Gå til innhold

Ingen "løs ut"-knapp til ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt ny PC, først gang eg bruker Windows 7.

Kobla til en Iomega ekstern harddisk, og den fungerte fint. Problemet oppstod når eg skulle fjerne den på en trygg måte. Går inn på "Min Datamaskin", og høgreklikkar på den eksterne harddisken (har to partisjoner med FAT32 og to partisjoner med HFS, så får opp dei to partisjonane med FAT32 på PC), men der er ingen "løs ut"-knapp.

Etter litt søking fann eg ut at eg kunne trykke på pila på oppgavelinja ved sida av klokke og dato, på et "trygg fjerning"-symbol, men dei to partisjonane var grå. Det var en mulighet til, som virka som om gjaldt heile volumet, viss det er riktig bruk av terminologi. Men når eg prøvde å løse ut denne, stod det at harddisken var i bruk.

Er det en nybegynnerfeil ute og går, eller kan det vere at PC-en sliter med å rekognisere harddisken som en harddisk?

På oppgavebehandling var det ingenting som etter mitt syn kunne vere filer i bruk av harddisken, og hadde gått ut av alle program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisk kan vel kræsje viss enn tar den ut, uten å løse ut først?

Nei. Du kan ende opp med korrupt data om ting ikke blir skrevet skikkelig, eller om den ikke får skrevet cache innen den mister strømmen.

Bare napp den ut to-tre sekunder etter at alt er overført, så skal ting trolig være greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...