Gå til innhold

2012 Vuelta a España + Vuelta-manager


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første, andre og tredjeplassen i dag har jeg hatt på laget og byttet de ut alle sammen. :nei2:

 

Ja, ja men hadde fjerde, sjette og sjuende og Marczynskis fjerde plass gir meg like mange poeng (200), som det Gilbert ga for seier. Ja, ja. artig løp og meget gledelig at Philippe er tilbake i slag. Og så kommer jeg ikke over Edvalds fantastiske prestasjon i dag. Støte seg fra feltet og opp til Costa og så ligge noen sekunder på hjul og så støte ifra og gå solo inn. Det der var det virkelig klasse over og det så ut som Boonen eller Gilbert på sitt beste. Dette var kanskje den største prestasjonen i Edvalds karriere og det sier ikke lite, men i dag tok han virkelig steget opp i klassikerverden. Og for meg er det større en etappeseire i TdF.

Lenke til kommentar

Helt fantasisk av meg å ikke ha Gilbert på laget mitt, har tenkt det under hele Vueltan at denne lyser det Gilbert av. Irriterende at jeg skal glemme slikt.

 

He, he ja jeg satte han inn for noen etapper siden og lyset sluknet igjen, slik det har gjort mye for han denne sesongen. men nå lysner det endelig og han blir en hard nøtt i VM tenker jeg. Han blir vel ikke med helt inn til Madrid antagelig, men kanskje? Men når vi snakker om å lyse..., hva med Rodriguez på etappe 12 ? Kan han ta noen sekunder fra Froome og Conta på den avslutningen? Han vil kanskje trenge det etter tempoen.

 

Det har blitt litt av en Vuelta dette her. Suksess med både løype og bonussekunder. TdF har noe å lære tror jeg.

Lenke til kommentar

Han kan vel ta noen sekunder på 12.etappe, han har jo en fantastisk avslutning denne Rodriguez. Etappe 14 derimot, nesten 10km med 8,1% i gjennomsnitt, det må jo bli en formidabel avslutning? Støting og støting på hverandre, må jo bli fantastisk.

 

Det som er så morro med bonusekunder er at det blir viktig å vinne(eller 2 og 3.plass) også, og ikke bare "slepe" seg med bare for å sikre sekundtap. Savner selv bonussekunder i TdF, de var jo før men ble tatt vekk og tror ikke de kommer tilbake med det første. Syns forøvrig at løypeprofilen i TdF har vært ganske bra de siste årene, eneste jeg har savnet noen ganger er flere spennende toppfinisher.

Lenke til kommentar

Han kan vel ta noen sekunder på 12.etappe, han har jo en fantastisk avslutning denne Rodriguez. Etappe 14 derimot, nesten 10km med 8,1% i gjennomsnitt, det må jo bli en formidabel avslutning? Støting og støting på hverandre, må jo bli fantastisk.

Spennende tempo i morgen. har etterhvert brukt endel bytter og føler jeg har brukbart lag til tempoen i morgen nå. Bra i dag også, var et smart valg å beholde Bouhanni og Degenkolb, de reddet dagen i dag. eller så har jeg bygget laget for fjellene, men tror de kan score høyt på tempoen også. De som ligger høyt i sammendraget har jo ihvertfall noe å kjøre for. Måtte jo selvfølgelig sette inn Martin til morgendagens etappe. Noe annet ville være dumt. Som temporytter tredobler jo han poengene sine og slik rett før VM, vil jeg tro han satser på å tråkke til, selv om han ikke ligger høyt i sammendraget. Vueltaseier er aldri feil og så får han testet seg mot Contador og Froome også.

 

Moncoutie røk ut fra laget i dag, han har vært daukjøtt på laget mitt under hele Vueltaen. Han stikker sikkert i brudd på en fjelletappe og går for etappeseier, men føler likevel jeg vil ha mer poeng igjen til slutt for å ha en rytter som tenker sammendrag. Så inn med Capecchi fra Liquigas, han har ihvertfall mer å kjøre for på tempoen og i hvert eneste fjell, enn den gamle franskmannen. Selv om Moncoutie egentlig er en god temporytter.

Lenke til kommentar

Degenkolb igjen, han har virkelig truffet med formen i årets Vuelta.

 

Satte sammen ett lag for morgendagens tempo å ser etterpå at jeg har igjen kun 3 bytter! Hjelpes, må være veldig bevisst på hva jeg velger fremover...

Bytta inn Tony Martin jeg også, usikker på hvor bratt den bakken i morgen og hvor mye den spiller inn på de ulike rytterne. Er fortsatt litt usikker på formen til Contador, men valgte han framfor Rodriguez mtp. at han har vært sterke på tempo foregående år.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Degenkolb igjen, han har virkelig truffet med formen i årets Vuelta.

 

Helt fantastisk og den spurten i dag var rett og slett imponerende. Han gikk jo veldig tidlig, jeg var sikker på at han ikke ville holde så lenge i front, men jammen meg klarte han det og han tok noen poeng underveis også. mannen tenker grønt, det er helt sikkert. Ellers har Bouhanni gitt bra vuelta (valuta), for pengene. Han er jo en av de aller billigst spurterne, men jeg sjekket han opp på Cycling Quotient og fant ut at han hadde veldig mange gode spurter bak seg. Blir jo ett pengespørsmål også, skulle gjerne også hatt innpå Lampres Niemiec som vannbærer, men mangler 100 000.

 

Jeg har brukt mange bytter selv også og har bare 7 igjen. :nei2: Er litt engstelig for hvem som står av i siste uka, gjelder særlig VM favoritter. Men de som ikke er det og høyt oppe i sammendraget, de står nok løpet ut om de ikke skader seg. Samtidig er det ikke noen vits i å sitte med mange bytter til de siste dagene om en har spart på dem og tapt poeng hele veien. Men med 3 bytter, bør du kanskje holde igjen til en skade eller to en stund. I dag forsvant jo f.eks. Gadret ut med mageproblemer.

 

Jeg vil tro kanskje Tony Martin står av mot slutten, han satser sikkert beinhardt mot ny regnbuetrøye i tempo. Derfor er jeg ganske sikker på at han vil ha en solid gjennomkjøring i morgen, men blir han med over fjellene? Når det gjelder kapteiner er jeg usikker jeg også. jeg er ikke det på Contador, men på Froome. Valget mitt står mellom Froome og Rodriguez når vi skal inn i fjellene. I morgen er nok Froome et godt valg og jeg tipper han topp to, bak Martin. men så hva med etappe 12, den skriker jo Rodriguez og så er det vel en spurtetappe igjen før de dundrer inn i fjellmassivene og hva da Froome, holder du koken da, hva med Rodriguez der, blir bakkene for lange og seige? Kanskje jeg får et svar på om Froome er litt på nedadgående i morgen. Ellers så står nok laget mitt inn nå, om jeg unngår at noen av dem står av.

 

NB: Se opp for Talansky i morgen, han kommer til å plassere seg høyt oppe. Topp 3 er mitt tips.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Hvorfor bytta jeg ut Kessiakoff for Martin? Herregud, gir opp laget mitt...

 

Edit: Takk for link Roca

Satt og tenkte på deg som har hatt Kessiakoff hele veien og så. byttet han ut nå.... Omtrent som med Martin tidligere. Satt sjøl i går og vurderte Kessiakoff, men fant ut at han antagelig hadde touren veldig mye i beina, har jo tydet på det tidligere i vueltaen.

 

Skal ikke være lett dette.

 

Ser ut til at Contador kan ta seieren og trøya i dag. Spørs om ikke Rodriguez tar Froomes plass på laget mitt i morgen.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Da er laget mitt som skal kjøre resten av Vueltaen klart. Etter nøye vurderinger og avklaring med diverse spåkoner, regner jeg med mitt nåværende lag vil sope inn poeng herfra og til Madrid. Heretter foretar jeg bare et bytte om det er en rytter som skader seg, eller bryter. Har kun fire bytter igjen nå og de får jeg ha i reserve i tilfelle slike ulykker. Men regner med alle VM aspiranter som kanskje står av i fjellene, er ute av laget og at alle mine ryttere blir med hele veien nå.

 

Tre bytter i dag og de var. Ut med : Clarke, Martin og Froome og inn med ten Dam, Ignatiev og Rodriguez.

Lenke til kommentar

Fy faen dette har virkelig ikke gått bra. Synes vuelta-folka kunne latt være å legge løpet mitt i skolestarten min!

 

Gjorde de første virkelige endringene mine i går før tempoen. Bytta ut Kessiakoff som jeg har hatt hele tiden med Martin. Og et par andre bytter, selv om mange bare var for å få kabalen til å gå opp. En del wildcards kan du si.

 

Har aldri hatt en dårligere manager-event. Har basicly gitt opp, men skal se om jeg finner én etappe der jeg kan gå for å sope sammen en liten shitload med poeng.

 

Edit: Ellers er dere veldig flinke til å holde liv i tråden! Angrer meg at jeg det har blitt heller hektisk for min del. Har ikke fått sett en eneste etappe en gang.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Fy faen dette har virkelig ikke gått bra. Synes vuelta-folka kunne latt være å legge løpet mitt i skolestarten min!

 

Gjorde de første virkelige endringene mine i går før tempoen. Bytta ut Kessiakoff som jeg har hatt hele tiden med Martin.

Har lagt merke til at du har hatt samme laget hele veien ja, kunne du ikke lest en dag til, så hadde ihvertfall svensken sopt inn litt for deg i dag. Jeg tror nemlig at de som ikke byttet inn Tony Martin i dag, de har enten vært for opptatt til å huske på å følge med på spillet, eller så har de vært tomme for bytter. Joda det var ei lita kneik i dag (vel 3 kat. da...), men likevel så var jo Martin skyhøy favoritt. Jo kessiakoff gjorde det skarpt da han banket hjemmefavoritt Cancellara i Sveits rundt, men likevel, alt har jo tydet på at Astana kapteinen har hatt touren i beina og så har han altså sittet og spart seg akkurat til denne tempoen, hvem kunne ane det da? Vi er da ikke spåkjerringer, men sykkeleksperter. :rofl:

 

Du får legge om strategien Janovi, gi blaffen i totalen og gå for enkeltetapper, lær av Kessiakoff. Med mange bytter igjen, kan du virkelig optimalisere for en etappe helt mot slutten. Slikt kan det bli premier av også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Herregud så trist, jeg bytta ut Kessiakoff i går, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg hatt 1,2,3,4,9,10,20 plass + Astana sportsjefen(som har bringt inn svimlende 90poeng før tempoetappen), likevell endte laget mitt på 92. plass med 858poeng... Og der hadde plutselig laget mitt 0 bytter igjen :p

 

Uansett gratulerer til Kessiakoff :)

Lenke til kommentar

Herregud så trist, jeg bytta ut Kessiakoff i går, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg hatt 1,2,3,4,9,10,20 plass + Astana sportsjefen(som har bringt inn svimlende 90poeng før tempoetappen), likevell endte laget mitt på 92. plass med 858poeng... Og der hadde plutselig laget mitt 0 bytter igjen :p

 

Uansett gratulerer til Kessiakoff :)

Da hadde du ihvertfall kommet på 2 plass og fått premie. (årsabb. på Sumo) Rundevinneren hadde 1201 og 2 plassen 1068.

Kessiakoff var temporytter, de tredobler poengene og ga 300 for seier. 858 + 300 - 54(Martins poeng) = 1104 poeng.

 

Men vi her på forumet vi tar vueltaen som trening til neste års Giro, Tour og Vuelta. Første lærdom er å tenke ennå mer på å få rett sportssjef på plass. Utrolig at jeg ikke valgte Movistar-sjef, slik som vi diskuterte det her på forumet. Sky var selvfølgelig et sikkert valg, iom at Froome alltid vil være i toppen, det var et trygt valg, ingen katastrofe ville skje, men ikke noe vinnervalg. Dette hadde jo vært annerledes om Swift hadde levd opp til forventningene slik ihvertfall jeg hadde til han.

 

Men i etterpåklokskapens navn, Cav var jo mye alene i touren, men Cav er Cav og kan gjøre ting på egenhånd og det reddet valget av Skysjef da. I etterpåklokskapen så burde jeg ha skjønt at Swift ville falle gjennom, jeg skjønte jo at Sky ville prioritere Froome og intet annet. Sky har sine prioriteringer og det er vel derfor Cav antagelig går nå snart. Når det gjelder det aller smarteste valget ihvertfall så langt, Argos- Shimano, så var det en gambling på forhånd, hvem kunne forutsett at Degenkolb var i en slik form? gårsdagens spurt var jo utav en annen verden.

 

Nei vi får ta lærdom, vi viste at Movistar var sterke og ville gjøre det godt i Spania, det eneste vi ikke viste var hvem de ville kjøre for. Pokker så feig jeg var som valgte Sky-sjef. Astana-sjef var litt vel overmodig, vi må finne den gyldne middelvei neste gang. :yes:

Lenke til kommentar

Ja, jeg må ha hatt en halvflaske whiskey innabords når jeg valgte Astana sin sportssjefen. Jeg hadde så klokketro på at Tiralongo, Kessiakoff og Gasparotto skulle blomstre, sistnevnte tok jo kvelden ganske tidlig. Vær bidige gang failer jeg på sportssjefen, jeg tenker rett og slett ikke langt nok fram. Får satse på at rytterne jeg har satt opp nå tar bra med poeng vær etappe framover :) Har Gabba på laget, har vi tro på ett brudd med han i, og som kanskje går inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...