ErlingR Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Har noen der ute tips til en som vurderer å bruke en LCD monitor med innebygde høytalere til en Get box HD PVR? Jeg ser for meg en skjerm i str. 27" - 37" i 16:9 format. Get box'en har HDMI utgang, uvisst hvilken versjon, så jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en monitor som tok både bilde og lyd over denne forbindelsen, Alternativet vil være å bruke HDMI-utgangen mot en DVI-D/DVI-I inngang på monitoren for bilde, og en analog lydforbindelse (stereo). Tenkte det kanskje var noe å spare på dette framfor å kjøpe en komplett flatskjerm-TV som allikevel bare brukes som en monitor med høytalere..... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 TV'er er avhengige av en del elektronisk bildebehandling og triks for å få et bra bilde, særlig LCD-skjermer. PC-skjermer mangler de fleste av disse funksjonene, og vil derfor være mindre egnet som TV-skjerm, enn det TV'er er - hvis du forstår hva jeg mener. Hvis dette ikke er viktig for deg, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det bare er å kjøre på. Lenke til kommentar
ErlingR Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Takk for svar, thomit Jeg trodde bildeprosesseringen i en TV kun ble gjort på den/de inngangene der et komprimert bildesignal kommer inn, f.eks. DVB-T. M.a.o. at bildesignaler som kommer inn via en HDMI-inngang kun blir gjengitt slik de blir påtrykt, som om TVen er en monitor. Har du (eller noen andre) tips om egnede kandidater til LCD skjerm m/høytalere? Det ser ikke ut til å være så mange av dem der ute... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) PC-skjermer, 27 tommer eller større med integrerte stereo høyttalere og HDMI inngang. Det er da noen. Jeg har ingen formening om kvaliteten på noen av disse, men hvis du skal ha nogenlunde brukbare innsynsvinkler, så bør du vel gå for en eller annen versjon av et IPS-panel. Da ser det ikke ut som du kommer noe særlig billigere ut enn hvis du kjøper deg en full HD 32 tommers TV, egentlig. da får du garantert bedre TV-bilde også. Endret 12. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå