ArcticIce Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Får ikke til å formatere disken fra Windows Cd'en. Jeg har Windows XP og skulle ha fått formatert PC'en. Er det sikkert å bruke format c: i DOS metoden?? Kan jeg da etter den er ferdig, installere Windows på nytt? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det er ikke riktig at du ikke får formatert disken fra xp- CD-en. Men siden du spør- du kan bruke fdisk fra en DOS- diskett og fjerne partisjonen du vil ha xp på. Eller du kan formattere den. Du får installert XP på disken etterpå, det er ikke noe problem, såsant den feilen som gjør at du ikke får gjort det fra XP sørger for at det ikke virker. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke fikk det til. Jeg har fått det til flere ganger før. Men da bare skriver jeg: format c: , ENTER Venter til den er ferdig Putter i Windows XP CD'en og legger inn som før. Takk for svar. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 du booter fra en DOS- diskett? Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Kan ikke så mye om PC egentlig. Hva vil det si å "boote fra en DOS disk"? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvis du vil inst. XP på nytt så kan du formatere disken din med XP-CDèn Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kan ikke så mye om PC egentlig. Hva vil det si å "boote fra en DOS disk"? Det betyr at du setter inn en diskett i maskinen. Disketten er en oppstartsdiskett fra Windows 98 eller ME. Så starter du maskinen fra disketten. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Nei, jeg har ikke det nei. Funker det ikke hvis jeg ikke har oppstartsdiskett? Hvordan formaterer man med XP CD'en da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Du booter opp med XP og kjører nyinstall. du får spm litt senere om formatering, husk og sette CD-ROM som først boot device i bios. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Jeg prøvde å formatere fra DOS Ledetekst, da kom dette opp: Formateringsprogrammet kan ikke kjøres fordi det er i bruk av en annen prosess. Formateringsprogrammet kjører kanskje hbis volumet demonteres først. ALLE ÅPNE REFERANSEER TIL DETTE VOLUMET VIL BLI UGYLDIGE. Vil du påtvinge demontering av dette volumet? <J/N> j Kan ikke låse stasjonen. Volumet er i bruk. C:> Hva skal dette bety? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Mange trenger hjelp, så dette emnet er ikke bra. Tråden stenges pga. feil bruk av emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg