Gå til innhold

Guide: Slik bruker du Airplay uten Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å Jailbreake ATV3 ennå, så XBMC utgår for de som har nyeste ATV.

Airplay er ikke støttet på eldre Mac'er. Min mid 2011 iMac støttes av Airplay, men den maskinen brukes kun til bilderedigering etc.

Har en eldre imac, Mid 2007, og der bruker jeg AirParrot.

 

AirServer kan lastes ned fra AirServers hjemmeside, og er gratis å prøve ut i syv dager. Hvis du vil fortsette å bruke programmet vil du måtte betale 14,99 dollar, eller omtrent 100 kroner etter moms.

Hvilken moms? Jeg ennå ikke betalt noe moms til Jensemann etter de nye moms reglene for digitale medier kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har gode erfaringer med DLNA? Testet det for et par år siden med litt forskjellig av kilder og mottakere, men det var ustabilt og virket som at enhetene bare nesten snakket samme språk. Så lurer på om det er noen som synes det funker fint, eller om AirPlay er veien å gå.

 

Lenke til kommentar

Speiling har kommet til xbmc i nightly. Xbmc er også x10 ganger bedre enn alt som finnes der ute.

 

Ikke bruk apple tv til xbmc. Er bare 720p ouput. En mac mini med xbmc er den beste invisteringa jeg har gjort

 

Nei, det er det ikke, det er kanskje det beste til OSX dog. Det er ikke det at xbmc er dårlig, men det finnes bedre alternativer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen som har gode erfaringer med DLNA? Testet det for et par år siden med litt forskjellig av kilder og mottakere, men det var ustabilt og virket som at enhetene bare nesten snakket samme språk. Så lurer på om det er noen som synes det funker fint, eller om AirPlay er veien å gå.

 

Kjører et oppsett som baserer seg på DLNA, kan ikke si annet enn at det funker meget bra. streamer fra NAS til både BD spillere og TVer. Samt streaming fra mobil av YouTube, IMDb++ innhold til TVen.

Lenke til kommentar

DLNA funker også veldig bra hos meg. Spiller av alle mulige filer jeg tester. Akkurat dette er litt avhengig av hva slags enheter du har, iom at DLNA-standarden bare har påkrevd støtte for mpeg-2, men Samsung TV'er med DLNA støtter de fleste formater.

 

Bruker Serviio som DLNA server på en PC (som er langt bedre enn Samsung's eget Allshare program til PC).

Lenke til kommentar

Speiling har kommet til xbmc i nightly. Xbmc er også x10 ganger bedre enn alt som finnes der ute.

 

Ikke bruk apple tv til xbmc. Er bare 720p ouput. En mac mini med xbmc er den beste invisteringa jeg har gjort

 

Nei, det er det ikke, det er kanskje det beste til OSX dog. Det er ikke det at xbmc er dårlig, men det finnes bedre alternativer.

 

AtW

Nei. Det gjør det ikke.

 

Alle som sier det, er bare ikke flinke nok til å få det til å fungere ordentlig. Valg mulighetene, oc alle skinsene. Er perfekt!

Lenke til kommentar

Speiling har kommet til xbmc i nightly. Xbmc er også x10 ganger bedre enn alt som finnes der ute.

 

Ikke bruk apple tv til xbmc. Er bare 720p ouput. En mac mini med xbmc er den beste invisteringa jeg har gjort

 

Nei, det er det ikke, det er kanskje det beste til OSX dog. Det er ikke det at xbmc er dårlig, men det finnes bedre alternativer.

 

AtW

Nei. Det gjør det ikke.

 

Alle som sier det, er bare ikke flinke nok til å få det til å fungere ordentlig. Valg mulighetene, oc alle skinsene. Er perfekt!

 

Har du prøvd alternativene? La oss ta uavhengig multizone output, hvordan setter man opp det i XBMC? XBMC er bra det, å påstå at det er "10 ganger bedre en alt som finnes der ute" vitner dog bare om lite kjennskap ti hva som finnes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å ikke nevne AirFoil i en artikkel om 3. parts-muligheter for AirPlay tyder på at artikkelforfatteren ikke har gjort leksa si.http://rogueamoeba.com/airfoil/

 

Hei!

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som det allerede har nevnt fokuserer denne artikkelen på video-delen av Airplay, og dermed falt Airfoil litt utenfor :)

Lenke til kommentar

Å ikke nevne AirFoil i en artikkel om 3. parts-muligheter for AirPlay tyder på at artikkelforfatteren ikke har gjort leksa si.http://rogueamoeba.com/airfoil/

 

Hei!

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som det allerede har nevnt fokuserer denne artikkelen på video-delen av Airplay, og dermed falt Airfoil litt utenfor :)

 

Noe spesiellt dere gjorde for å få til å spille musikk på XBMC? Får bare til bilder, video og Youtube, men ikke musikk/lyd alene.

Har du bare tenkt å sende over et par Youtube-videoer i ny og ne, vise litt bilder og sende musikk og lyd over til XBMC, burde imidlertid denne løsningen fungere godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...