Gå til innhold

Er dette bilde av UFO?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Grunnen til at det er et dårlig argument er at vi ikke har forutsetning for å uttale oss informert om hvorvidt de klarer denne reisen eller ei. Derfor burde man avstå fra å bruke det i en slik debatt.

Jo det finnes gode beviser, men sjansene for at en person med din holdning skal ha oppdaget dem er null.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, så jeg må tro på det før jeg ser bevisene? Når jeg tror vil alt falle på plass. Hvor finner jeg UFO kirken?

Nå er det også slik at vi har noen forutsetninger for å uttale oss om hvorvidt en slik reise er mulig eller ikke. Det er nok mye vi ikke vet, men det er også mye vi faktisk vet om verden rundt oss. Utifra det vi vet i dag er det ganske problematisk å reise så langt og vi har ganske gode indikasjoner på at det vi vet ikke er 100% feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er et dårlig argument er at vi ikke har forutsetning for å uttale oss informert om hvorvidt de klarer denne reisen eller ei. Derfor burde man avstå fra å bruke det i en slik debatt.

Jo det finnes gode beviser, men sjansene for at en person med din holdning skal ha oppdaget dem er null.

Hvis du hadde grunnleggende fotokunnskaper (ikke allmenkunnskap men kunnskap for de fototintresserte) så hadde du skjønt hvordan dette bildet var tatt.

99% sikkert (vil jeg tro) så er dette en lyslykt som er tatt bilde av med ett kamera med ett objektiv påmontert ett filter. Filteret forårsaker en refleksjon som sannsynligvis er det "objektet" som lyser svakest.

Automatikken er trolig satt på og eksponeringstid vil jeg anslå til 1-2 tidels sekund.... det er ikke mer komplisert enn det.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så jeg må tro på det før jeg ser bevisene? Når jeg tror vil alt falle på plass. Hvor finner jeg UFO kirken?

Nå er det også slik at vi har noen forutsetninger for å uttale oss om hvorvidt en slik reise er mulig eller ikke. Det er nok mye vi ikke vet, men det er også mye vi faktisk vet om verden rundt oss. Utifra det vi vet i dag er det ganske problematisk å reise så langt og vi har ganske gode indikasjoner på at det vi vet ikke er 100% feil.

Nei nei, du må bare ikke bruke din vantro som bevis på at de ikke finnes. Kvele diskusjonen uten å i det hele tatt kikke på bevisene. Som sagt: VI har ingen forutsetning for å forstå hvorvidt de kan ta denne reisen eller ei. Det blir litt som om maur hadde uttalt seg om hvordan mmenneskenes mobiltelefoner virker. Stupid. Ja det er mye vi ikke vet, men noe nærmere om det får nok aldri du kjennskap til.

Nettopp - "ut ifra det vi vet idag" - FAIL!

Lenke til kommentar

Det er flere arter på jorden vi enda ikke har oppdaget. Det følger dermed at vi ikke vet hva de er kapable til.

Videoen din var av et slikt dyr ute på tur, sannsynligvis en form for fisk.

Lenke til kommentar

Det er flere arter på jorden vi enda ikke har oppdaget. Det følger dermed at vi ikke vet hva de er kapable til.

Videoen din var av et slikt dyr ute på tur, sannsynligvis en form for fisk.

Kjenner du til T. J. Constable og hans infrarøde fotografier av "critters"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Trevor_James_Constable

Lenke til kommentar

Igjen: Dette argumentet om at siden vi ikke vet hva det er så må det være en UFO. Det er den typen argumenter vi stadigvekk ser for Guds eksistens.

Hva er stillinga i dag?

1. Det finnes hendelser vi ikke kan forklare 100%.
  2. Det er ingen som har fremstil konkrete bevis for UFOer.
  3. Vår kunnskap om teknologi og vitenskap indikerer at en så lang reise vil være vanskelig.

Hvis du mener at dette er grunnlag for å fastslå at det på bildet er en UFO så er det greit, men det er ikke den eneste og kanskje ikke den beste forklaringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen: Dette argumentet om at siden vi ikke vet hva det er så må det være en UFO. Det er den typen argumenter vi stadigvekk ser for Guds eksistens.

Hva er stillinga i dag?

1. Det finnes hendelser vi ikke kan forklare 100%.
  2. Det er ingen som har fremstil konkrete bevis for UFOer.
  3. Vår kunnskap om teknologi og vitenskap indikerer at en så lang reise vil være vanskelig.

Hvis du mener at dette er grunnlag for å fastslå at det på bildet er en UFO så er det greit, men det er ikke den eneste og kanskje ikke den beste forklaringen.

Ja, det er omtrent like dumt som å slå fast at så lenge vi "steinaldermennesker" ikke kan tenke oss en mulighet for at de skal ha klart å reise hit, ja så kan de ikke ha klart det heller. Nei det har ingenting med troen på "gud" å gjøre. Det finnes uendelig mange observasjoner som hypotesen om besøk av andre intelligenser bygger på. Hva er bevis? Skal du ha en UFO tilkjørt i hagen før du tror? Om det er det om å gjøre kan du ta det helt med ro, din premature konklusjon forblir trygg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vel aldri fastslått at det er umulig? Nå må ikke du legge ord i min munn.

Hva skal jeg ha av bevis? Iallefall noe bedre enn det som har blitt meg presentert per dags dato. Vi trenger en observasjon som kan verifiseres. En tydelig observasjon der man kan se objektet godt avbildet og det oppfører seg på en slik måte at det ikke kan stamme fra vår egen planet.

Ja jeg trenger sterke bevis, nettopp fordi det er så mye som taler mot UFOer. Jeg trenger bevis før jeg tror.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en UFO. Jeg vet ihvertfall ikke hva det er, men utenomjordisk liv er det ikke. Har du teknologi til å reise igjennom rommet, da kommer du ikke til en planet med intelligent liv og kræsjer der eller blinker litt med blinklyset bare for å vekke kuriositeten hos oss.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vel aldri fastslått at det er umulig? Nå må ikke du legge ord i min munn.

Hva skal jeg ha av bevis? Iallefall noe bedre enn det som har blitt meg presentert per dags dato. Vi trenger en observasjon som kan verifiseres. En tydelig observasjon der man kan se objektet godt avbildet og det oppfører seg på en slik måte at det ikke kan stamme fra vår egen planet.

Ja jeg trenger sterke bevis, nettopp fordi det er så mye som taler mot UFOer. Jeg trenger bevis før jeg tror.

Og du mener slikt ikke er lagt frem? Vært interessert lenge, du eller? Starter kanskje en egen tråd om gode tilfeller med mange øyenvitner senere. Jeg kan fortelle deg at slike saker finnes det en hel rekke av.

Lenke til kommentar

Og du mener slikt ikke er lagt frem? Vært interessert lenge, du eller? Starter kanskje en egen tråd om gode tilfeller med mange øyenvitner senere. Jeg kan fortelle deg at slike saker finnes det en hel rekke av.

malmanomar, føler du VIL at intellektuelt liv i rommet skal eksistere og jeg ser heller ikke bort i fra dette men at ALT som ikke kan forklares på ett øyeblikk skal være romskip fordi det ikke kan motbevises er bare latterlig.

Jeg sier ikke at det ikke finnes intelligent liv i rommet, problemet er bare at ikke noe slike bevis gjengis nøytralt om det i det hele tatt finnes.

Synes ihvertfall det blir dumt at med en gang man finner noe flygende som ikke kan forklares på sparket så skal man begynne med det mest usannsynlige. JA, romskip er faktisk den mest usannsynlige forklaringen selv om den kanskje i noen tilfeller kan være sann selv om jeg tviler litt.

Lenke til kommentar

Nei nei, du må bare ikke bruke din vantro som bevis på at de ikke finnes. Kvele diskusjonen uten å i det hele tatt kikke på bevisene. Som sagt: VI har ingen forutsetning for å forstå hvorvidt de kan ta denne reisen eller ei. Det blir litt som om maur hadde uttalt seg om hvordan mmenneskenes mobiltelefoner virker. Stupid. Ja det er mye vi ikke vet, men noe nærmere om det får nok aldri du kjennskap til.

Har du kikket på bevisene selv... maursammenligningen din feiler på nivå du ikke vet eksisterer. For meg virker det som om du vil at de mest utrolige forklaringene skal være sanne.

Hmmm, jeg la ikke nøklene der.... må være romvesen som har brutt seg inn å flyttet på de.

Lenke til kommentar

Har du kikket på bevisene selv... maursammenligningen din feiler på nivå du ikke vet eksisterer. For meg virker det som om du vil at de mest utrolige forklaringene skal være sanne.

Hmmm, jeg la ikke nøklene der.... må være romvesen som har brutt seg inn å flyttet på de.

"vil at de mest utrolige forklaringene skal være sanne."

-

Du feiler på et nivå du ikke vet eksisterer. Du kjenner vel overhodet ikke til hva jeg mener om fenomenet? Har ikke lagt ut en eneste ting om det. Vet du hva de villeste forklaringene er? Jeg tar fullstendig avstand fra new-age måten å se dette på. Utrolige forklaringer....

det er så enkelt som at enten så er det noe her, eller så er det et ikke. Jeg har sett nok til å konkludere at de er her. Mer tror jeg ikke, så det med "utrolige forklaringer"...hva mente du egentlig? At jeg tror de er engler og demoner?...Nei det kan du vel heller ikke ha ment...for du visste jo strengt tatt ingenting om hva jeg mente.

Utrolig mye psykisk vampyrisme innen latterliggjøringen av UFO som utenomjordiske intelligenser. Er dere ferdig med spydighetene? Tror dere egentlig bare har det i kjeften alle mann. Hva er dette, en "massehallusinasjon"? Kanskje de har hallusinert brennmerkene også? Joda, jeg vet det er History Channel som har produsert UFO files, så kan dere spare dere den vitsen.

Endret av malmanomar
Lenke til kommentar

Er bare å legge vekk disse videoene dine, det er en nyhet som vi diskuterer her (du kan lese om den på forrige side) og ikke alt annet... vil du poste videoene kan du opprette en egen tråd.

Misforstå meg rett... jeg sier ikke at intelligent liv ikke eksisterer på andre planeter så den kan du bare spare meg for.

Det jeg sier at du kan ikke dra den forklaringen frem HELE TIDEN du ser noe på ett bilde du ikke vet hva er!!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Er bare å legge vekk disse videoene dine, det er en nyhet som vi diskuterer her (du kan lese om den på forrige side) og ikke alt annet... vil du poste videoene kan du opprette en egen tråd.

Misforstå meg rett... jeg sier ikke at intelligent liv ikke eksisterer på andre planeter så den kan du bare spare meg for.

Det jeg sier at du kan ikke dra den forklaringen frem HELE TIDEN du ser noe på ett bilde du ikke vet hva er!!!

Jo takk, jeg skjønte selvfølgelig at du ikke var for dum til ikke å tro på liv på andre planeter.

Jaha, så du avfeier å i det hele tatt vurdere Colares saken. Dere slutter aldri å forbløffe. Kan legge en spoiler over den siste videoen om Colares-saken da, så ikke bevisene skal stikke deg i øynene.

Lenke til kommentar

Jo takk, jeg skjønte selvfølgelig at du ikke var for dum til ikke å tro på liv på andre planeter.

Jaha, så du avfeier å i det hele tatt vurdere Colares saken. Dere slutter aldri å forbløffe. Kan legge en spoiler over den siste videoen om Colares-saken da, så ikke bevisene skal stikke deg i øynene.

Nei... pass på å ikke tolk alt negativt, å hvem er dere?

Lag en egen tråd om det har jeg jo sagt så ser jeg gjerne på videoen din...

Saken er at dette handler om noe annet så å poste en annen sak som kan ha verdi i seg selv gjør ikke akkurat denne saken noe som helst.

Er lov å prøve å forstå ihvertfall...

Edit:

For å ta fotballspråket da.... hvis vi diskuterer om en situasjon er straffe eller ikke. Hva hjelper det saken å vise video av en helt annen straffesituasjon?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...