Gå til innhold

Lukking av unødvendige programmer.?

Jonsol

Anbefalte innlegg

Overhørte en samtale her om dagen om ett program som lukker alle unødvendige programmer på PC'n? Vet åssen du kan gjøre slikt manuelt slik at programmene ikke starter i det hele tatt ved oppstart. Men jeg har INGEN anelse på hvilken programmer som kan lukkes og hvilken som ei kan.

Noen av dere som vet hva dette programmet heter? Ser når jeg trykker Ctrl+alt+del så jeg har latterlig mange programmer som kjører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overhørte en samtale her om dagen om ett program som lukker alle unødvendige programmer på PC'n? Vet åssen du kan gjøre slikt manuelt slik at programmene ikke starter i det hele tatt ved oppstart. Men jeg har INGEN anelse på hvilken programmer som kan lukkes og hvilken som ei kan.

Noen av dere som vet hva dette programmet heter? Ser når jeg trykker Ctrl+alt+del så jeg har latterlig mange programmer som kjører.

Dette kan gjøres manuelt,

Cmd----&--#62;msconfig

Så velger du oppstart fra den fanen, så haker du ut de programmene som du vil ikke skal starte : )

Ikke hak ut nettverkskort osv! :)

Endret av Jarle.M
Lenke til kommentar

Og om du ikke gjenkjenner alle programmene (det gjør vel de fleste vanlige brukere) så er det som regel bare å google prosessnavnet eller merkelappen. Da får du som regel opp info om hva programmet er for noe og du kan dermed ta et informert valg om du vil disable det fra oppstart eller ikke.

DU bør unngå å disable services og programmer som du ikke forstår hva er for noe. Det kan gi uventede effekter på maskinen (dog siden du bare stopper dem fra å starte opp så er det normalt ikke værre enn at du reverserer endringene du gjorde og restarter maskinen så det er ikke så mye som kan gå virkelig ille).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...