Akelbee Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg har problemer med å få satt DMA 2 på min Plexwriter 16/10/40A. Plexwriteren står som Secondary Master (uten noen Secondary Slave). Primary Master er en NEC DV5700B CD leser som ikke har noen problemer med å få satt DMA 2. (Det er heller ingen Primary Slave. Maskinen har ellers ASUS A7A266 hovedkort med to disker på et Promise ATA 100 Controller kort.) Selv om jeg setter DMA 2 i BIOS, så vil ikke denne verdien lagres, og jeg ender opp med DMA "Disabled". Det varierer litt om jeg får se full navne-identifikasjon av Plextor'en i Egenskaper under System i Control Panel, (men det vises i BIOS). Men enten navnet vises, eller det bare står "(CD-ROM stasjon)", så er DMA krysset av. Noen forslag? Hvordan skal jeg teste om DMA likevel er på slik som Windows indikerer? Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Kjør SisoftSandra/ Drives Information ( velg stasjon fra drop-down menyen ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå