insentum Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Så, nå er tidspunktet for kjøp av en laptop kommet. I mange år har jeg hatt lyst på min egen, men aldri hatt råd eller prioritert bort Jeg har lenge tenkt på en Asus N56VZ, den har mange spesifikasjoner jeg liker: Full-HD, ganske fint design, (visst nok) god lyd i høytalerene, god hardware (krever ingen tungvekter, redigering av musikk og film og noen enkle spill som css og cod mw4). Så det jeg lurte på før jeg gjør det avgjørende tastetrykket er om det finnes noe der ute som kan konkurrere mot denne? Jeg har vært innom Mac, men er lite fan av Apple + at de er ganske dyre. 15" er maks grense for skjeroppløsning, jeg skal ikke ha en slepbar 13" er greit, 14" veldig bra. Blank skjerm? Ok. Matt skjerm? Ok. Ingen betydning der. Noe som irriterer meg er at man må trykke fn-tasten for å bytte sanger og justere volum (her har Mac forspranget - og på byggekvalitet), så hvis det finnes noe der ute som har dedikerte knapper er jeg solgt! Skulle det bli tight med kontanter har jeg noen ekstra lapper å slenge på Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Alternativ til Asus N56VZ? Enkelt og greit: Multicom Xishan W150E. Ligger et par gode tilbud på Multicom's sider akkurat nå. Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hvis du vil spare noen kroner kan du ta en titt på: http://www.multicom....00561/p10619557 Lik hardware som n56vz, bedre skjermkort. Kan du bruke resten på en ssd til den. =) edit: litt for treig Endret 11. august 2012 av Pydien Lenke til kommentar
insentum Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Takker for svar! Jeg hørte med en venn av meg og han sa at den kommer uten os og med dårligere ram.. og touchpadden ble i minste laget. Ellers et godt forslag! Endret 11. august 2012 av insentum Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Den på tilbud kommer uten OS, det stemmer. Hva din venn mener med dårligere RAM, vet jeg jo ikke - men hvis du konfigurerer en W150E på normal måte, får du velge hvilken RAM du vil, og hvor mye. I tillegg til valg av prosessor, harddisk/SSD og annet småtjafs. Touchpad'en har jeg ingen formening om. Jeg ville klart ha valgt W150E foran Asus N56VZ ... men det er meg, selvsagt Hvorfor? - - Bedre skjerm. Den på Asus'en er ikke dårlig, men Multicom'ens er enda bedre. - -Bedre skjermkort. GDDR5 minne mot DDR3 på Asus'en. Det utgjør faktisk noe merkbart. - -Fri for ferdiginstallert crap- og bloatware. - -Kan selv velge mye av hardware. - - Bedre trådløsmodul. Asus'ens har fått en del pepper for kort rekkevidde. - -2 plasser for harddisk/SSD. Det betyr at det er enkelt å få plass til yndlingskombinasjonen; SSD for OS og programmer, vanlig harddisk for lagring. -- I motsetning til deg, liker jeg at man kan få den uten å betale for OS, Jeg har fra før. Og selvsagt det faktum at jeg har en Multicom fra før, og er veldig godt fornøyd med byggekvalitet og kvalitetsfølelse, og hvordan den fikser det som har med varme og støy å gjøre. Og ikke minst ytelsen man får for pengene. Også fornøyd med supporten fra Multicom, får jeg vel legge til. Endret 11. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Takker for svar! Jeg hørte med en venn av meg og han sa at den kommer uten os og med dårligere ram.. og touchpadden ble i minste laget. Ellers et godt forslag! Forskjellen på DDR3 1333 og 1600 er mest på papiret, i virkeligheten vil dette påvirke hastigheten på maskinen marginalt. Multicoms maskin med GDDR5 videominne er mye raskere enn DD3 videominne på Asus. Win 7 Home Premium koster 811kr om du kjøper det sammen med Multicoms maskin. Likevel er vel kanskje Asusen en maskin som har bedre trackpad og lignende og Asus er en av de merkene jeg selv har gode erfaringer med. I tillegg er brukerstøtten og service hos Multicom etter min erfaring ikke noe å skrive hjem om, dvs jeg har alltid fått hjelp og riktige varer, men gjerne etter et par ukers venting og noen telefonsamtaler. Komplett derimot har alltid vært raskt og greit for min del. Lenke til kommentar
insentum Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Jeg takker igjen for svar! Multicom-pcen er kanskje å foretrekke, men jeg fikk ikke helt feelingen for den. Det hadde ikke det lille ekstra som kan være svært avgjørende. Den er kanskje bedre på papiret, og for alt jeg vet i praksis også, men den er ikke noe for meg. Jeg planlegger å bestille fra komplett.no, jeg har hørt mye bra om de og de har fine priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå