Ferdizz Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Hei. Prøvde nylig ut text editor'en Sublime Text 2 som imponerte veldig, men fant ut at når jeg programmerer i java så compiler den kun koden (ctrl + B) uten å kjøre koden/"programmet" etterpå. Etter litt googling kom jeg fram til denne metoden. Det meste fungerer helt fint bortsett fra programmer som venter på input fra brukeren. Det ser ut til at alt blir kjørt på en gang uten pause der inputen skal skrives inn. Når jeg f.eks compiler og kjører denne koden: import java.util.Scanner; class textinput_test { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello, whats your name?"); Scanner txt = new Scanner(System.in); System.out.println("Nice to meet you " + txt.nextLine() + "!"); } } Så får jeg bare opp dette (uten å få mulighet til å skrive noe i "txt"): Hello, whats your name? Exception in thread "main" java.util.NoSuchElementException: No line found at java.util.Scanner.nextLine(Scanner.java:1516) at textinput_test.main(textinput_test.java:8) [Finished in 0.3s with exit code 1] Er det noen som bruker Sublime Text 2 til Java programmering og vet om en god eller alternativ løsning? Takker for svar Endret 11. august 2012 av Ferd!s Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg kjenner ikke til SublimeText2, men jeg vil tro at problemet er at den ikke leser fra System.in i vinduet programmet kjører i. For å hindre at programmet kræsjer med tom input, prøv å legge til denne rundt println: if (txt.hasNextLine()) { System.out.println("Nice to meet you " + txt.nextLine() + "!"); } else { //Håndter tom input her } Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Jeg kjenner ikke til SublimeText2, men jeg vil tro at problemet er at den ikke leser fra System.in i vinduet programmet kjører i. For å hindre at programmet kræsjer med tom input, prøv å legge til denne rundt println: if (txt.hasNextLine()) { System.out.println("Nice to meet you " + txt.nextLine() + "!"); } else { //Håndter tom input her } Får samme feil import java.util.Scanner; class textinput_test { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello, whats your name?"); Scanner txt = new Scanner(System.in); if (txt.hasNextLine()){ System.out.println("Nice to meet you " + txt.nextLine() + "!"); } else { System.out.println("Doesnt work"); } } } Fører til: Hello, whats your name? Exception in thread "main" java.util.NoSuchElementException: No line found at java.util.Scanner.nextLine(Scanner.java:1516) at textinput_test.main(textinput_test.java:8) [Finished in 2.8s with exit code 1] Endret 13. august 2012 av Ferd!s Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det jeg tror du bør gjøre er å starte et kommandovindu som kjører java koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå