aBadMan Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hei Jeg lurer på om noen her har fått Ditec-behandling? Lurer på hva dere synes om det osv. Har en svart Volvo S40 (2002/03) som jeg kjøpte i juli, og har lyst å gjøre noe med lakken (riper osv). Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Ditec er greit nok, men i forhold til hva en "entusiast" som driver med slikt på hobbybasis kan klare så ville jeg ikke kastet bort penger på å få tilbake en grå bil... For all del, det kommer helt an på hva en regner som blankt og ripefritt, og det kan være store forskjeller fra den ene Ditec sjappa til den andre, men jeg anser det som at det ikke er verdt pengene. Les litt på Detailers Club Norway som skjønner du fort hvorfor. Her står det litt om Ditec: http://www.detailers...pic/1741-ditec/ Endret 19. august 2012 av CFM Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Jeg blir aldri å prøve på noe sånt selv. Polering osv, jeg tar ikke den sjansen Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Vaskeutsyr med bøtte, såpe og en vaskehanske til ca 500kr. Så en poleringsmaskin til 1000kr, med pads og polishprodukter, samt en grei voks, og du har brukt et par tusinger. Sett av en dag til vask og polering, og vips har du en blankere bil en alle dine naboer! I tillegg slipper du å kjøpe samme utstyr på nytt igjen, da det er mulig å bruke om og om igjen. Dvs etterbehandling koster deg kr. 0. En Ditec-behandling koster hva? Fra 3-5000kr? Og arbeidet er stort sett veldig varierende. Ripefritt blir det ikke (ref. min brors BMW X3). De fleste vaskestripene blir tatt, men der stopper det. Holdbarheten er ikke så lang som dem lover (samme referanse). Etterbehandlingen er deres forsegling over ripene som har kommet siden siste behandling (samme referanse). Hans bil ble behandlet i Trondheim av forrige eier rett før han kjøpte den. Bortkastede penger, dette. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Har bestemt meg å ikke gå for Ditec-behandling, har lest mye negativt om det og vil ikke ta den sjansen. Btw, jeg tror Ditec er enda dyrere enn 5000kr? Har aldri polert bil før, så jeg tør rett og slett ikke å gjøre det Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Ta en titt på detailersclub.no og les guider om bruk av maskin og polering generelt. Det er absolutt ikke noe problem å polere bil med en maskin, etter min mening. En oscillerende maskin (DA-maskin) er så og si umulig å gjøre noe galt med, såfremt man ikke bare "harver over" bilen uten å tenke seg om. Det handler om å få teorien inn, for så å sette den ut i praksis. Mitt første møte med en slik maskin for et par mnd siden gav et slikt resultat etter at halve bakluken var tatt, og når JEG klarer det, klarer alle det: Endret 22. august 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå