Lami Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hei! Jeg driver å lærer meg Python med codeacademy opplegget, men stresser faktisk med en oppgave her. Den lyder slik: Tell the interpreter to assign the value True to the variable spam and False to the variable eggs. Men jeg har ikke lært så vidt jeg vet hvordan jeg tildeler en verdi til en variabel. Jeg vet også at det er booleans man skal bruke til true/false-verdier så. Men hvordan får jeg gjort det? Jeg prøvde meg først med noe greier men da fikk jeg beskjed om å definere spam og eggs. Da tenkte jeg at det måtte bli noe slikt: def spam(): my_bool = True def eggs(): my_bool = False (Forresten, hvorfor må jeg definere, og er jeg nødt til å ha (): bak hver definisjon??) Men jeg får da opp: The variable 'eggs' should have the value False Er jeg heeeelt på vidden eller er jeg innpå noe? Takker for svar! Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 def *navn*(): brukes når du definerer en funksjon. For å tildele en variabel en verdi er det nok å skrive navn = verdi , feks. x=2 , eller name = "Lami" Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Ahh! Takker for UTROLIG kjapt svar. Fikk det til nå . Prøvde dette første gang også men jeg glemte stor bokstav på true og false Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Trenger litt mer hjelp.. hehe, for denne har jeg ikke lært: " Declare a third variable, monty_python, and set it equal to python squared. " Hva menes med squared? Vet hva det betyr, men hvordan skriver jeg det? For monty_python = [python] går ikke. Ah, python ** 2! Endret 11. august 2012 av Lami Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 python ** 2 er korret. Du kan også skrive python * python. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå