Egron123 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hei Hvis en ønsker seg inn i meglerhus eller investeringsbanker, er da indøk et bra alternativ, med spesialisering i Investering, finans og økonomistyring, eller er NHH bedre? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Vil tro det er mye det samme. Mitt inntrykk er at de store konsulentselskapene, investeringsbankene, meglerhusene, o.l. stort sett ansetter fra BI, NHH og NTNU. Videre koker det ned til hvilke karakterer du har og hvordan du er som person. Antakelse: Dette er en personlig antakelse, så du må ikke ta det som en sannhet. Ind.Øk er vanskeligere å komme inn på enn NHH. Høyere snitt, skarpere hoder. I tillegg er nok Ind.Øk-fagene noe tøffere enn fagene ved NHH. Om dette vil føre deg foran en karaktermessig like gode NHH-student i jobbsøkerkøen vet jeg ikke. Vil tro det går på ansetterens personlig preferanser og hva de ser etter spesifikt. NTNU (Ind.Øk) > NHH - Vanskelighetsgrad NHH > NTNU (Ind.Øk) - Lettere å få høyt snitt Mine tanker rundt det. Lenke til kommentar
wmb Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Enig med Harveys analyse der Hvis du skal gå indøk er det mye viktigere at du trives med matematikk enn for NHH. I tillegg må du jo trives med andre teknologiske fag. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Investeringsbanker klarer man vel få jobb i med en rekke forskjellige grader? Har hørt at det ikke er uvanlig at f.eks nyutdannede ingeniører får slike jobber. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Kvantitative verktøy blir viktigere og viktigere innen finans. Jeg tror en ingeniørgrad er veien og gå om det er finans du vil drive med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå