Hawkmoon Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 http://prisguide.har...o/liste/134033/ Det er egentlig kona som skal oppgradere sin pc, så jeg gir henne selvfølgelig min nåværende og oppgraderer min Noen som ser noen skjær i sjøen? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 (endret) Du kan spare litt penger ved å gå for en i5 om du bruker pc'n hovedsakelig til gaming, f.eks i5-3570k. GTX 680 er penger i dass når GTX 670 yter så å si likt, men til en mye penere pris, det skiller ikke mer fps enn du kan telle på en hånd. Når det kommer til SSD er jo intel veldig gode og stabile SSD'er, men Crucial M4 er vel så bra, men koster litt mindre. En pen pris på D14 kjøleren hos komplett i helga, men pass på att den faktisk passer i kabinettet ditt, har den selv, og den er svær. Endret 11. august 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Mener å ha lest noe om at D14 kjøleren krasjer med kjøleribbene på minnet du har valgt. Kanskje bytte til minne som er "low profile"? Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Takk for alle svar så langt, jeg skal sjekke ut alternativer senere. Når det gjelder minnet og D14 så er det et godt poeng, og jeg lette faktisk etter low profile minne, men utvalget var veldig begrenset. Kanskje en mulighet å gå for 2x av denne? http://prisguide.har...-profile-150237 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal maskinen brukes til? Og hvor skal du handle? Hvis det er spilling det er snakk om trenger du ikke mer enn 4GB minne. 8GB er like greit med tanke på hvor billig det er, men 16GB er helt unødvendig. Corsair Vengeance LP 2x4GB er minnet jeg som regel anbefaler. Andre minnebrikker er Corsair XMS3, Kingston HyperX. -Deluze Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Hva skal maskinen brukes til? Og hvor skal du handle? Hvis det er spilling det er snakk om trenger du ikke mer enn 4GB minne. 8GB er like greit med tanke på hvor billig det er, men 16GB er helt unødvendig. Corsair Vengeance LP 2x4GB er minnet jeg som regel anbefaler. Andre minnebrikker er Corsair XMS3, Kingston HyperX. -Deluze Handle fra dustin.no, og maskinen skal brukes til alt fra gaming til tunge tegneprogrammer. Jeg kunne sikkert klart meg med 8 GB, men tenkte at jeg kunne likegodt prøve med 16 - mest pga den lille prisforskjellen. Takk for tips av minne, det er alltid det jeg er mest usikker på. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Et annet minne du kan bruke, (fra corsair det også) som også er low-profile er XMS3. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Man "kan" merke forskjell på 4Gb minne og 8Gb minne i Windows 7 om man har en del programmer som man bruker, med superfetch vil innlastningen av disse programmene som regel gå langt raskere. Multitasker man litt og har mange programmer åpne kommer også den ekstra minnemengden til nytte , personlig investerte jeg 850kr i 16Gb minne for en stund tilbake nettopp pga prisene i forhold til tidligere år (da måtte man ofte ut med ca 1000Kr minst for 4Gb DDR2 minne). Personlig mener jeg at komboen kjapt minne og god SSD gjør Os'et langt mer responsivt! Når det gjelder skjermkortet er jeg enige med flere her, 680 blir litt å kaste bort penger med tanke på den stive prisen, tilgjengeligheten og ytelsen i forhold til 670. Her bør man definitivt gå for den versjonen som er mest bang for bucks (dvs 670) men skal man bruke skjermkortet til litt mer enn spilling må jeg nesten anbefale 7950 / 70 til Amd da du får langt bedre ytelse i feks folding@home og lignende programmer der gpu'en blir brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå