Gunfreak Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 I går hadde jeg ikke spillt på nesten 2 uker, fordi pcen bare gir meg blue screens, det er ikke altid jeg får blue screens mens jeg spiller, men etter jeg er ferdig med å spille, mens jeg bare surfer kommer den. Så jeg hadde ikke spillt på lenge, og i går spilte jeg litt Worms reloaded, og alt funka greit, men så i dag ville ikke pcen slå seg på sikkelig, når jeg starter pcen og alle disse linjene med tekst kommer opp som sider pcen har funnet ram hardisk og cpu, mens det skjedde bare stoppet pcen, skjedde ikke noe mer. Så jeg restarta pcen, men etter et par timer fikk jeg blue screen. Da jeg restarta ville ikke pcen starte fikk bare blue screen ved oppstart, så jeg måtte slå av pcen bak, så den var helt slått av, når jeg da slo den på virka den igjen. Så det er et eller annet som skjer når jeg spiller, som gjør pcen ustabil selv et døgn etter jeg spillte sist. Og etter den har vært slått av. Jeg har ikke peiling på hva det kan være Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Den kan være flere ting som gjør at pcen får BSOD. Det kan være dårlige drivere, fysiske komponenter osv. Det jeg ville gjort er å prøve å oppdatere alle drivere, sjekke at all fysisk hardware sitter ordentlig fast. Prøv dette, og si ifra hvis det fortsatt er problemer. Mvh Faller Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Har jeg gjort flere ganger, alt hardwere sitter godt, alle drivere er oppdatert Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Høres ut som et defekt hovedkort eller problematisk psu. Kom med liste over komponentene som sitter i pcen din så kan vi kanskje hjelpe litt mer. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Minneproblemer er en meget mulig feilåsak. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 PSU er bar 1 år gammlet og er en TX 650 3d Kort er bare 4 måneder gammlet og er en GF GTX 560i AMD phenom 9850 Quad Core er nesten 4 år gammel Asus M3A78-T motherboard nesten 4 år gammel Corsair DDR2 2gb x4 ca. 1 år gamle. Jeg er veldig redd for at det er hovedkortet, fordi det betyr at jeg må invistere i ny cpu, nytt 3d kort og ny ram. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Høres ut som problemer med hovedkortet, men det skader ikke å teste RAMen heller; plukk ut alle brikkene og test én og én. Hvis du ikke merker forbedring selges det fremdeles 775-hovedkort rundt omkring, og DDR3-ram koster ikke allverdens. =575%282305%29&categoryId=10#"]https://prisguiden.no/sok?detailId[0]=575%282305%29&categoryId=10# Rundt 700,- må du ut med for både RAM og Hovedkort. Endret 12. august 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 HX og TX Psu'ene til Corsair har vært noe trøblete , har i alle fall hatt 2 døde 650 HX selv her men det betyr selvsagt ikke at din er problematisk, men kan være greit å ha i bakhodet spesielt om du greier å sette ned en finger på når problemene startet. Uansett så kan det være greit å prøve å overvåke spenningene om du har muligheten til dette via et program eller ta en kjapp titt i bios og sjekke at det stemmer sånn ca. En test av minnet er absolutt til å anbefale. Memtest.org Skjermkortet kan også være synderen selvsagt men den eneste måten å finne ut det på er å teste det i en annen pc. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Vel den ble sent på rep, slipper å betale da han som fikser den jobber med faren min, det var et mindre varme problem, men de virklig problemet var en defekt ram brikke. Får den igjen på tirsdag Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Vel nå er problemet tilbake, viser seg at han som fiksa den ikke gjorde noen ting, bortsett fra å blåse den ren for støv, han kjørte pcen over natta med div tester uten noe problem, jeg fikk pcen tilbake for noen uker siden, og den har fungert helt fint siden da, så i går frøys pcen, den ville ikke starte, ved oppstart bare fikk jeg bluescreens, og noe nytt skjedde, vanligvis ved oppstart får jeg bios lista, viser alle deler som er koblet til. før den går videre til å laste windows, men etter i går får jeg nå opp Asus motherboard logo med grønn bakgrunn. Fikk endelig pcen til å starte og den har funket i dag, helt til jeg fikk bluescreen igjen i sted. Jeg gjorde ikke noe spess, jeg bare så på tv, og gløtte på pcen og vips ble skjermen blå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Corsair TX er som sagt billigversjonen og utifra blåskjermene du får så kan den være defekt , spesielt siden den er trøblete under oppstart. Også sannsynlig at minnet har problemer så du må laste ned memtest.org og kjøre den ved oppstart enten via usb eller cd/dvd. Si ifra når du har gjort dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå