Slettamann Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Straumhella Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
karoald Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ingen har så mange fine farger som naturen-og alle passer sammen-----Fint bilde Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Fine landskpsbilder, begge disse - foretrekker v2 hvor jeg synes kompen er best og hvor du viser oss lag på lag inneover i landskapet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Takk for kommentarer begge to Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Enig med Karost. V2 skaper en bedre dybde følelse hvor strandlinjen drar bliket innover. Litt stor kontast mellom himmel og forgrunn. Et gradert gråfilter kan nok avhjelpe dette kjente problemet. Jeg har selv benyttet dette med ganske bra resulta noen gangert. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Takk for flott bidrag til temadagen med mange fine naturlige farger Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Enig med Karost. V2 skaper en bedre dybde følelse hvor strandlinjen drar bliket innover. Litt stor kontast mellom himmel og forgrunn. Et gradert gråfilter kan nok avhjelpe dette kjente problemet. Jeg har selv benyttet dette med ganske bra resulta noen gangert. Lastet opp en "fake"-HDR for artighet. Den kan du jo kommentere . Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Flott. Dette ble jo en helt annen verden. Her kommer både lyset i himmelen og forgrunnen på plass. Hvorfor ikke gjøre dette oftere? Enda mer muligheter har du jo også med vanlig bracketting i kameraet men det bør gjøres litt med foriktighet og helst stativ da det lyseste bildet i bracketingen ofte får lang eksponering og derfor kan bli uskarpt. Dette er sikket unødvendig å fortelle deg regner jeg med. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) V2 for meg her! Naturens egne farger er jo også de mest naturlige...Svart bakgrunn hever inntrykket betraktelig! Endret 12. august 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Kommentar til Smort's kommentar. Ser jo at det blir litt gildt men farvene kan justeres omtrent dit du ønsker så det er jo bare å jobbe litt med det. HG Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Litt "gildt" som du så treffende skriver var det nok. Med dempet fargemetning blir det sånn. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Det var da voldsomt som du jobber da. Ja nå ble det jo mye mer narurlig farver. Du er flink med dette syns jeg. Farver og slikt er jo mye smak og behag så det er ikke lett å gjøre alle til laks. HG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg