Gå til innhold

Forskjell på lukkede headset med toppkarakter?

Gjest Slettet-QqzORNGH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqzORNGH

Jeg er nok ikke alene om å lure på dette: hva er forskjellen på hodetelefoner som alle får femmere og seksere, men som har helt forskjellig prislapp. Ta for eksempel Beyerdynamic T70(p) (ca 3500), Shure SHR940 (ca 1750), og Audio Technica ATH-m50 (ca 1000), som jeg har sett mest på.

Lurer også på impedans: hva betyr de forskjellige verdiene? Er det bedre lyd i T70 enn T70p når de brukes med mobiltelefon? Gir en laptop like lite som en mp3 e.l.? etc...

Håper på å få noen kommentarer om de sterke sidene til de nevnte og alternative hodetelefoner (egnet sjanger), og gjerne litt generell info om hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med spessifiserte modeller.

Men:

1. Ikke bare se på tall

2. Hva som er best kommer an på:

a) Hva det skal koblets til/Brukes til

b) Hvordan du personlig liker lyden

Forruten det så går nok karakter-settingen også noe på pris. (treningkast 5, veldig bra til prisen av 1000kr) eller (terningkast 3, ikke særlg bra til et headset til 10000kr)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Forruten det så går nok karakter-settingen også noe på pris. (treningkast 5, veldig bra til prisen av 1000kr) eller (terningkast 3, ikke særlg bra til et headset til 10000kr)

Selvfølgelig har prisen mye å si på terningkastet, men jeg trenger egentlig en "fasit" som viser hva de egentlig er god for... Jeg kjøper nemlig gjerne et headset som koster 2000, men som bare er 1,5 ganger så bra som det som koster 1000. Jeg (og sikkert mange andre) vil vite hva som er best innenfor visse grenser, ikke hva som gir mest for pengene!

Lenke til kommentar

Folk er VELDIG forskjellig når det gjelder hodetelefoner og lyd. Noen er strålende fornøyd med f.eks Koss Porta Pro, og andre mener de er elendige. Så noen "fasit" er umulig å gi, for det kommer helt an på hva en liker, og det viktigste er at en selv liker lyden, og ikke hva tester eller andre folk sier.

Jeg tviler på om noen hodetelefoner til 2000 vil være så mye som 1,5 ganger bedre enn noen som koster 1000 men kanskje er de såpass merkbart bedre at en føler det er verdt å kjøpe de likevel.

En bør finne ut hvor mye penger en har lyst til å bruke, sjekke litt tester over hvilke hodetelefoner i prisklassen som får bra score, også teste litt selv. Så kan en gjerne teste noen som er litt rimeligere (og som får bra tester) og vurdere om de dyrere er verdt den ekstra kostnaden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...