1syros1 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hei Jeg var dum og la min Thinkpad T61 laptop utendørs i 40+ grader en hel dag mens den var påslått. Ikke i sola, men utedelen på AC blåste varm luft på den. Utetemp var 39 grader i Kroatia... Da jeg skulle bruke den igjen var alt dødt. Ingen lys for lade-indikator. Har sjekket med en fungerende lader, og fungerende batteri med samme resultat. Før jeg kjøper nytt hovedkort, har noen av dere tips til komponenter jeg kan kanskje bytte ut/fikse så jeg i beste fall slipper å bytte hovedkortet? På forhånd takk for tips:-) Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hvis du har mulighet til det, prøv å teste ut flest mulig av komponentene på andre maskiner. Hvis noen andre du kjenner har en Thinkpad fra 60-serien som er kjøpt omtrent samtidig så kan du også forsøke å bytte prosessor. Så vidt jeg husker så er det relativt enkelt å skifte komponenter på t60-serien, men det tar @£$€%& lang tid. Du må skru av vanvittig mange stålplater og du må passe på å sortere dem så du får satt dem på plass igjen på riktig plass i riktig rekkefølge. Heldigvis er det svært enkelt å skaffe erstatningsdeler til thinkpad. Lykke til! Lenke til kommentar
1syros1 Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Takk for tips! Jeg har to like maskiner så jag kan teste litt forskjellig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå