Paal Harald Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ryktene forteller om EOS 6D i oktober. Slipper Canon et nytt fullformatskamera i høst? Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Lurer på om dette blir akkurat samme problemet som med bilmerker.. Til slutt er det så mange betegnelser at folk ikke lengre vet hva de kjøper.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Ryktene sier også at en 5Dx er på vei også, med en 35mp+ sensor, den som lever får se Endret 11. august 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Forumet har jo en egen rykteavdeling. Der kan dere hente stoff til mange artikler når det er sånn at dere lager slike artikler. -- Her er en link. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=565 Endret 11. august 2012 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hvorfor kjøpe en 6D når man kan få en 5D Mk2 til (nesten) samme pris? I hvert fall ut fra hva jeg ser i artikkelen. 2 Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hvorfor kjøpe en 6D når man kan få en 5D Mk2 til (nesten) samme pris? I hvert fall ut fra hva jeg ser i artikkelen. Kommer det en rimelig 6D kutter sikkert Canon 5D Mk II ganske raskt. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det er vel først og fremst autofokusen til mark 2 de fleste ikke er så lysten på. Kan se for meg at 6D kan selge bra om den blir priset korrekt vs D600, og får autofokusmodulen til 7D. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Crop dslr har vært på en kontinuerlig vandring ned i pris. Det er bare naturlig at det samme skjer med småbildeformatet. Canon kommer sikkert med en 6D, mens Nikon kommer sikkert med en D600. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ja, det gjør de sikkert, og det er jo helt greit for meg det! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvorfor kjøpe en 6D når man kan få en 5D Mk2 til (nesten) samme pris? I hvert fall ut fra hva jeg ser i artikkelen. Det spørs mye på personlige preferanser. Jeg har tidligere nevnt at jeg på sikt vil vurdere et FF-hus. 5D mkIII synes jeg blir "overkill" rent prismessig, 5D mkII, ville vært et godt valg, hadde det ikke vært for autofokusen. Jeg mener ikke at autofokusen på 5D II er dårlig, men overgangen fra 50D til 7D var for meg stor når det gjelder akkurat autofokus. For meg så er det ikke aktuelt å gå for et hus som har "dårligere" autofokus enn 7D. Slik jeg forstår det fra de som har (eller har prøvd) begge husene (7D og 5D II) så er akkurat autofokusen bedre på 7D. Primessig så ligger et eventuelt 6D i et aktuelt leie, spørsmålet er hvordan det ellers kan konkurrere med de andre FF-husene til Canon. Jeg forventer at det er "barbert" bort noen av de mest aktuelle konkurransefortrinnene til 5D III, så det gjenstår å se hvordan et eventuelt 6D står seg mot 5D II, utenom autofokusen. Lenke til kommentar
IceImp Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Skulle gjerne hatt småting som Auto ISO med øvre begrensning og flere C-moduser på mitt 5D Mark II. Når det er sagt så holder bildekvaliteten et høyt nivå med skikkelig glass, så 6D er vel gjerne en modell som appellerer mest til dem som ikke har FF og ønsker å ta steget - med utgangspunkt i ryktet altså. Synes helt klart at det er plass til en 6D. Angående autofokus: Nå bruker jeg kun midterste fokuspunkt. Derfor blir motivet midtstilt når jeg tar fokus og lysmåling, før jeg komponerer. Risikerer å gå glipp av viktige øyeblikk på denne måten. Ser for meg at man kan gjøre disse tingene samtidig med en 7D. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg er ganske lei autofokusen på 5D mk1, så kanskje det blir 6D på meg tilslutt. 5D mk3 er jo enormt dyr, og 5D mk2 er visst ganske dårlig på autofokus den også. Uff, jeg skulle ønske jeg aldri tok i en D700 og en D3 påmontert bra optikk... Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Høres ut som akkurat det jeg trenger! Jeg vil ha FF med god AF, men 5D3 er alt for stiv i pris for meg. Jeg sitter nå med et 1D MK3, et beist av et kamera, og jeg tror jeg hadde blitt enormt skuffet om jeg hadde byttet det ut med et 5D2, ene og alene mtp. autofokus. Skuddtakten kunne jeg ofret i et evt 6D. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) De store ser for seg FF marked for DSLR og crop for speilløst? Endret 15. august 2012 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 De store ser for seg FF marked for DSLR og crop for speilløst? Jeg vet ikke om Nikon eller Canon ser dette for seg enda, men jeg vil bli overrasket om det ikke går den veien etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg