.Andre Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg jobber som nyutdannet ingeniør og tjener 420k + overtid og tillegg. Jeg snakket med banken om boliglån, og der var det ingen mulighet å få lån fordi jeg ikke har nok i egenkapital. Virker nesten som at bankene ser kun på egenkapital og ignorerer betalingsevne. Jeg syntes det er latterlig at vi som ikke har pengesterke foreldre i ryggen ikke skal ha mulighet til å komme inn på boligmarkedet, selv med god betalte jobber og gode utsikter til bra lønnsøkning. Vet om folk som tjener 500k og ikke får lån. Så derfor lurer jeg på hvilket parti som ønsker å fjerne denne regelen, eller redusere grensen til 10%. 10% er betydelig lettere å spare opp. Jeg har tideligere stemt AP og det skjer ikke at min stemme går til et rødgrønt parti neste år. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Såvidt jeg kan se har Høyre landsmøtevedtak på å avskaffe regelen. Krf sier de vil senke den til 10% igjen. FrP sier også at 10% var bedre, selv om jeg ikke finner noe vedtak. Venstre vil tilsynelatende istedet utvide BSU etc. slik at det blir lettere å klare kravene, men er usikre på 15%-grensen. Med forbehold dette, de som kjenner de respektive partiene kan kanskje utdype. Geir 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Har dette noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 DLF vil oppheve det. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=egba4-zR1Yk http://www.youtube.com/watch?v=bpvfDaVEyUQ Endret 11. august 2012 av Staketten 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 DLF vil oppheve det. DLF vil oppheve alt 1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 DLF vil oppheve det. DLF vil oppheve alt Alle lover og reguleringer som ikke har noe ofer eller fare for rikets sikkerhet . Et fritt bankvesen er et viktig steg. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 DLF vil oppheve det. DLF vil oppheve alt Alle lover og reguleringer som ikke har noe ofer eller fare for rikets sikkerhet . Et fritt bankvesen er et viktig steg. Ja, jeg er enig i det =) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 http://www.dinepenger.no/kommentarer/dine-penger-kommentatorer/subprime-paa-norsk/20261675 Hvis du syns det er enkelt å spare opp 10%, bør det ikke ta lang tid til 15%. Din betalingsevne nå behøver ikke være den samme som du har om ett år. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 De som har penger, kan kjøpe leiligheter de som ikke har penger ikke får finansiering til. Deretter kan de leie ut denne boligen til de som ikke får lån. De som leier boligen betaler til noen andre, istedenfor til seg selv om de hadde fått lån til å kjøpe bolig. De rike blir rikere og de fattige blir fattigere. Skillet blir større og større. 1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Ja, det finn http://www.dinepenge...-norsk/20261675 Hvis du syns det er enkelt å spare opp 10%, bør det ikke ta lang tid til 15%. Din betalingsevne nå behøver ikke være den samme som du har om ett år. Nå er det ofte ikke lett å spare til 10% heller, da er 15% enda vanskeligere. Boligprisene flere steder i landet er lattelig høye (ofte som følge av boligmangel). Ja, det finnes veier utenom 15% regelen. F.eks kan man vel låne 10-15% og bruke det som kapital i en annen bank? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ja, det finnes veier utenom 15% regelen. F.eks kan man vel låne 10-15% og bruke det som kapital i en annen bank? Du kan prøve men det går neppe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå