Judgement Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hei! Jeg venter nå på at Volvoen (S60 '08) min kommer ut av oppretterdøra etter en liten ulykke. Jeg tenkte det var på tide å bytte ut headuniten til noe mer "moderne" enn det som står i Volvoen. Jeg har sett litt rundt, og jeg har bestemt meg for ett budsjett på 5000 for headuniten (selvfølgelig billigst mulig, er ikke nødvendig å bruke 5000). De modellene jeg har sett på er Kenwood DNX-4210BT, DNX-5260BT (fikk tilbud på 5000 for denne). Videre også Pioneer AVH-4400BT, og AVH-2400BT. Kenwoodene liker jeg veldig godt av en enkel grunn, de er veldig billig med tanke på at det er navigasjon med. Navigasjon er ikke noen nødvendighet, men hadde vært fint om det var med. Som jeg skjønner er det rimelig optimistisk å finne andre med navigasjon for 5000. Kriteriene mine for spilleren er som følger: - Må ta de fleste formater (waw hvis ikke flac). - Må støtte rimelig store samlinger musikk - Bør støtte A2DP (her har Kenwood ett problem) med min Windows Phone - Det må ikke være en million funksjoner som jeg ikke har bruk for (dvs jeg vil ikke betale for det). - Bør ha hardware lydknapper. - Lyden bør være bedre enn orginalspilleren (det regner jeg sterkt med det er). Kenwood forstår jeg etter å ha sett på siden deres støtter ikke A2DP. Jeg er villig til å ofre denne muligheten hvis det er andre faktorer som trekker opp. Videre ble jeg fortalt at forsterkerdelen stort sett er lik i hver serie (dvs AVH-2400 har samme forsterker som 4400). Hvilken headunit foreslår dere? Jeg har liten til ingen peiling på dette, så all input er god input. Til slutt, ett spørsmål til de som muligens har en Volvo: Jeg har 2 diskanter og 2 basser i frontdøren, en bass i dashbordet, 2 høyttalere i bakdører og 2 basser i hattehyllen. Hvor ligger delefilteret til dette? Den største bekymringen jeg har er at jeg bytter ut orginalspilleren og den nye spilleren sender samme signalet til alle høyttalerene. Jeg kan ikke tenke meg at mellomtone og bass er godt for diskantene i døra //Kristoffer Endret 11. august 2012 av Judgement Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Delefilteret er garantert ikke i spilleren din orginalt, så jeg setter en knapp på at det sitter noen enkle små komponenter på hver høyttaler Når det gjelder spillerene, så ville jeg valgt pioneer fremfor kenwood pga lydkvaliteten. Ellers så er faktisk dette en meget habil spiller i forhold til prisen: http://transmedia.my...roducts_id/5290 og her har du fordelen med win ce. Igo navigasjon er helt konge, og du finner alt på nett, kart, fotobokser, norske stemmer osv osv Endret 11. august 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Delefilteret er garantert ikke i spilleren din orginalt, så jeg setter en knapp på at det sitter noen enkle små komponenter på hver høyttaler Når det gjelder spillerene, så ville jeg valgt pioneer fremfor kenwood pga lydkvaliteten. Ellers så er faktisk dette en meget habil spiller i forhold til prisen: http://transmedia.my...roducts_id/5290 og her har du fordelen med win ce. Igo navigasjon er helt konge, og du finner alt på nett, kart, fotobokser, norske stemmer osv osv Takk for svar Den spilleren du linket til så litt sånn "hjemmesnekret" ut i interfacen. Har du testet dette merket selv? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå