Gå til innhold

Nytt hovedkort og kabinett

Anbefalte innlegg

Har disse delene fra før:

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

INTEL 330 SERIES 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER

SAPPHIRE RADEON HD7850 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

Silver Power SP-SS850 850W PSU

De er bare et par mnd gamle.

Pcen ble tatt av lynet dette hovedkortet som også er nylig kjøpt røk:

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX

Bør jeg kjøpe et likt hovedkort eller er det verdt å legge feks 2k i et litt bedre hovedkort enn det? Vil gjerne ha mulighet for å kjøpe et likt skjermkort til med tiden og en bedre cpu, men har liten greie på hovedkort, eneste som sier meg no er socket og innganger...

Vil gjerne også ha tips om et stort og kjølig kabinett som er mulig å ha orden i slik at utskifting av deler kan gå kjapt.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne er P8Z68-V/Gen3 noe av det beste fra forrige generasjon, og med mindre du har ekstreme behov er det ikke grunn til å legge mer penger i et hovedkort.

Med tanke på å oppgradere CPU i fremtiden vil da i teorien et Z77 hovedkort være mer riktig, men neste generasjon (som er den første genereasjonen som er aktuell som oppgradering fra en i5-2500K) vil benytte en ny sokkel i følge ryktene, og du må dermed ha et nytt hovedkort når den dagen kommer.

Hvor stort? Tenker du fulltower?

Mine 2 gjengangere når det kommer til anbefalinger av kabinett er Fractal Design Define R3/4 og Corsair Obsidian 550D. Dette er av størrelsen miditower.

Begge disse to kabinettene er designet med tanke på støyreduksjon, men de kjøler også godt til tross for støydemping.

550D har hakket bedre interne løsninger i mine øyne.

-Deluze

Lenke til kommentar

I mine øyne er P8Z68-V/Gen3 noe av det beste fra forrige generasjon, og med mindre du har ekstreme behov er det ikke grunn til å legge mer penger i et hovedkort.

Med tanke på å oppgradere CPU i fremtiden vil da i teorien et Z77 hovedkort være mer riktig, men neste generasjon (som er den første genereasjonen som er aktuell som oppgradering fra en i5-2500K) vil benytte en ny sokkel i følge ryktene, og du må dermed ha et nytt hovedkort når den dagen kommer.

Hvor stort? Tenker du fulltower?

Mine 2 gjengangere når det kommer til anbefalinger av kabinett er Fractal Design Define R3/4 og Corsair Obsidian 550D. Dette er av størrelsen miditower.

Begge disse to kabinettene er designet med tanke på støyreduksjon, men de kjøler også godt til tross for støydemping.

550D har hakket bedre interne løsninger i mine øyne.

-Deluze

Var egentlig fulltower jeg hadde i tankene ettersom jeg alltid har hatt midi, og det alltid har blitt helt proppa fylt. R4 og 550D var midt i blinken, så blir nok en av de 2 ja!

Ser ut som jeg lander på dette hovedkortet ettersom det er greit å ha wifi, noe som det andre ikke hadde:

http://www.dustinhome.no/product/5010625160/asus-p8z77-v-pro-z77-s-1155-atx-ivy/

det har vel alle funksjoner det andre hadde og bør vel vær et greit kjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...