smort1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Canonet! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det var vel på kamerasiden det begynte med kvalitet fra japanerne? Husker at "made in Japan" i regelen betød dårlige greier. Bilene ble laget av gjenvunne hermetikkbokser, het det. Da Honda laget CB750, satte den spikern i kista på mye av Vestens motorsykkelproduksjon.. Og derfra gikk utviklingen raskt til tet i mange bransjer. På kamerasiden har de vel hatt liten konkurranse, rett og slett, så gode har de vært hele veien. Man aner jo lett kvaliteten her, hos Canon, det ser meget ordentlig ut. Spennende å følge med historien du legger her. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Her var det jammen ikke mye å si på bildekvaliteten! Men du burde kanskje ha benyttet stativ, lang lukkertid og liten blender for dybdeskarphet "tvers gjennom" Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Det var vel på kamerasiden det begynte med kvalitet fra japanerne?Husker at "made in Japan" i regelen betød dårlige greier. Bilene ble laget av gjenvunne hermetikkbokser, het det.Da Honda laget CB750, satte den spikern i kista på mye av Vestens motorsykkelproduksjon..Og derfra gikk utviklingen raskt til tet i mange bransjer.På kamerasiden har de vel hatt liten konkurranse, rett og slett, så gode har de vært hele veien.Man aner jo lett kvaliteten her, hos Canon, det ser meget ordentlig ut.Spennende å følge med historien du legger her. Takker Trond Olav! Ja, husker den gang Made in Japan betød = billig tjafs! Men på både kamerasiden og også mye annet innenfor elktroniske greier/dupeditter har de jo vist veien ganske ettertrykkelig..... Endret 11. august 2012 av smort1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Oldschool humor er at det var Nikon som lagde de første objektivene til Canon... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Her var det jammen ikke mye å si på bildekvaliteten! Men du burde kanskje ha benyttet stativ, lang lukkertid og liten blender for dybdeskarphet "tvers gjennom" Takker Slettamann! Klart det, at stativ osv. bør brukes dersom en også skal få "kvalitet" tvers igjenom. Men disse kamerabildene mine er nok bare tenkt for enkel "visning" og ikke som bilder jeg kommer til å bruke noe særlig tid på.... , "snapshot" er vel en korrekt betegnelse her... PS! Men jeg sysler med tanker om å lage et "fotomuseum" med Olympuskameraer på nett, og da blir det nok "andre boller"! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Oldschool humor er at det var Nikon som lagde de første objektivene til Canon... Takker fo2re! Ja, visste jeg det ikke... (CaNikon)... , he,he... 1 Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Canonet = Kanonen " svensk " Et godt nostalgibilde Svein og god søndag med hilsen Nikonen Leif NB! Hoper pizzan smaket ? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Canonet = Kanonen " svensk " Et godt nostalgibilde Svein og god søndag med hilsen Nikonen Leif NB! Hoper pizzan smaket ? Takker Leif! Droppet pizzaen, lørdag er jo dagen for risengrynsgrøt vettu.... (og håndballgullet ble feiret med dertil hørende godsaker senere på kvelden).... Hurra meg rundt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg