Gå til innhold

[Løst] Russ 2013 Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg blir russ i 2013 som er i slutten av dette skoleåret, og siden jeg har levd under en stein hele sommeren har jeg ikke peiling på noe!

 

Mange av vennene mine har allerede kjøpt seg van/buss og biletter til flere av landstreffene. Jeg har bestemt meg for å ikke bli med på noe van/buss for å spare penger. Jeg har lyst til å bli med på Stavanger og Tryvann siden flere jeg kjenner drar dit, og det ser skikkelig kult ut! Jeg bor i Oslo området, så jeg ordner med transport til Tryvann selv (tog). Angående Transport til Stavanger har jeg ikke mye peiling på. Jeg så at Arrangøren tilbyr kollektiv fly eller buss billetter med noen av "menyene" sine. Jeg kan eventuelt finne ut av hvilke kamerater som kjører nedover.

 

Jeg er usikker på hvordan det er med tryvann, men stavanger bilettene ble i første fase utsolgt på 6 timer såvidt jeg fikk med meg, og resten blir sluppet ved skolestart (16.08.12.).

http://www.landstreff.no/info/billettsalg/?no_cache=1

 

Angående ting som russebukse-, pass, kort, og småting tror jeg jeg skal bestille fra russesiden.no / russedress.no. Og hvordan fungerer det å designe russekortene/ russepasset? Gjør man det når man kjøper dem?

 

Det jeg er ute etter er andres erfaringer, og tips. Er det noe jeg burde ha i bakhodet mens jeg bestiller eller er ute og farter nesteår? Pakkeliste?

 

Jeg håper på å ha en super russefeiring før jeg fyker inn i militæret og setter pris på all respons fra eventuelle lesere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Russekort kjøpes "når du vil" - gjerne sammen med alt det andre (klær etc.) men de kan ikke redigeres/lages før i november tror jeg det var, var i hvert fall slik når jeg var russ i 2011. Dette gjaldt både russeservice og russedress. Mener å huske man fikk en e-post da det var klart, så hadde man en måned eller noe på seg.

 

Jeg tror ikke det er like stor pågang på Tryvann-billettene, men de blir vel dyrere og dyrere jo lenger du venter, i hvert fall alledagers-passet. Rundt nyttar legger de vel ut billetter kun for hver helg også, dersom du ikke skulle ønske å være med alle dagene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan være ekstremt gøy å være med på en russevan, men det er jo tid og penger. Husker det var deilig å slippe å tenke på hele russebil-greia, når andre kompiser stresset med russebilen sin. Men de aller fleste sier fremdeles den dag i dag at det var absolutt verdt det. Likevel er det ikke dumt å droppe det for å spare penger, som du tenker. For min del gikk det allerede nesten for mye penger i drikke, klær, min egen private bil og diverse.

 

Når det gjelder bestilling av russeklær, etc. husker jeg at det gikk i to forskjellige leverandører: Russedress og Russeservice. Russedress var lite populært, i alle fall på min skole (som er Stavangers nest største videregående skole). Alle kjøpte fra Russeservice, som for øvrig er Norges største leverandør av russeutstyr. Er ikke den billigste, men russebuksene de har ser mye bedre ut enn f.eks. Russedress sine, etter min mening. Smak og behag. Når russetiden nærmet seg fikk vi kataloger, med gode pakketilbud, og dere får sikkert det samme.

 

Du får beskjed om det meste. Russekortene designer du selv på russ.no etter at du har registrert deg og det er klart for å lage dem. Du bestemmer selv akkurat hvordan kortet skal være, laster opp ditt eget bilde, og kan lage flere utkast. Du har relativt god tid på å lage dem. Etter har du er ferdig, bestiller du en pakke på 1000 kort(?), som du kan hente på skolen når de er ferdig produsert og sendt.

 

Russepasset får du også beskjed om fra elever i russestyret, og det må du vel ha for å gå på ulike russe-eventer. Men ikke Landstreffet. Det er vel en egen billett?

 

Skal du på Landstreffet, må du ta med godt med klær. Noen fra Stavanger reiste hjem på natten og kom tilbake dagen etterpå. Jeg sov i noen kompisers russebil. Da jeg våknet midt på natten la jeg merke til at det snødde. Ja. Det var jævlig kaldt med andre ord. Jeg hadde på meg t-skjorte, russehettegenser og russeflisen og hoppet oppi en sovepose og overlevde heldigvis natten. De hadde forresten sovesaler der. Så du kan faktisk ta med sovepose og liggeunderlag og sove i en sal. Det er meningen at det skal være godt å varmt der. Det var faktisk småkaldt der, og betonggolv, hvis jeg husker rett. Men det funker, hvis du har godt liggeunderlag.

 

Russetiden er noe av det villeste jeg har vært med på, men det kommer jo an på hvor mye du gjør ut av det selv. Jeg kan i alle fall med trygghet si at du har mye å glede deg til. Husk å ta mange knuter! ;)

Endret av Zteiltez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...