Eirik OS Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hei Jeg vil kjøpe meg en gaming pc for 6-8 tusen (maks 8 000 for selve maskinen). Og jeg som alle andre vil ha mest mulig for pengene. Jeg har svært lite peiling på datamaskin generelt, og søker derfor ekspert hjelp herfra. Pcen må være ferdigbygget (vet jeg kan gjøre det selv og at dette blir billigere, men gidder ikke sette meg inn i det, dessuten har jeg en god evne til å rote ting til). Jeg har sett på noen alternativ, hovedsakelig fra komplett.no, cdon.com og netonnet.no. CDON har noen gode rabatter på sine Thor pcer, og dette har selvsagt interessert meg. I den sammenheng har jeg lurt på disse to alternativene: Thor Einride: http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388250 og Thor Lorride: http://cdon.no/elekt...-_w7hp-19225894 Det jeg lurer på angående disse to maskinene er hva som er de store forskjellene, og hva som gjør at den ordinære prisen på Lorride er nesten 5 tusen mer enn på Einride. Jeg ser selvsagt de åpenbare forskjellene; Lorride har 1 TB større harddisk og noe bedre prossessor. MEN det som undrer meg er at maskinen som ordinært koster nesten 5 tusen mer, har et relativt gammelt skjermkort (GTX 580), mens den første har GTX 670 som er betydelig bedre. Kan noen forklare meg logikken i alt dette? Hva er det jeg ikke ser? Pga. skjermkortet så heller jeg mot at Thor Einride er et bedre valg. Dette fører meg til neste problematikk: Einride er for øyeblikket utsolgt. Jeg har henvendt meg til CDON angående om Einride snart kommer tilbake på lager og om den samme rabatten i så fall gjelder. Dette får jeg svar på på mandag. Samtidig er jeg redd for at Lorride skal bli utsolgt før de får inn Einride igjen, og at jeg dermed blir sittende uten å få utnytta noen av disse gode tilbudene på CDON. Er det lurt for meg å gå for Thor Lorride, eller er den ikke verdt det i det hele tatt med tanke på gammelt skjermkort? Er GTX 580 på vei til å bli utdatert, eller vil det kunne kjøre nye spill bra, en god stund til? Er det kanskje andre muligheter fra andre nettsider (f.eks. komplett) som ville vært bedre? Trenger gode råd, og setter stor pris på alle svar! Dette ble kanskje i overkant forvirrende, men følte jeg måtte prøve å få med alt. Hilsen en desperat, og noe frustrert nesten-gamer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Thor Einride er den du vil gå for. Du klarer ikke bygge billigere selv. De bruker en gammel pris på Thor Lorride pakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå