Gå til innhold

Spørsmål til de som er for frivillig skatt:


Anbefalte innlegg

Må du løsrive deg fra den norske stat for å ha full kontroll med ditt eget liv- er det ikke bare å etablere seg utenfor myndighetsområdet?

Flytte til Sverige, eller hva? Litt bedre, men ikke akkurat et liv i frihet eller?

 

Jeg ønsker da å ta med meg min eiendom når jeg forlater Norge. Eller med andre ord det jeg ønsker er at Staten forlater min eiendom og lar meg leve i frihet, på samme måte som jeg heller ikke anser Mafians tilbud om "beskyttelse" som velkomne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Må du løsrive deg fra den norske stat for å ha full kontroll med ditt eget liv- er det ikke bare å etablere seg utenfor myndighetsområdet?

Flytte til Sverige, eller hva? Litt bedre, men ikke akkurat et liv i frihet eller?

 

Jeg ønsker da å ta med meg min eiendom når jeg forlater Norge. Eller med andre ord det jeg ønsker er at Staten forlater min eiendom og lar meg leve i frihet, på samme måte som jeg heller ikke anser Mafians tilbud om "beskyttelse" som velkomne.

Hva legger du i "min eiendom"?

Lenke til kommentar

Hvis alt staten skal basere seg på er frivillige donasjoner, hvordan skal man da klare å inneha et nogenlunde fungerende Forsvar, Politi og rettsvesen? Jagerflykjøpet

Hvis jeg skal jeg være pirkete kunne jeg demonstrere at det ikke eksisterer noe slik. Ser vi bort fra det substansielle så kan "skatt" byttes ut med "ufrivillig" og dermed kan ditt spørsmål reduseres til "Er du for frivillig ufrivillighet?", hvilket er absurd.

Det frivillige samfunns ekvivaleser til forsvar, politi og rettsvesen er sikkerhetsbedrifter, sikkerhetsbedrifter og sikkerhetsbedrifter. Sikkerhetsbedriften består av to enheter, gjerne drevet av to ulike eniteter. Den konkluderende og den håndhevende. Det spesielle med sikkerhet består i at det er bare meget få individer som har behov for slik. Medlemskap i en sikkerhetsbedrift medvirker til å spre risiko og kontingenten kan være lav nettopp fordi mennesker i hovedsak er ærlige og rettferdige mennesker så sant de dumme får litt hjelp av de kloke til å utarbeide prinsipper. Det er ikke behov for medlemskap. En kan forsvare seg imot tyver og anklager på egenhånd.

Fordeler:

Det er ikke behov for introdusering av tvang.

Kunde får makt til direkte å påvirke den generelle rettsoppfatning ved sitt valg av selskap å bli medlem og motsvarer demokrati der valgfrihet om sikkerhet er redusert til et lite knippe politiske partier og velger en det ene så blir en påtvunget en rekke andre politikker partiet står for i saker både i og utenfor spørsmål om sikkerhet.

En sikkerhetsbedrift er dymanisk og kan gjøre nødvendige endringer over natten og motsvarer demokrati som er meget tregt.

Ulemper: Skurker og banditter får et vanskeligere liv i et samfunn hvis sikkerhet er håndhevet av resultatorienterte bedrifter.

 

Forsvar imot fremmede makter og invasjon kan ingen enkeltstat makte, være seg under demokrati eller voluntarism og krever derfor internationalt samarbeide. Da de færreste ønsker å blande seg inn og bistå andre folk i fare for å løpe store tap fremtvinger en geriljalignende tankegang i tolkning av trusselbildet. En invasjonsmakt vil lette kunne vinne ny grunn ved krig, men det er høyst tvilsomt at dette vil gi noen fordeler fordi hele forsvarstankegangen består i postoriori- tankegang. Fordelen består i at den vesentlige del av forsvarsutgiften først blir aktuell når det er blitt gjort alvor av en trussel. Det er intet behov for årlige militære budsjetter.

 

Det er forøvrig publisert endel artikler under begrepet DRO (Dispute Resolution Organizations). Disse er egnet til å få et tydeligere bilde av hvilke utfordringer vi står overfor og hvorfor disse er svært enkle å løse uten behov for introdusering av tvang i form av skatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis alt staten skal basere seg på er frivillige donasjoner, hvordan skal man da klare å inneha et nogenlunde fungerende Forsvar, Politi og rettsvesen?

Ved å la private utføre disse tjenestene også, bedre og billigere. ;)

 

Ja det er sant. Men nå snakker jeg om at man skal ha dagens standard, om ikke høyere, når det skal være drevet av staten + at den skal finansieres gjennom donasjoner.

Lenke til kommentar
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

Det visste jeg ikke - dokumentere?!

Lenke til kommentar
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

Det visste jeg ikke - dokumentere?!

 

Jeg hadde en sterk mistanke om at denne ville fly høyt over ditt hode.

Jeg kan bare håpe på at dette vil demotivere deg fra deltagelse i fornuftig diskusjon inntil du behersker slik.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

Det visste jeg ikke - dokumentere?!

 

Jeg hadde en sterk mistanke om at denne ville fly høyt over ditt hode.

Jeg kan bare håpe på at dette vil demotivere deg fra deltagelse i fornuftig diskusjon inntil du behersker slik.

Takk for omtanken, men anta at jeg sier i fra hvis du blir for skarp for meg - til nå er det ingen fare. Så vennligst vær såpass rederlig at du svarer så godt du får til!

Lenke til kommentar
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

1. Du mener at samfunnet eier din kropp?

2. Hvordan tror du eiendom oppstår?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

Det visste jeg ikke - dokumentere?!

 

Jeg hadde en sterk mistanke om at denne ville fly høyt over ditt hode.

Jeg kan bare håpe på at dette vil demotivere deg fra deltagelse i fornuftig diskusjon inntil du behersker slik.

Takk for omtanken, men anta at jeg sier i fra hvis du blir for skarp for meg - til nå er det ingen fare. Så vennligst vær såpass rederlig at du svarer så godt du får til!

 

Beklager, jeg føler absolutt intet behov. Min målgruppe har allerede flirt seg fordervet og det vil være svært usympatisk av meg å forklare den knusende polemikken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

1. Du mener at samfunnet eier din kropp?

2. Hvordan tror du eiendom oppstår?

 

Nei, samfunnet eier ikke kroppen din - men den eier kanskje deler av tillærte egenskaper/kunnskaper som kroppen besitter.

 

Jeg tror eiedom oppstår av hevd

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva legger du i "min eiendom"?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Property

Hvis "din eiendom" har blitt til gjennom våre felles demokratiske ordninger og "verdier" er det vel rimelig at du ikke kan slippe unna med hele "summen" uten å betale en viss "avgift"? Hvor høy verdi har eks. Du selv? Bør vi få litt for det "tapet"?

 

Dette er som tatt rett ut av læreboken til mafian på Secilia.

Det visste jeg ikke - dokumentere?!

 

Jeg hadde en sterk mistanke om at denne ville fly høyt over ditt hode.

Jeg kan bare håpe på at dette vil demotivere deg fra deltagelse i fornuftig diskusjon inntil du behersker slik.

Takk for omtanken, men anta at jeg sier i fra hvis du blir for skarp for meg - til nå er det ingen fare. Så vennligst vær såpass rederlig at du svarer så godt du får til!

 

Beklager, jeg føler absolutt intet behov. Min målgruppe har allerede flirt seg fordervet og det vil være svært usympatisk av meg å forklare den knusende polemikken.

 

Jeg skal verken bruke intellekt eller egobehover for å konkludere med at både du og de du henviser til sannsynligvis har såpass lite oppi toppen at dere/du finner det formålstjenelig å fremheve det som likevel mangler.

Lenke til kommentar

Nei, samfunnet eier ikke kroppen din - men den eier kanskje deler av tillærte egenskaper/kunnskaper som kroppen besitter.

 

Hva kroppen har tillært seg kan ikke fristilles fra kroppen. De er uadskillelige.

 

Således, får vi den konklusjon fra teksten din at staten eier kroppen din, bl a fordi den har tvunget den til skolegang.

 

I henhold til din "logikk" så må dette bety: Hvis jeg tvinger deg til å lære deg å argumentere holdbart i henhold til argumentasjosnteorien så må det bety at jeg har rett til å kreve deg for penger i forhold til de fordeler du oppnår fra denne evne.

Endret av Voluntarist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, samfunnet eier ikke kroppen din - men den eier kanskje deler av tillærte egenskaper/kunnskaper som kroppen besitter.

 

Hva kroppen har tillært seg kan ikke fristilles fra kroppen. De er uadskillelige.

 

Således, får vi den konklusjon fra teksten din at staten eier kroppen din, bl a fordi den har tvunget den til skolegang.

 

I henhold til din "logikk" så må dette bety: Hvis jeg tvinger deg til å lære deg å argumentere holdbart i henhold til argumentasjosnteorien så må det bety at jeg har rett til å kreve deg for penger i forhold til de fordeler du oppnår fra denne evne.

 

Jeg trodde du hadde blitt enig med deg selv og alle de andre på¨at jeg nok mangler litt for meget i toppetasjen for å klare å henge med i denne debatten.

Lenke til kommentar

Nei, samfunnet eier ikke kroppen din - men den eier kanskje deler av tillærte egenskaper/kunnskaper som kroppen besitter.

 

Hva kroppen har tillært seg kan ikke fristilles fra kroppen. De er uadskillelige.

 

Således, får vi den konklusjon fra teksten din at staten eier kroppen din, bl a fordi den har tvunget den til skolegang.

 

I henhold til din "logikk" så må dette bety: Hvis jeg tvinger deg til å lære deg å argumentere holdbart i henhold til argumentasjosnteorien så må det bety at jeg har rett til å kreve deg for penger i forhold til de fordeler du oppnår fra denne evne.

 

Jeg trodde du hadde blitt enig med deg selv og alle de andre

 

Nei, ikke "alle andre". Kun et fåtall. De fleste her er sosialdemokratiske skrullinger som ikke klarer å kalle skatt for tyveri, ei heller klarer å argumentere fornuftig for at det ikke er tyveri.

 

på¨at jeg nok mangler litt for meget i toppetasjen for å klare å henge med i denne debatten.

 

Du må innbille deg at mine tilsvar er ment først og fremst for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, samfunnet eier ikke kroppen din - men den eier kanskje deler av tillærte egenskaper/kunnskaper som kroppen besitter.

 

Hva kroppen har tillært seg kan ikke fristilles fra kroppen. De er uadskillelige.

 

Således, får vi den konklusjon fra teksten din at staten eier kroppen din, bl a fordi den har tvunget den til skolegang.

 

I henhold til din "logikk" så må dette bety: Hvis jeg tvinger deg til å lære deg å argumentere holdbart i henhold til argumentasjosnteorien så må det bety at jeg har rett til å kreve deg for penger i forhold til de fordeler du oppnår fra denne evne.

 

Jeg trodde du hadde blitt enig med deg selv og alle de andre

 

Nei, ikke "alle andre". Kun et fåtall. De fleste her er sosialdemokratiske skrullinger som ikke klarer å kalle skatt for tyveri, ei heller klarer å argumentere fornuftig for at det ikke er tyveri.

 

på¨at jeg nok mangler litt for meget i toppetasjen for å klare å henge med i denne debatten.

 

Du må innbille deg at mine tilsvar er ment først og fremst for deg.

 

Javel, så ut i fra de få setningene jeg skrev - klarte du å konkludere ut fra disse at jeg er en underutviklet sosialdemokrat, og alle av den sorten er idioter ... ferdig med dem.

 

Så meget for å være litt ydmyk og enkel i første omgang. Da man kun forsøker å få litt mer informasjon, før man gradvis bygger opp argumentene til å bli så gode man formår, og oppnå en fruktbar og interessant debatt, kommer det en veldig smart person å hakker hodet av det forsøket.

 

Hvis du ønsker å snakke til andre via en "uskyldig" debattant - kunne det vært fint om du gjorde den "uskyldige" klar over den måten å kommunisere på. Så slipper det å bli unødvendige misforståelser.

 

Null poeng for oppførsel

 

Og, eventuell intelligens som måtte finnes i tråden, holder jeg meg for god til å spekulere noe mer i.

 

Ha en fortsatt fin debatt!

 

:)

Lenke til kommentar

I denne tråd står nå diskusjonen ved følgende svar til PencilCase, men som han følte han ikke klarte å svare fornuftig på, men gjorde isteden et henfall til appell til sympati... Hvis noen holder det samme galskapens standpunkt som Pencilcase og føler det presserende å forsvare seg må gjerne føle kallet nå!

 

Hva kroppen har tillært seg kan ikke fristilles kroppen. De er uadskillelige.

Således får vi den konklusjon fra teksten din at staten eier kroppen din, bl a fordi Staten har tvunget kroppen din til skolegang og har ved dette "tillært seg visse egenskaper/kunnskaper"

 

I henhold til din "logikk" så må dette bety: Hvis jeg tvinger deg til å lære deg å argumentere holdbart i henhold til argumentasjosnteorien så må det bety at jeg har rett til å kreve deg for penger i forhold til de fordeler du oppnår fra denne evne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, ikke "alle andre". Kun et fåtall. De fleste her er sosialdemokratiske skrullinger som ikke klarer å kalle skatt for tyveri, ei heller klarer å argumentere fornuftig for at det ikke er tyveri.

 

På hvilken måte er det tyveri? Er du en norsk statsborger er du del i en kontrakt med plikter og rettigheter på begge sider, de trenger penger for å gi deg dine tjenester slik er det. Dersom du ikke vil ha disse rettighetene eller pliktene får du melde deg ut av kontrakten, før du har gjort dette er det ikke tyveri, punktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...