medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ja emnet sier det meste, Skal bygge en stasjonær gamer pc så lurer på hva folket anbefaler, AMD eller Intel ? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Også hvor mye har du tenkt å betale for den? AMD får du billigere men legger du ut litt mer kan du gå for f.eks en Intel i5-3570k. Endret 11. august 2012 av eleNef Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Pc.n skal brukes til Spilling ja, Kun cod og andre oppgaver, Video redigering. Evt hvordan amd cpu skal jeg velge ? 8 kjerner ? budsjett på 15-16 k Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Pc.n skal brukes til Spilling ja, Kun cod og andre oppgaver, Video redigering. Evt hvordan amd cpu skal jeg velge ? 8 kjerner ? budsjett på 15-16 k Jo flere kjerner jo bedre. Jeg har lyst på en slik til gaming: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10557 -frank Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Vet du hvilke andre deler som skjerkort etc du skal ha? Hvis du skal holde på mye med video redigering ville jeg kanskje gått for Intel. Kan komme tilbake med benchmarks etc litt senere i kveld. Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Pc.n skal brukes til Spilling ja, Kun cod og andre oppgaver, Video redigering. Evt hvordan amd cpu skal jeg velge ? 8 kjerner ? budsjett på 15-16 k Jo flere kjerner jo bedre. Jeg har lyst på en slik til gaming: http://www.komplett.....aspx?sku=10557 -frank JA DER JA! Takk Frank, Men har noen erfaringer med komplett sin pc bygger ? om de rydder i kabinettet osv ? eller bare hiver alt sammen tester å sender ut ? :S Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Vet du hvilke andre deler som skjerkort etc du skal ha? Hvis du skal holde på mye med video redigering ville jeg kanskje gått for Intel. Kan komme tilbake med benchmarks etc litt senere i kveld. Blir ikke så masse video, ikke heavy video redigering, men litt spill recording og sånt Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Pc.n skal brukes til Spilling ja, Kun cod og andre oppgaver, Video redigering. Evt hvordan amd cpu skal jeg velge ? 8 kjerner ? budsjett på 15-16 k Jo flere kjerner jo bedre. Jeg har lyst på en slik til gaming: http://www.komplett.....aspx?sku=10557 -frank JA DER JA! Takk Frank, Men har noen erfaringer med komplett sin pc bygger ? om de rydder i kabinettet osv ? eller bare hiver alt sammen tester å sender ut ? :S Komnplett har bra folk så det er somregel veldig ryddige kabinett, (kabler er buntet med strips for å ikke ødelegg luftegjennomstrømningen). Jeg har INGENTING å utsette på komplett, whatsoever! -frank Lenke til kommentar
handir Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Også hvor mye har du tenkt å betale for den? AMD får du billigere men legger du ut litt mer kan du gå for f.eks en Intel i5-3570k. intel i5/i7 ydmyker FX i spill. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Pc.n skal brukes til Spilling ja, Kun cod og andre oppgaver, Video redigering. Evt hvordan amd cpu skal jeg velge ? 8 kjerner ? budsjett på 15-16 k Jo flere kjerner jo bedre. Jeg har lyst på en slik til gaming: http://www.komplett.....aspx?sku=10557 -frank JA DER JA! Takk Frank, Men har noen erfaringer med komplett sin pc bygger ? om de rydder i kabinettet osv ? eller bare hiver alt sammen tester å sender ut ? :S Pleier å kjøpe Komplett bygde pcer til kontoret. Ganske ryddig, ikke helt 100% men greit nok. kabler på baksiden eller stripset fast. Fordelen er at ting ikke er spesial tilpasset til ditt oppsett så du får ekstra porter, hd plasser og slott. Du får også opp kasse og hovedkort så du kan sjekke at de er etter speck før du kjøper. Men sjekk leveringstid før du bestiller, noen ganger kan de være veldig lang. Endret 11. august 2012 av magnemoe Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hvorfor i alle dager anbefaler dere AMD til spilling? Intels i5 og eventuelt i7 yter langt bedre. i5 2500K eller nyere er å foretrekke i en PC som primært skal brukes til spill. Den eneste grunnen jeg kan se for å anbefale AMD over Intel er pris, men TS har da mer enn stort nok budsjett til å kunne kjøpe i5 3570K. 1 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Kun spill? AMD er god på spill, Intel er god overall. Også hvor mye har du tenkt å betale for den? AMD får du billigere men legger du ut litt mer kan du gå for f.eks en Intel i5-3570k. intel i5/i7 ydmyker FX i spill. Ganske riktig, Intel har bedre single core ytelse noe som er viktig i spill. Imidlertid er skjermkortet vanligvis begrensingen. Amd store styrke er god multicore ytelse for en billig penge. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Intel GRUSER AMD FX så det holder. Det eneste AMD er bedre på er ren tallknusing, regneoppgaver. Her fra en test av AMD FX8120. Les testen, dvs se på grafene hvor bedre AMD- og mange Intelprosessorer er målt opp mot hverandre. Svaret gir seg selv. Intel. Endret 11. august 2012 av phlake Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Intel er overall et bedre valg for spill, høyere ytelse per. kjerne gjør det bedre i spill ettersom spill har sin begrensning på 4 kjerner, mange spill som har begrensningen sin på 2 kjerner også. Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Jeg skjønner, noen som vil lage en setup til meg, ? Her er kravene.. kabinett skal være luftig å ha cable management Skal være med en god skjerm Skal ha sidewinder tastatur å datamus, Erstatteren til mx518 skal være på komplett.. Skal ikke ha windows med Pluss en god kjøler til cpu! ALLE DELENE MÅ PASSE OVERENS! Budsjett 15-16 k Endret 11. august 2012 av Jarle.M Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Er ikke vandt med bruk av Komplett sine liste systemer, så kan godt være at lista ikke virker: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1113339&su=18193B8C-3EC5-46FF-9F59-56BF6ECF5BC1 - Kabinettet er laget av Corsair, Corsair har veldig gode systemer for kabelrydding. - Skjermen er en god skjerm med 120Hz. - G400 er den nye MX518. - Har brukt Komplett bare for deg... ikke noe jeg pleier å gjøre... - Noctua NH-D14 er en av de beste prosessorkjølerene du kan få tak i som ikke koster deg flere tusen kroner. 1 Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Er ikke vandt med bruk av Komplett sine liste systemer, så kan godt være at lista ikke virker: http://www.komplett....59-56BF6ECF5BC1 - Kabinettet er laget av Corsair, Corsair har veldig gode systemer for kabelrydding. - Skjermen er en god skjerm med 120Hz. - G400 er den nye MX518. - Har brukt Komplett bare for deg... ikke noe jeg pleier å gjøre... - Noctua NH-D14 er en av de beste prosessorkjølerene du kan få tak i som ikke koster deg flere tusen kroner. Ser ganske bra ut å best av alt jeg sitter med penger til overs! du kan dette Creeds til Olestokk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Er ikke vandt med bruk av Komplett sine liste systemer, så kan godt være at lista ikke virker: http://www.komplett....59-56BF6ECF5BC1 - Kabinettet er laget av Corsair, Corsair har veldig gode systemer for kabelrydding. - Skjermen er en god skjerm med 120Hz. - G400 er den nye MX518. - Har brukt Komplett bare for deg... ikke noe jeg pleier å gjøre... - Noctua NH-D14 er en av de beste prosessorkjølerene du kan få tak i som ikke koster deg flere tusen kroner. Ser ganske bra ut å best av alt jeg sitter med penger til overs! du kan dette Creeds til Olestokk! Det ser ikke ganske bra ut, det ser fantastisk bra ut Lenke til kommentar
settings Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Er ikke vandt med bruk av Komplett sine liste systemer, så kan godt være at lista ikke virker: http://www.komplett....59-56BF6ECF5BC1 - Kabinettet er laget av Corsair, Corsair har veldig gode systemer for kabelrydding. - Skjermen er en god skjerm med 120Hz. - G400 er den nye MX518. - Har brukt Komplett bare for deg... ikke noe jeg pleier å gjøre... - Noctua NH-D14 er en av de beste prosessorkjølerene du kan få tak i som ikke koster deg flere tusen kroner. Ser ganske bra ut å best av alt jeg sitter med penger til overs! du kan dette Creeds til Olestokk! Det ser ikke ganske bra ut, det ser fantastisk bra ut eneste er kanskje cd-spilleren, jeg ville tatt en med bluray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå