Gå til innhold

Tipp PL 12/13

Maefteda

Anbefalte innlegg

Har virkelig ikke denne tråden blitt laget enda?

1. Hvilket lag vinner PL 11/12?

2. Hvilke lag rykker ned?

3. Hvilke lag overrasker?

4. Hvilke lag skuffer?

5. Hvilken spiller blir toppscorer?

6. Hvem blir årets spiller?

7. Hvem blir årets kjøp?

8. Hvilke spillere vi få sitt gjennombrudd kommende sesong?

Ta gjerne med begrunnelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvilket lag vinner PL 12/13?

Manchester City. Rett og slett fordi de har den beste stallen av samtlige klubber og blir bare mer og mer samspilte.

QPR, Norwich og Reading.

QPR var på håret i fjor. Denne gangen tror jeg ikke de klarer å holde seg oppe. Norwich tror jeg ikke klarer å gjenta bedriften fra i fjor med en god plassering. Reading har jeg rett og slett ikke tro på. De ryker rett ned igjen.

Liverpool. Tross et par svake sesonger tror jeg Rogers vil få en knallsesong med Liverpool. De har også kjøpt en av PLs beste midtbanespillere fra i fjort i Allen.

Southampton tror jeg også får en knallsesong og havner rundt 10. plass.

4. Hvilke lag skuffer?

Newcastle. Tror ikke de klarer å gjenta fjoråret.

Tror også Swansea kommer til å slite. Mistet en av sine beste spillere + manager i sommer.

Aguero. Kommer til å score over 30 mål.

Aguero. Igjen, kommer til å herje og blir kåret til årets spiller.

7. Hvem blir årets kjøp?

Santi Cazorla. Blir en åpenbaring for Arsenal.

Alex Oxlade-Chamberlain kommer til å ta enda større steg enn det vi så i fjor.

Når det gjelder andre lag tror jeg Cleverly kommer til å gjøre det bra og vil bli landslagsspiller innen sesongen er ferdig.

Rodwell muligens, men får vel ikke særlig med spilletid i City.

Lenke til kommentar

Man City. De har lært fra i fjor. Samtidig som man kan se at stallen er latterlig sterk. Selv med et 'B-preget' lag så er City topplag.

West Ham, QPR og Reading.

To av nykommerne går rett ned igjen. QPR hadde veldig flaks som klarte å holde seg i fjor og tror de vil sprekke i år. Tipper QPR blir sist.

Norwich. Mange tror de går rett ned. Tror de flakser seg gjennom og havner rundt midten.

4. Hvilke lag skuffer?

Tatt fjoråret i betrakting, Newcastle. Levde på en luftsky med Kong Ba og Prins Cisse. Drittmål som aldri burde gått inn etc. var kjennetegnet til klubben. Tipper også at mr. Har-Ikke-Råd-Til-Frisør vil være langt dårligere i mål og Newcastle kan jeg tenke meg blir nummer 15.

En mann, Fernando Torres. Mannen fikk gullballen på et spansk lag uten spisser. Men seriøst. Tror Torres finner seg selv og da er han ren klasse.

Vanskelig å si. Har tro på at noen av nykommerne vil ta den prisen. Kan tenke meg Benjo sitt valg også er en reel mulighet.

7. Hvem blir årets kjøp?

Oscar. Ung, viktig og brilliant spiller som styrer midten.

Oscar vil jeg si, sammen med Hazard. De har enda ikke spilt på øverste nivå, men nå tar de steget opp. Tror kanskje Downing scorer 1 eller 2 mål og får da endelig bevist at han klarer å sette ballen i mål.

Lenke til kommentar

Manchester City.

Norwich, QPR og Reading.

Liverpool og West Ham.

4. Hvilke lag skuffer?

Manchester United og Newcastle.

Sergio Agüero.

Steven Gerrard.

7. Hvem blir årets kjøp?

Fabio Borini.

Fabio Borini.

Lenke til kommentar

Manchester United

Reading, QPR, Norwich

Southampton

4. Hvilke lag skuffer?

Newcastle, Tottenham

Aguero

D Silva

7. Hvem blir årets kjøp?

Kagawa

Giroud.

Lenke til kommentar

Manchester City.

West Bromwich, Aston Villa & Q.P.R.

Reading og Southampton.

4. Hvilke lag skuffer?

Chelsea og Swansea.

Robin van Persie.

Robin van Persie.

7. Hvem blir årets kjøp?

Shinji Kagawa.

Raheem Sterling og Nick Powell.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Tror Manchester United blir fryktelig sterke. Har fått tilbake en bauta i forsvaret, og har gjort en kjempesignering i Kagawa.

Norwich, Reading, Southampton

Liverpool. Har ikke hatt en definerbar spillestil på mange år, så tror Rodgers blir en åpenbaring i Liverpool. Tror vi får se en mer effektiv Suarez i år.

4. Hvilke lag skuffer?

Chel$ea.

Tror Agüero får en kanonsesong i år.

Agüero

7. Hvem blir årets kjøp?

Kagawa.

Sterling.

Lenke til kommentar

Manchester United

Wigan, Norwich og Reading

Southampton og Fulham

4. Hvilke lag skuffer?

Newcastle og Tottenham

Sergio Aguero

Sergio Aguero

7. Hvem blir årets kjøp?

Santi Cazorla

Santi Cazorla tror jeg kommer til å overraske mange. Inntil han kom hadde jeg på følelsen av at vi kunne få se en helt ny Aaron Ramsey i tillegg, har fortsatt troen på han. Adel Taarabt har endelig funnet seg til ro i QPR, og har mye mindre press på seg i år. Romelu Lukaku kommer til å ha godt av å spille i West Brom, og vil føre dem oppimot topp 10. Moussa Dembele kommer til å vise seg mer fram ved at Dempsey ganske sikkert drar. Tipper vi får se flere mål og assist fra Belgieren. Kerim Frei eller Alex Kacaniklic på samme lag kommer også til å få sitt gjennombrudd på kanten, alt ettersom hvem av dem som får mest spilletid.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Manchester United. Med Kagawa inn og Vidic på plass igjen etter skade so trur eg at dei tar nr 20 i år.

Swansea, Reading og West Brom

West Ham og Norwich

4. Hvilke lag skuffer?

Tottenham og Newcastle trur eg kjem til å havne midt på tabellen i årets sesong, Tottenham har litt tynn stall og Newcastle er avhengig av at Ba og Cisse klarer å prestere like godt som sist sesong om dei skal klare topp 4.

Swansea er eg litt usikker på med ny trenar og viktig spelar ut so kan det ende med nedrykk.

Fernando Torres. Det er mange som kan blir toppscorar i år men trur at Torres får ein knallsesong, etter det eg har sett av Chelsea sin pre-season+ EM so ser det ut til at han har klart å taste in mål på GPS'en.

Torres

7. Hvem blir årets kjøp?

Shinji Kagawa

Av dei store navna blandt nykommerane i Premier League so trur eg at Santi Cazorla og Kagawa kjem til å storspele frå dag 1, men eg er litt usikker på om Hazard klarer å leve opp til hypen.

Trur også at Carrol endelig klarer å slå til i Liverpool drakta, sjølv om han nok kjem til å havne i skyggen av Suarez som kjem til å trivast enda beidre med Rodgers som manager.

Romelu Lukaku trur eg kjem til å gjere det bra om han får nok speletid i West Brom, men det spørst om han er stabil nok gjennom sesongen mtp alderen.

Ross Barkley kjem nok til å få meir speletid enn i fjor sidan Rodwell og Cahill er solgt, og Darren Gibson sliter med skader. Han er ein spelar som har bra ro og ein god passningsfot, som Everton sårt treng (i tillegg til ein høgre ving..)

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

City

QPR, Southampton og Norwich

Liverpool tror jeg kommer tilbake til godformen, og vil derfor overaske.

Arsenal og chelsea ser sterke ut.

4. Hvilke lag skuffer?

Newcastle og Tottenham

Agüero

Yaya

7. Hvem blir årets kjøp?

Pdd av de kjøpene som er gjort så må jeg si Kagawa

Sterling forhåpentligvis

Lenke til kommentar

Klarer ikke se hvem som skal stoppe City, det er heller ikke negativt at de ikke har forsterket noe særlig i sommer, laget blir mer samkjørt og de trenger ikke mer konkurranse med alle pappaguttene som kaster lekene sine med en gang de ikke får spille. Selv om Chelsea nok en gang forsøker å kjøpe seg til gull faller de igjennom pga for sterke personligheter i garderoben og en manager som ikke er i nærheten av Mancini, for ikke snakke om Ferguson. Nei det blir nok et tittel-race mellom de to samme lagene som ifjor.

West Ham, Norwich og ett til :)

QPR kanskje?

Liverpool kan muligens også overraske hvis Rodgers får skikk på ting men jeg er redd det er litt for mange nye spillere og det i kombinasjon med ny manager er sjelden en suksess den første sesongen.

Arsenal har forsterket kraftig og er så langt den soleklare vinneren på overgangsmarkedet, vet ikke om jeg vil si at de kan overraske for alt annet enn seriegull/trofé må jo betegnes som en dårlig sesong der i gården og jeg tror ikke de blir gode nok til å utfordre City/MANU/Chelsea

4. Hvilke lag skuffer?

Spurs og Newcastle - Ingen av lagene har forsterket noe særlig og AVB kommer til å slite med å få laget sitt til å forstå hvordan man spiller med høyt press, i år kommer Spurs å gå tilbake til gamle synder med ujevne prestasjoner. Newcastle har i likhet med Spurs et godt mannskap men jeg klarer virkelig ikke å se at Pardew skal lykkes to sesonger på rad, ingenting i hans tidligere karriere tilsier det ihvertfall. Det blir garantert mye hawaii-kamper når disse to lagene er involvert og jeg tror de kommer til å stå for mye underholdning for andre lags supportere i år. Spurs starter sesongen med å selge Modric på transfer-day uten å hente inn forsterkning, mark my words.

Tevez

Touré, han virker sulten.

7. Hvem blir årets kjøp?

Gylfi Þór Sigurðsson

Tom Carroll

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

@Maefteda, Karbutar: Hvordan kan Cazorla få sitt gjennombrudd? Han er 27 og har vært verdensklasse i flere sesonger.

--------

City. Originalt, jeg vet.

Reading, Soton, WBA.

Arsenal, Everton..?

4. Hvilke lag skuffer?

St. Totteringham's day i april?

Agüero-

Agüero.

7. Hvem blir årets kjøp?

Kagawa/Cazorla

[insert random spiller med eksotisk navn du _egentlig_ ikke har noe forhold til]

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Manchester City, helt suverent. Mistenker at det blir første laget i PLs historie som tar over 100 poeng, ihvertfall hvis de forsterker midtforsvaret.

Southampton, Swansea og Wigan

Liverpool og West Ham

4. Hvilke lag skuffer?

Newcastle, det står skrevet i stjernene. Newcastle kom opp i fjor som en overpresterende underdog. Ingen visste helt hvordan man skulle spille mot de. I år tipper jeg klubbene er mer forberedt. Sammenligner de med den nest siste sesongen til Benitez i Liverpool (da de tok sølv), året etter var de andre lagene forberedt og Liverpool leverte en fiaskosesong.

Aguero

Silva

7. Hvem blir årets kjøp?

Kagawa

8. Hvilke spillere vi få sitt gjennombrudd kommende sesong?Allen, Cleverley, Wellbeck

Lenke til kommentar

Manchester City.

Laget vil være enda mer samspilte, og forhåpentligvis er de ferdige med alt tullet rundt Balotelli og Teves, slik at fokuset utelukkende er på fotballbanen.

Southampton, Wigan og Swansea.

Får være måte på hvor lenge Wigan skal kunne leve på grensen.

Liverpool, West Ham og muligens Reading.

West Ham virker å være i en flytsone, samt flere spennende spillere, og Reading bør vel heller ikke undervurderes.

Liverpool vil treffe mer med marginer, samt at Rodgers virker å ha spredd optimisme, pluss spennende kjøp.

4. Hvilke lag skuffer?

Broken Record: Newcastle, Swansea og Tottenham.

Pardew og co spilte bra i fjor, men tror det var en sesong som skilte seg ut positivt for Newcastle, likedan for Spurs som også må venne seg til ny spillestil og hovedtrener, samt igjen er trege med innkjøp.

Swansea kommer til å miste momentum etter Rodgers sin avskjed med klubben.

Tar en mega risk og sier Tevez.

Blir nok Aguero, men prøver på et friskt alternativ.

Usikker, står mellom Kagawa, Cazorla og En City-spiller, Aguero eller Silva.

7. Hvem blir årets kjøp?

Vanskelig siden vinduet ikke er stengt, men enten Kagawa, Cazorla eller muligens Giroud.

Wenger har vært lur med innkjøpene sine.

Må jeg velge sier jeg Cazorla.

8. Hvilke spillere vi få sitt store gjennombrudd?

Håper på Sterling, kanskje Harry Kane men tviler sterkt, og en eller flere spillere fra nyopprykkede lag.

Pluss en ung spiller som kun fansen av klubben vet hvem er..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

@Maefteda, Karbutar: Hvordan kan Cazorla få sitt gjennombrudd? Han er 27 og har vært verdensklasse i flere sesonger.

Det er ikke et navn Ola Normann og Peder Aas kjenner til. Mata og Silva var allerede navn da de kom, men tror ikke folk er klar over hvor god Cazorla er. Ved å spille i en klubb med et stort navn kommer han nok til å være mer prominent på f.eks landslaget også.

Lenke til kommentar

- Manchester United.

- QPR, Norwich, Swansea

- Southampton, Liverpool

4. Hvilke lag skuffer?

- Chelsea, Sunderland, Norwich, Swansea

- Robin van Persie

- Robin van Persie

7. Hvem blir årets kjøp?

- Santi Cazorla

- Francis Coquelin

Lenke til kommentar

Det er ikke et navn Ola Normann og Peder Aas kjenner til. Mata og Silva var allerede navn da de kom, men tror ikke folk er klar over hvor god Cazorla er. Ved å spille i en klubb med et stort navn kommer han nok til å være mer prominent på f.eks landslaget også.

Det står isåfall rimelig dårlig til med den gjengse nordmann om man tror at en spiller som har to EM-gull og 46 landskamper(for verdens udiskutabelt beste landslag) får sitt gjennombrudd i en alder av 27. Han ble forøvrig også kåret til årets spanske spiller i 2007, en pris Silva og Mata aldri har vunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...