TorbjørnR Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hei Jeg har telenor bredbånd og zyxel p-2602hwt-f3 ruter som jeg deler med et par andre i et kollektiv, det har for så vidt fungert strålende i vel to år, men for et par dager siden, fikk jeg problemer. Jeg fikk ikke lov til å logge inn på spillservere, torrent-programmet mitt sluttet å kommunisere, og jeg fikk ikke engang pinge annet enn ruteren. Ut over dette fungerer det helt fint, jeg kommer på internett og kan gjøre stortsett hva jeg vil, så det virket først som noen porter som måtte forwardes, så jeg googlet litt, fant ut hvilke porter som brukes av de forskjellige, gikk inn på ruteren og åpnet dem, men til ingen nytte, har også gjenopprettet fabrikkinnstillingene til ruteren, men det hjalp heller ikke, Prøvde også å skru av brannmuren på ruteren. men nå er jeg tom for gode idèer. Det eneste "hintet" jeg har om hva som kan være galt er at jeg får opp melding om at det er en ip-konflikt når jeg skrur på pcen. Noen som vet hva jeg må gjøre for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du har statisk IP på PC (eller låst til din macadresse i routeren), så kan du prøve å endre IP. Det kan jo være noen andre på nettverket som har satt opp en maskin med "din" IP. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du ikke har statisk IP: åpne ett command vindu som administrator, skriv følgene: Ipconfig /renew hvis ikke dette funker prøv: ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /flushdns (for å tømme dns navnecache på maskinen din) Lenke til kommentar
TorbjørnR Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du ikke har statisk IP: åpne ett command vindu som administrator, skriv følgene: Ipconfig /renew hvis ikke dette funker prøv: ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /flushdns (for å tømme dns navnecache på maskinen din) Har ikke statisk ip. Prøvde dette, ingen progressjon, er redd for at kanskje en av de andre som bruker nettet har noen instillinger det ikke liker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/begrenset_internettilgang/ Lenke til kommentar
TorbjørnR Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 http://www.telenor.n...nternettilgang/ så de har altså tatt seg friheten til å begrense tilgangen min uten å si fra? ... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 De sender en mail til eier av abonnementet. Sjekk webmail online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå