jeg ha 690 for da kan jeg kjøpe minitower lol ^^ så med 2 kort er det varmere støyer mer og tar mer plass, så alt for sitt bruk sier nå jeg! og selvom 7000 serien er kjempebra så foretrekker jeg generelt nvidia. og microstuttering har jeg ikke merka i det hele tatt, faktisk det eneste spillet som ikke liker sli er skyrim. men skyrim er en bugfest av de sjeldne :p funker ikke for fem øre på 120hz :p så ikke si at det er hjernedødt å kjøpe 690 for du får ikke den ytelsen i ett kort noe annet sted :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...