Gå til innhold

Spørsmål til de som er for frivillig skatt:


Anbefalte innlegg

"Consent of the governed" is a phrase synonymous with a political theory wherein a government's legitimacy and moral right to use state power is only justified and legal when derived from the people or society over which that political power is exercised. This theory of "consent" is historically contrasted to the divine right of kings and has often been invoked against the legitimacy of colonialism. Article 21 of the Universal Declaration of Human Rights states that "The will of the people shall be the basis of the authority of government."

http://en.wikipedia....of_the_governed

Today: Am I governed: Yes, Did I consent: No!

Direct Consensus Democracy: Am I governed: Yes, Did I consent: Yes!

 

 

Dagens stat er bygget på en forutsettning om "consent of the governed" som ikke stemmer overens med virkeligheten. Ie Dagens stat er bygget på en løgn.

 

Det svarte egentlig ikke på spørsmålet mitt, men jeg er enig med deg. Jeg vil si at kun et system bygget nedenfra kan stemme overens med den teorien. Likevel er det bedre å ha en viss innflytelse gjennom stemming, enn ingen innflytelse i det hele tatt. Faktisk er det jo kun statene i samfunnene i vesten som er bygget på ideen om folkelig innflytelse - alt annet i samfunnet er rene diktaturer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du om tvangsinnleggelse av psykotiske personer som utgjør en trussel ovenfor andre da?

 

Ifølge Staten utgjør vi alle en potensiell trussel ovenfor dem, derfor blir vi overvåket. Se tråd om DLD.

 

Bør dette utvidet slik at de kan sperre inne alle de som de anser som en potensiell trussel også?

Det er forskjell på å barbere seg, å skjære av seg hodet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes hele debatten debber litt ut i ingenting nå. Den eneste formen for frihet er den friheten man gir seg selv innenfor sitt eget kranium. Alt annet man tror man besitter, kan det kjøpslåes om, og noen ganger får man være med på selve handelen.

 

:)

Lenke til kommentar
For meg betyr staten at jeg mottar en rekke goder, betaler en sum som for meg er ubetydelig og får noen få begrensninger som ikke er til hinder for personlig lykke eller behov. Hvordan er dette annerledes for deg?

 

De ting som for deg er "goder", for meg er "onder". Hvorfor skal jeg tvinges til å betale for noe jeg anser som skadelige?

 

kom med praktiske eksempler fra ditt eget liv.

Lenke til kommentar
kom med praktiske eksempler fra ditt eget liv.

 

Politi: Gir meg ingen sikkerhetstjenester som jeg ønsker, tvert imot de går aktivt inn for å forhindre at jeg kan beskytte meg selv. (Noe som ikke er så merkelig ettersom de er torpedoene i politikernes pengeutpressing (ie Skatteinnkrevningen).

Mao Skadelig for mine interesser, og intet "gode".

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
kom med praktiske eksempler fra ditt eget liv.

 

Politi: Gir meg ingen sikkerhetstjenester som jeg ønsker, tvert imot de går aktivt inn for å forhindre at jeg kan beskytte meg selv. (Noe som ikke er så merkelig ettersom de er torpedoene i politikernes pengeutpressing (ie Skatteinnkrevningen).

Mao Skadelig for mine interesser, og intet "gode".

 

kom med praktiske eksempler, som for eksempel "kjøpte hagle men politiet tok den under en rassia" eller noe. Det blir så difust slik du holder på med det ideologiske og helligheten rundt deg selv. Sånn du argumenterer nå så faller jo feilen på din egen ideologi og ikke samfunnet slik det er speilet. Du skaper jo din egen onde sirkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis vi skal følge "eksemplet" så er jo måten bøter deles ut et stort problem. Fra en borgers synspunkt er det gitt autoriteten til å stanse lovbrudd. Fra politiets side går de ofte etter enklere saker for å få opp oppklaringsprosenten, går etter narkotika for mer oppklaringer, og unngår konsekvent å etterforske mange saker fordi det vil føre til en større henleggelsesprosent.

Eller så er vi som folk f.eks ikke enig i at politikerne skal på frynsegoder på vår skatteseddel, og det er en grunn til at det lett blir førstesidestoff i tabloidmarkedet. Folket har heller ikke lov å være smårasistiske lengere, noe mange sikkert også ønsker.

Lenke til kommentar

<p>

kom med praktiske eksempler fra ditt eget liv.

 

Politi: Gir meg ingen sikkerhetstjenester som jeg ønsker, tvert imot de går aktivt inn for å forhindre at jeg kan beskytte meg selv. (Noe som ikke er så merkelig ettersom de er torpedoene i politikernes pengeutpressing (ie Skatteinnkrevningen).

Mao Skadelig for mine interesser, og intet "gode".

 

kom med praktiske eksempler, som for eksempel "kjøpte hagle men politiet tok den under en rassia" eller noe.

Er: "Så meg nødt til å flykte fra Norge for å unngå å bli rundstjålet av Staten ved hjelp av Ligningskontor, Politi og Domstoler" praktisk nok?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å barbere seg, å skjære av seg hodet.

 

Og det er barbereren som har valget!

Du forstod ikke argumentet, nei?

 

Jo, jeg prøvde kun å påpeke en viss svakhet i og med at det er Staten som holder i kniven, som Juklerød fikk erfare.

Ja, men det var den gangen. Psykiatrien er helt annerledes i dag enn da Juklerød ble torturert inntil han døde(...) Ja, jeg sier det rett ut! Faktisk det som skjedde mer eller mindre... Men som sagt er det ikke slik i dag... Men vi må ta vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv. På gode humane medmenneskelige måter. Tvangsinnleggelse i visse tilfeller der pasienten er veldig syk, er en selvfølgelighet. De aller fleste er enige i dette når de blir friske igjen...

Lenke til kommentar

Er: "Så meg nødt til å flykte fra Norge for å unngå å bli rundstjålet av Staten ved hjelp av Ligningskontor, Politi og Domstoler" praktisk nok?

 

Så det er ikke annet enn syting over ubetydelige utgifter som er årsaken da. Mye å kalle seg flyktning for.

 

forstår ikke hvordan noen ender opp med en sånn blanding av særhet og pompøst selvbilde.

 

Har du et regnestykke på hva du sparer nå i forhold til om du hadde bodd i Norge? Kan det tenkes at problemet ligger i egen tilpasningsevne?

 

For min del har jeg ikke noe problem med å betale mine 600k i skatt da jeg sitter igjen med betydelig mer og har råd til både det ene og andre etter hus, bil og andre utgifter er betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det var den gangen. Psykiatrien er helt annerledes i dag enn da Juklerød ble torturert inntil han døde(...) Ja, jeg sier det rett ut! Faktisk det som skjedde mer eller mindre... Men som sagt er det ikke slik i dag... Men vi må ta vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv. På gode humane medmenneskelige måter. Tvangsinnleggelse i visse tilfeller der pasienten er veldig syk, er en selvfølgelighet. De aller fleste er enige i dette når de blir friske igjen...

 

Er det ikke fortsatt Staten som holder i kniven? Ble noen av de som "barberte" Juklerød straffet?

Om jeg ikke tar helt feil ligger vel Norge fortsatt på verdenstoppen for tvangsinnlegginger og har fått kritikk for det fra diverse organisasjoner som bryr seg om menneskerettighetene.

 

Hva med alle som er fengslet på moralsk grunnlag? De opptar vel idag over halvparten av norske celler, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Er: "Så meg nødt til å flykte fra Norge for å unngå å bli rundstjålet av Staten ved hjelp av Ligningskontor, Politi og Domstoler" praktisk nok?

 

Så det er ikke annet enn syting over ubetydelige utgifter som er årsaken da. Mye å kalle seg flyktning for.

 

forstår ikke hvordan noen ender opp med en sånn blanding av særhet og pompøst selvbilde.

 

Har du et regnestykke på hva du sparer nå i forhold til om du hadde bodd i Norge? Kan det tenkes at problemet ligger i egen tilpasningsevne?

 

For min del  har jeg ikke noe problem med å betale mine 600k i skatt da jeg sitter igjen med betydelig mer og har råd til både det ene og andre etter hus, bil og andre utgifter er betalt.

 

Mitt spørsmål var:

Hvorfor skal jeg tvinges til å betale for noe jeg anser som skadelige?

Du ba om konkrete eksempler som jeg kom med.Spørsmålet står fortsatt ubesvart av deg.

 

Hvorvidt jeg sparer mer elle mindre enn dine 600k er vel irrelevant eller?

 

At problemet ligger i min tilpassningsevne er det vel ingen tvil om, jeg klarer ikke å "tilpasse" meg til å bli "rundtstjålet" hvert år uten å gjøre noe for å unngå dette. At du har klart å overbevise deg selv om at dette er greit fordi du tror du får noen "goder" tilbake, betyr ikke at andre nødvendigvis anser de samme ting som "goder", tvert imot.

 

Igjen, hvorfor skal jeg tvinges til å betale for "onder"?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det var den gangen. Psykiatrien er helt annerledes i dag enn da Juklerød ble torturert inntil han døde(...) Ja, jeg sier det rett ut! Faktisk det som skjedde mer eller mindre... Men som sagt er det ikke slik i dag. Men vi må ta vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv. På gode humane medmenneskelige måter. Tvangsinnleggelse i visse tilfeller der pasienten er veldig syk, er en selvfølgelighet. De aller fleste er enige i dette når de blir friske igjen...

Er det ikke fortsatt Staten som holder i kniven?

På en måte, da det er de som formiddler hva som er rett og galt. Venstre ønsker mindre tvang innen psykiatrien. Venstre mener det er for mye tvang i dagens psykiatri.

 

Ble noen av de som "barberte" Juklerød straffet?

Nei, men de burde blitt det.

 

Om jeg ikke tar helt feil ligger vel Norge fortsatt på verdenstoppen for tvangsinnlegginger og har fått kritikk for det fra diverse organisasjoner som bryr seg om menneskerettighetene.

Om så er, så er jeg enig med Venstre i at det er for mye tvang, og med deg. Men samtidig er jeg ikke mot tvang i et hvert tilfelle. Man kan ikke kutte ut tvang fult ut i psykiatrien. Alt kommer an på hvordan denne tvangen gjennomføres. Hvis en person har forsøkt å ta sitt eget liv, blir sendt på sykehus, og derretter blir tvangsinnlagt på lukket avdeling for en periode, der vedkommende blir behandlet som en engel, så har jeg intet i mot dette.

 

Hva med alle som er fengslet på moralsk grunnlag?

 

De opptar vel idag over halvparten av norske celler, om jeg ikke tar helt feil.

Hva betyr fengslet på moralsk grunnlag?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...